Jump to content

Lost Vape Paranormal DNA250C review

Recommended Posts

Voor een uitgebreide review wil ik je graag doorverwijzen naar de review van @Jim van de Paranormal 75C aangezien er slechts een paar wijzigingen zijn tov dit model: 

Dit is eigenlijk meer een aanvulling op Jims review dan een echte review, maar ik wilde zijn topic hiervoor niet kapen.

DSC_0428.jpg

In de doos krijg je behalve je de mod ook 2 extra zijpanelen net als bij de eerdere versies, het zuignapje om de panelen los te krijgen, een handleiding, usb kabel om te laden en een usb adapter om je mod als powerbank te kunnen gebruiken om bijv je telefoon op te laden (dit laatste is overigens nieuw voor dit model).

DSC_0426.jpg

Beetje een vreemde foto want het lijkt net alsof er een flinke kier zit aan de bovenkant die er absoluut niet zit en wat het donkere stuk is aan de zijkant durf ik ook niet te zeggen want op de mod zie ik het niet, misschien een vingerafdruk want het metaal aan de zijkant is nogal glanzend, de voorkant is geborsteld.
Anyhoo, er zijn een paar kleine uiterlijke verschillen zoals de panelen waar geen 'Lost Vape' meer op staat en ook geen ventilatie gaatje in de houten panelen, vind het ook wel een stukje 'cleaner' er uit zien zo. verder hebben ze wat nieuwe materialen voor de achterkant, maar ik heb zelf gekozen voor de 'pearl fish' variant, eentje die Lost Vape al langer in roulatie heeft. De uiterlijke verschillen zijn hiermee wel genoemd.

DSC_0427.jpg

En daar is ie dan eindelijk: Replay!

Ik heb in korte tijd al een paar verschillende atty's helemaal droog gedampt zonder ook maar een hint van een verbrande smaak, ook atomizers die niet super stabiel zijn en op gewoon TC nog wel eens problemen geven. Daarbij is het echt zo eenvoudig als men claimt: als de weerstandsdraad (dus niet de wrap, die is ondergeschikt) geschikt is voor TC (Nickel, Titanium, NiFe, de verschillende RVS varianten en ik vergeet vast nog wat) dan hoef je alleen je wattage in te stellen tot je de gewenste vape hebt, je neemt zoveel trekjes als je wil en als je voor jou het ideale trekje hebt gevonden dan klik je simpelweg op 'save puff' en vervolgens krijg je iedere keer dezelfde puff tot je liquid zo ver op is dat er geen smaak meer af komt, drippen of je tank bijvullen en je kan weer verder gaan waar je gebleven bent.
Ik heb al een stuk of 5 atomizers erop gehad met RVS builds variërend van simpele roundwire builds tot fused claptons en iedere keer gewoon perfectie.

Ik was al een die-hard TC damper en heb op m'n verschillende DNA mods allerlei verschillende RVS profielen staan en het was toch vaak wel even knoeien tot je alles goed had voor een specifieke atty of build, nu is het alleen je wattage instellen en gaan! 
Ik dacht dat ik ook had gehoord dat ze proberen dit werkende te krijgen voor N80 (NiChrome) wat helemaal super zou zijn, maar het is lastig vanwege de erg lage TCR.

Anyway, Ik ben er zeer tevreden over deze mod en kan niet wachten tot m'n Therion BF 75C ook replay krijgt (helaas nog geen datum bekend).
Dit board is volgens Evolv zelfs nog iets efficiënter dan de gewone DNA250 98% om 97% en heeft minimaal 2 batterijen nodig en kan dan maximaal 200W leveren. Met 3 batterijen (of 3S LiPo kan het board 300W leveren en met 4 cellen zelfs 400W. Ik kan me echter geen situatie voorstellen waar je ooit 400W nodig gaat hebben, tenminste niet als t op dampen aankomt :gek

Ik wou nog wel even noemen dat ik de mod slechts een paar uur in mijn bezit heb, maar in die paar uur heb ik em ook zo ongeveer constant in de hand gehad, een goede variatie aan atty's en builds getest, met e-scribe bezig geweest en ben gewoon geen negatieve punten tegengekomen. Mocht ik wel nog iets tegenkomen dan vermeld ik dat uiteraard hier, maar ik betwijfel het en aangezien ik wel redelijk op een de max zit qua 'gewone' mods zal ik m'n Triade DNA250 te koop zetten (plek voor een echt speciale mod is er altijd wel :P ).

