Jump to content

VT-SS weerstand niet gelockt op revenger x

Recommended Posts

Hallo beste dampers, ik loop tegen een probleempje aan.

Ik heb een 0,24 ohm micro ss316l fused clapton coil in een geekvape ammit 25 op een vaporesso revenger x mod.

Ik heb de coil netjes voorgegloeid en alle hotspots verwijderd.

Als ik hem in wattage mode damp geeft hij een weestand aan van 0,24 ohm koud en die loopt op naar 0,27 na een paar hijsen.

In VT-SS mode krijg ik de weerstand niet gelockt, oftwel hij geeft 0,45 ohm aan en dan is de damp veel te heet op 200 graden.

Wat doe ik fout? Of kan het niet wat ik wil?

38 minutes ago, tsiis said:

Heb je het stappenplan doorlopen?

Zie DampwikiTC dampen: een introductie:

Jazeker en ik had het al eerder werkend met een gewone ss316L coil (geen fused clapton), ik vermoed dat of de weerstand te laag is voor de mod of dat hij niet met fused clapton overweg kan. Nou was deze build in de ammit 25 toch al geen succes dus zal het over een tijdje proberen met gewone ss316L draad op een hogere weerstand (0,5 of 0,7).

Wat ook nog kan is dat de smartfunctie in de war was misschien want 0,45 was de weerstand van mijn vorige coil? Maar dan nog is het vreemd dat ik hem meerdere malen unlock en lock dat hij niet de juiste weerstand pakt.

Edited by chielio72

Al je aansluittingen schoon en je postschroeven echt goed vast? 

Het zou gewoon moeten werken. Ik ken de vaporesso chips niet. Maar ik lees geen reden waarom het niet zou moeten lukken. 

Ik kan maar 1 ding bedenken wat bij de Ammit 22 ook wel eens gebeurt en dat is dat de 510 pin wat los gaat zitten. 

4 minutes ago, TheRich said:

Al je aansluittingen schoon en je postschroeven echt goed vast? 

Het zou gewoon moeten werken. Ik ken de vaporesso chips niet. Maar ik lees geen reden waarom het niet zou moeten lukken. 

Ik kan maar 1 ding bedenken wat bij de Ammit 22 ook wel eens gebeurt en dat is dat de 510 pin wat los gaat zitten. 

Humm ik heb de 510 pin aangedraaid en nu lockt hij de weerstand wel .. die zat inderdaad nogal losjes, ik heb hem net twee dagen samen met een berserker en die had ik wel aangedraaid maar deze blijkbaar vergeten :-( oeps .. maar opgelost dus! 

• Like 1

Die revenger x doet gewoon raar, ik heb ontdekt dat ondanks dat hij de weerstand in wattage mode goed gelezen heeft .. je de atomizer in VT mode opnieuw moet losschroeven zodat hij in die mode ook de juiste weerstand uitleest. Wat een kutsysteem zeg totaal niet intuitief als je meerdere tankjes gebruikt in wattage en VT mode door elkaar ook dat smartsysteem werkt ruk.

Maar goed ik ben er nu achter hoe (ruk) het systeem werkt, mag wel een update overheen van mij.

Dus het locken van de weerstand lag er niet aan dat ik mijn 510 pin aandraaide, maar dat ik hem losschroefde van de mod in VT mode wat je dus steeds moet doen .. erg irritant.

Je moet dus twee keer je tank losschroeven, 1 keer in wattage mode en 1 keer in VT mode.

3 minutes ago, TheRich said:

Moet met de Pico ook als je het  snel wil doen. Uiteindelijk leest die de goeie weerstand wel, los en weer vast is sneller

Ik raak er van in de war, heb die fused clapton build eruitgegooid want door dat geziek had ik een dryhit :-( .. omdat ik op die revenger x veel met tankjes wissel hou ik het denk ik maar gewoon bij watt mode om vergissingen te voorkomen. Maar de volgorde op de revenger is smart off, rebooten, VT kiezen, tankje los en vast schroeven, unlocken, locken en dan maar hopen dat het goed gaat .. maar eerlijk is eerlijk, als het eenmaal werkt doet hij het wel goed.

6 hours ago, marcel59 said:

Misschien een 2e mod erbij aanschaffen, probleem opgelost

goed idee :-) .. ik wil nog een gereguleerde squonker 21700 ofzo met DNa chip weet alleen nog niet welke

On 7-4-2018 at 16:57, chielio72 said:

goed idee :-) .. ik wil nog een gereguleerde squonker 21700 ofzo met DNa chip weet alleen nog niet welke

Die zijn er wel, maar behoorlijk prijzig. Zowel van Rebel en Boxer bestaan ze, de Boxers zijn in de EU uitverkocht, Rebel heeft ze wel: https://www.esauce.co.uk/rebel-mod/rebel-mods-20700-21700-battery

Aardig aan de prijs wat ik al zei, maar tegelijkertijd ook de goedkoopste, voor andere opties moet je via Facebook groups gaan en dan betaal je al snel het dubbele. 

1x18650 DNA squonkers zijn een stuk makkelijker te krijgen van mainstream merken voor een goede prijs. Vergeet niet dat er een nieuwe generatie 18650's aan zit te komen die aardig kunnen meekomen met de huidige 2x700 batterijen (vtc5D / vtc6A).

• Thanks 1