Jump to content

Recommended Posts

Sinds enkele weken heb ik de Wismec Luxotic squonk box mod in mijn bezit. Het is geen 100% mech mod maar eerder een semi-regulated mod. Er zitten namelijk wel nog enkele beveiligingen op zoals het niet vuren wanneer er een kortsluiting zou zijn, 5 klikken aan/uit etc. 

Werkt op 1 batterij (18650) en heeft hier in principe genoeg mee. Normaal gezien wordt deze mod geleverd met de tobinho rda maar deze vond ik niet al te mooi dus die heb ik achterwege gelaten en ingeruild voor de BF morphe rda van tigertek.

5acb5c489dcf3_MorpheLuxotic.thumb.jpg.7b83c82d92f4c9a7e5f05c56ef84a193.jpg

De panelen aan de zijkant en onderkant van de wismec luxotic kan je makkelijk openen en verwijderen omdat ze vast zitten met behulp van magneten. Iedere naad sluit perfect aan en het toestel ligt perfect in de hand. Het gewicht is ook bijzonder aangenaam in de hand en het toestel voelt solide aan.

Naast de batterij kan je squonk bottle vinden. Deze is niet gemaakt van silicone maar van een iets hardere soort plastic. Op het internet las ik hier veelal negatieve commentaren over maar persoonlijk vind ik het een goed flesje. Het is trouwens hetzelfde flesje als de pico squeeze. Enige nadeel door de kleur is dat het soms wat moeilijker is om te zien hoeveel liquid er nog in je flesje zit.

IMG_20180409_133256.thumb.jpg.6e0685fc6ce6dc2fb1c30a8d9507b108.jpg

Boven de squonk bottle zitten de simpele elektronische beveiligingen maar omdat het een semi-regulated mod is, kan je zelf niet kiezen hoeveel watt het toestel levert. Alles is met andere woorden sterk afhankelijk van de build die je er op zet en hoe vol of leeg je batterij is.

De morphe van tigertek is een knap vormgegeven bf rda die je in mekaar kan zetten zonder hulp van enige schroevendraaiers. Je duwt gewoon met je duim op 1 van de 2 grote platformen bovenaan de rda, je schuift je draad eronder, laat terug omhoog komen en klaar is kees. Op enkele seconden zit je build er netjes in.
TIP: nadat je gevuurd hebt om je coil te testen, duw dan niet meer op de platformen met je vingers want deze worden bovenaan ook gloeiend heet (helaas spreek ik uit eigen ervaring).

IMG_20180409_132758.thumb.jpg.9caf8ab20ecf04de0c1e3b1f2771a72d.jpgIMG_20180409_132820.thumb.jpg.3b4bf6068492942eb3e9e3fb9e8b2b6c.jpg

De squonk pin zit gratis bij de morphe rda en doet prima zijn werk. Het is uitsluitend een single coil rda en daarom ook bijzonder geschikt voor de wismec. 1 à 2 keer squonken en je kan er goed van hijsen. Op de foto's zit er native wicks katoen in maar ik heb de laatste keren ook de nieuwe coton bacon prime gebruikt, top katoen!

Qua smaak zit de morphe zeer goed en ook qua wolken vervult hij alle verwachtingen. Geen top 3 aller tijden materiaal maar wel waar voor je geld. De airflow is goed en vlot maar maakt bij momenten wel wat lawaai. 

Kortom: zowel de wismec luxotic en de morphe rda zijn aanraders voor ieders budget.

• Like 1
  • Thanks 1