Edited by Dnns84
opmaak
  • Like 11
  • Thanks 1

Ik kijk ook al uit naar mijn eerste mod met deze chip.

Ga wel even wachten want mijn portie Lost Vape heb ik voorlopig gehad, met enkele therion's en een paranormal heb ik het wel gezien.

Verschijnen binnen dit en enkele maanden vast veel mods met deze chip.

Eindelijk TC voor mensen zoals ik die geen zin hebben in experimenteren met tientallen instellingen uit te vissen in de hoop dan een goede vape te bekomen.

• Like 2
  • 2 weeks later...

Update omdat ik de 'review' zo snel na ontvangst heb geschreven: nog altijd top! Ik ben nu bijna 2 weken verder en ben nog geen negatief punt tegengekomen. Ik gebruik hem de hele tijd op Replay en hij doet precies wat je er van verwacht. Al met al een mooie mod die in m'n dagelijkse roulatie veel gebruikt wordt en hij is merkbaar erg zuinig qua batterijen.

• Like 1
  • 2 weeks later...
On 4-4-2018 at 23:10, Jim said:

Ik kijk ook al uit naar mijn eerste mod met deze chip.

Ga wel even wachten want mijn portie Lost Vape heb ik voorlopig gehad, met enkele therion's en een paranormal heb ik het wel gezien.

Verschijnen binnen dit en enkele maanden vast veel mods met deze chip.

Eindelijk TC voor mensen zoals ik die geen zin hebben in experimenteren met tientallen instellingen uit te vissen in de hoop dan een goede vape te bekomen.

Ik ben voor de Thinkvape Finder DNA 250C gegaan, zelfde vormgeving als de Wismec RX, triple 18650, replay werkt echt fantastisch!

• Like 2
11 minutes ago, Johannes Koning said:

Zal wel interessant zijn om te bouwen met een Lipo batterij.

of bekijk ik dit verkeerd.

en moet er speciaal een 3 pak in of werkt het ook op een 2 pak??  Jim ???

Het board werkt in principe vanaf 2 cells, maar als je voor een lipo gaat zou ik er een 3S of 4S in stoppen, goed voor de batterijduur.

• Like 1
  • 2 weeks later...
On 26-4-2018 at 16:44, JJ76 said:

Ik ben voor de Thinkvape Finder DNA 250C gegaan, zelfde vormgeving als de Wismec RX, triple 18650, replay werkt echt fantastisch!

En waar heb je deze besteld/gekocht??

• 3 weeks later...

Al weer een tijdje geleden je review gelezen, ik twijfelde om hem te kopen gezien de best wel hoge prijs, maar als ik de bekende reviewers moet geloven is dit wel de beste mod tot nu toe en ik ben eindelijk om. Reden dat ik om ben is dat ik al diverse mods heb gehad die na een half jaartje kuren krijgen. Nu zie ik dat hij bij Fasttech wat duurder is dan bij AE, hier in Nederland nergens meer te verkrijgen en indien dit wel zo is dan kan je de hoofdprijs aftikken. Ik ben dus benieuwd waar deze het beste kan bestellen zonder het risico te lopen op de bekende douane kosten.

5 hours ago, qwebbel said:

Al weer een tijdje geleden je review gelezen, ik twijfelde om hem te kopen gezien de best wel hoge prijs, maar als ik de bekende reviewers moet geloven is dit wel de beste mod tot nu toe en ik ben eindelijk om. Reden dat ik om ben is dat ik al diverse mods heb gehad die na een half jaartje kuren krijgen. Nu zie ik dat hij bij Fasttech wat duurder is dan bij AE, hier in Nederland nergens meer te verkrijgen en indien dit wel zo is dan kan je de hoofdprijs aftikken. Ik ben dus benieuwd waar deze het beste kan bestellen zonder het risico te lopen op de bekende douane kosten.

Binnen de EU blijven, dan heb je geen douane gezeik. Heb de mijne uit Engeland, weet zo niet meer welke site, maar als je googlet buy paranormal 250c UK dan vind je wel t een en ander.
Ik heb em geloof ik bij ecigone gekocht waar hij 125 pond kost.

• 5 months later...