Jump to content
Brambo

Betaalbare sites als Gearbest en Ali?

Recommended Posts

Hey,

ik ben op dit moment wat aan het zoeken naar nieuwe hardware, wat coils, en dingen die ik tegenkom en me interessant lijken. Echter lees ik zoveel bij de reviews op Ali en Gearbest dat de producten fake zijn. Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare webshop die de echte producten levert en geen €45 voor een tankje vragen.
Enige tips?

Bedankt

Bij Ali kan dat gebeuren maar bij Gearbest, FastTech, efun, 3fvape etc verkopen ze geen nep, zolang er niet 'styled' bij staat maar zoiets als 'authentic'.

Als aanvulling: Dat heeft ook te maken met de wijze waarop die sites en/of shops werken.

Ali en Wish bijvoorbeeld zijn geen physieke shops maar fungeren als soort van doorgeefluik tussen klant en de tientallen, misschien wel honderden, verkopers die hun spullen aanbieden. Hier kom je dan ook zeer veel namaak tegen (al vergoed Wish dan bijv. weer heel vaak de aankoop als je daarover reclameert dat het 'nep' is).

Gearbest, Fasttech, Efun, 3fvape etc. bieden wél zelf hun goederen aan. De merkartikelen worden, zoals @Leo Bak al aangaf, als Authentic aangegeven en de Clones als Styled.

Hier over bestaan heel veel indianen verhalen, mijn ervaring is dat zolang je meerdere goede review 's vind zijn de styled artikels ook best wel goed .

Het gaat hierbij meestal over tankjes en rda's.

Enkel de levertijden kunnen variëren.

Nu is wish op gebied van vape gear ook aan een inhaalbeweging bezig.

Ga er gewoon van uit dat zolang je met PayPal betaald het meestal betrouwbare site's zijn.

Ik heb serieus alles bij Ali vandaan ;)

ohnee. De stick V8 niet want dat scheelde niet zoveel met nl en dan had ik het de volgende dag in huis. 

Maar de beschrijving goed lezen,kijken hoeveel sterren de shop krijgt(Ali is eigenlijk een soort marktplaats met alle winkels een eigen kraam), kijken hoeveel producten ze verkocht hebben  dan weet je meestal wel of de winkel eerlijk is qua verzenden en nazorg als het niet goed gaat. 

En de reviews van het product zelf lezen,liefst met een paar foto’s want de foto’s die je standaard ziet zijn toch altijd mooier ;)

als dat allemaal goed is vertrouw ik het wel. 

En mocht je een mod met losse batterijen zien. De mod lekker daar bestellen en de batterijen via een nl site. 

En je moet geduld willen hebben. Meestal tussen de 4 en 6 weken is het binnen. 

Hier ook vooral Alie, soms Fasttech en nooit meer Gearbest. 

Levertijden van Alie vind ik erg meevallen, meestal 2 tot 3 weken. En ik vond er vaak lagere prijzen dan bij de andere 2. 

95% van mijn damp-hardware komt van AliExpress. Niets van dat alles is fake/namaak.

Kwestie van goed lezen qua recensies, hoe lang de verkoper al bestaat, product beschrijving, aantal dat verkocht is, etc.....

Meer van dit soort betrouwbare sites 3fvape, sourcemore, hotecig, 3avape, cigabuy, fasttech, cacuqecig en heavengifts en ik zal er vast nog wel een heel stel zijn vergeten. 

Allemaal betrouwbaar en allemaal hebben ze ongeveer dezelfde levertijden en voorwaarden. Gemiddelde levertijd rond de 2 weken met af en toe uitschieters naar boven en onder.

Posted (edited)
6 minutes ago, Madman said:

Meer van dit soort betrouwbare sites 3fvape, sourcemore, hotecig, 3avape, cigabuy, fasttech, cacuqecig en heavengifts en ik zal er vast nog wel een heel stel zijn vergeten. 

Allemaal betrouwbaar en allemaal hebben ze ongeveer dezelfde levertijden en voorwaarden. Gemiddelde levertijd rond de 2 weken met af en toe uitschieters naar boven en onder.

Kleine aanvulling .. Heavengifts heeft ook een shop op Aliexpress . Heb dit in het verleden geverifieerd via hun Faceboek pagina omdat ik toen nog geen Paypall had . :duim

> KLIK <

Edited by Mtb Zuidwijk

Klopt, er zijn meer verkopers die hun eigen winkel online hebben en ook nog via Ali verkopen. Groter bereik dus gewoon n kwestie van slim ondernemen. 

