Jump to content

Tesla WYE 200W & Smok TFV12 Prince

Recommended Posts

De tesla wye 200W is intussen al een jaartje mijn daily driver en voldoet perfect aan alle verwachtingen. Voelt solide aan, is makkelijk in gebruik en laat zich voeden door 2x 18650. Hij onderscheidt zich van andere mods door de speciale kleuren waarin hij verkrijgbaar is maar laat vooral alle concurrentie achter zich op vlak van gewicht. Hij is namelijk bijzonder licht, slechts 64,5g. Ter vergelijking: de nieuwe geekvape blade wordt ook als licht gepromoot maar weegt bijna het dubbele van deze tesla wye 200w. 

IMG_20180409_133043.thumb.jpg.3b854d6f159f67b7c07e05cd47e4f8cd.jpgIMG_20180409_133229.thumb.jpg.96305d315adb5f81f064d2b40398a647.jpg

Op het schermpje kan je steeds duidelijk de instellingen aflezen en programmeren. 25mm tanks passen vlot op deze mod. 

Hoofdzakelijk damp ik RDA's maar van tijd tot tijd ook RTA's. Omdat ik de laatste tijd de indruk had dat ik wel enorm veel aan het 'bouwen' was, ben ik op zoek gegaan naar een sub ohm tank ter aanvulling van de collectie (lees: voor gebruik op luie dagen). Deze Smok TFV12 Prince is een gigantische sub ohm tank met de grootste coils die ik al gezien heb. Om je een idee te geven: op de foto's hier onder zie je kleinste coil die ze ermee aanbieden nl. de Q4. Zelfs deze is al enorm.

IMG_20180409_133200.thumb.jpg.f67b696ed334c61f0be0918d36c5b7a3.jpgIMG_20180409_133211.thumb.jpg.18c0f8aff8ebfae3e861c19d681afe9d.jpg

Op 65W presteert deze Q4 coil wat mij betreft op zijn beste. De wolken die je hiermee blaast, zijn best wel indrukwekkend te noemen. De X6 en T10 weerstanden, voor nog hogere wattages heb ik nog niet geprobeerd maar als ik al zie wat deze Q4 kan, denk ik dat de X6 en T10 wel in de buurt van een rookmachine in een discotheek moeten komen. Zowel de Q4, X6 als T10 weerstanden worden standaard meegeleverd. De prijzen van de coils zijn niet mals: ongeveer €15 voor 3 stuks maar ze gaan echt wel lang mee. 10 dagen na mekaar dampen is vlot haalbaar.

De prince heeft een capaciteit van 8 (ACHT!) ML liquid en in eerste instantie vond ik dit een overdreven grote tank. Gezien zijn dorst moet ik er echter bij vermelden dat de grootte best te rechtvaardigen valt. 3 ML zou echt wel te klein geweest zijn. De top cap sluit door middel van een mechanisme met drukknop waardoor ongewenst openen tot het verleden behoort. 

IMG_20180409_133053.thumb.jpg.24569321b0b2bed9389cc765d640ddb4.jpgIMG_20180409_133106.thumb.jpg.c8c5a718607e95c9ff446ee6ad2c0f84.jpg

De hamvraag: is deze sub ohm tank even goed als een RDA of RTA? Helaas is het antwoord hierop neen. Vooral op vlak van smaak mis je de diepgang die enkel een RDA je kan bieden. Is dit dan weggegooid geld? Neen. Zoals ik reeds zei is deze sub ohm tank een echte geweldenaar en zelfs de beste sub ohm tank die ik al geprobeerd heb. Op de dagen dat ik geen zin heb om te bouwen is dit dus de ideale partner.

Edited by Niezel
Damp
  • Like 6
  • Thanks 1

Hoe zeggen ze : recht uit het hart neergeschreven.

ps , misschien het woordje rook vervangen door damp voor er hier een paar scheefjes gaan kijken.

Je schreef ( Hoofdzakelijk rook .......) 

Leuk dat je mod het al een jaar zonder kuren doet , lees toch vaak dat er wat probleempjes zijn.

• Like 1
1 hour ago, BieBie said:

Een Eerlijke Review :clap ( wa men tegenwoordig nog zelden tegen komt :gek )

De meesten van ons baseren zich op reviews van anderen...vandaar mijn eerlijkheid 

Ik heb deze mod een tijdje geleden 2ehands op de kop getikt. Erg tevreden van, vergezelt me dagelijks naar het werk. Ik heb de versie zonder magneetjes aan het batterijdeurtje en daar moet je wel voorzichtig te werk gaan om je batterijen in de mod te steken. Anders is je wrap er telkens aan voor de moeite.

• Like 1
  • 4 weeks later...

De tank zelf is trouwens een echte eyecatcher. Voor een subohm tank is hij ook best goed. Bestel in 1 ruk ook wat coils. Die kosten hier stukken van mensen.  

• Confused 1

Ik had je review al eerder gelezen en was toen al onder de indruk, nu nog een keer bekeken en zie nu pas dat je de batterijen ziet op de 2de foto, dit zou voor mij een -puntje zijn, mijn inziens doet dit afbreuk om deze zeer mooie mod. Alsnog bedankt voor de review.

Ik heb wel een vraagje over je laatste comment.... die kosten stukken van mensen?...........:denk

4 hours ago, qwebbel said:

Ik had je review al eerder gelezen en was toen al onder de indruk, nu nog een keer bekeken en zie nu pas dat je de batterijen ziet op de 2de foto, dit zou voor mij een -puntje zijn, mijn inziens doet dit afbreuk om deze zeer mooie mod. Alsnog bedankt voor de review.

Ik heb wel een vraagje over je laatste comment.... die kosten stukken van mensen?...........:denk

In het begin vond ik dat ook storend maar ik moet zeggen dat je hier snel aan went en het op den duur simpelweg niet eens meer ziet. Je zou je batterijen kunnen wrappen in iets speciaal om er wat leuks van te maken ? 

'stukken van mensen kosten' is een uitdrukking. Misschien eerder lokaal? ?