Heavengifts is zelfs meestal goedkoper op ali dan op hun eigen site. Maar je moet sowieso altijd prijzen vergelijken, omdat ze nogal uit elkaar kunnen liggen. Zeker met nieuwe produkten en pre-sales

1 minute ago, Madman said:

Heavengifts is zelfs meestal goedkoper op ali dan op hun eigen site.

Hier was ik ook achter gekomen inderdaad .. !

:duim

2 hours ago, Lessram said:

95% van mijn damp-hardware komt van AliExpress. Niets van dat alles is fake/namaak.

Kwestie van goed lezen qua recensies, hoe lang de verkoper al bestaat, product beschrijving, aantal dat verkocht is, etc.....

Klopt, ook ik heb bij Ali het nodige ingekocht en niets maar dan ook niets was fake of een clone, allemaal geniune materiaal en redelijk snel in huis.

Zoals je zegt en eigenlijk ook de regel binnen Ali: filter op orders en pik de hoogste uit, lees de reviews eventueel en je hebt zekerheid op echtheid.

3 hours ago, Madman said:

sourcemore, cacuqecig had ik nooit van gehoord 

effe uitpluizen

16 hours ago, Brambo said:

Echter lees ik zoveel bij de reviews op Ali en Gearbest dat de producten fake zijn.

Tja, sommige mensen betalen liever het tienvoudige om zichzelf wijs te maken dat ze dan betere producten krijgen.  

Vele jaren geleden heeft Fasttech al uitgelegd, dat hun 'styled' producten zo genoemd worden wanneer er een ieniemiene kleinigheidje aan mankeert, dus b.v. als de schroefdraad niet helemaal lekker loopt, maar het ding verder wèl goed functioneert. Is mij ook een keer overkomen, heb toen met de punt van een schaartje een heel klein bobbeltje in de schroefdraad weggekrabd... tralala, "gerepareerd".

Verder is het mij bij de tientallen producten die ik bij FT of GB heb besteld, 1 keer overkomen, dat er direct na het uitpakken bleek, dat er een heel klein snippertje glas van de tank was afgebroken. Na melding daarvan aan de leverancier,  heb ik toen een onbeschadigd nieuw glaasje toegezonden gekregen.

Mijn allereerste e-ding was trouwens een e-pipe van Heavengifts, een bedrijf waar ik ook niets over te klagen heb.

Bedankt voor de vele reacties!
Ik zat namelijk voor enkele smok tfv8 q2 coils op fasttech, waar ze het goedkoopst zijn, maar wel zeer slechte waarderingen krijgen en afgestempeld worden als fake. Dan heb ik het over deze; https://www.fasttech.com/products/0/10018414/8024400-replacement-v8-baby-q2-coil-head-for-smok-tfv8

En zo vond ik er nog enkelen. Maar ik zorg dat ik de recenties goed lees en zorg dat er nergens "clone" bij staat of "styled" om zo de echte producten te krijgen.
De zoektocht naar de goedkoopste coils kan beginnen :D (als student telt elke cent ;) )

Ook zijn mijn bevindingen met bijvoorbeeld Wish dat het enorm lang duurt, 6-8 weken voor mij gemiddeld, terwijl Gearbest het meestal in 3 weken doet.

Die coils zijn van andere fabrikanten, en gaan voor dikke liquid's meestal goed werken maar voor dunnere gaat dat lekken.

Goedkope coils zijn niet echt een goed idee.

Dan kan je beter naar een rta kijken, keuze genoeg

8 minutes ago, Luc rafc said:

Die coils zijn van andere fabrikanten, en gaan voor dikke liquid's meestal goed werken maar voor dunnere gaat dat lekken.

Goedkope coils zijn niet echt een goed idee.

Dan kan je beter naar een rta kijken, keuze genoeg

Dus geen originele van Smok, bedoel je dan?
Ik heb een RTA op komst (Merlin RTA, niet de mini) en een RDA (Dead Rabbit), maar heb ook mijn Smok Big Baby Beast tankje dat heel handig is voor als ik geen zin/tijd heb om te builden. 
Heb ook een Cleito Aspire 120 maar helaas zijn die coils best wel prijzig.

Tja, sommige mensen betalen liever het tienvoudige om zichzelf wijs te maken dat ze dan betere producten krijgen.  

Vele jaren geleden heeft Fasttech al uitgelegd, dat hun 'styled' producten zo genoemd worden wanneer er een ieniemiene kleinigheidje aan mankeert, dus b.v. als de schroefdraad niet helemaal lekker loopt, maar het ding verder wèl goed functioneert. Is mij ook een keer overkomen, heb toen met de punt van een schaartje een heel klein bobbeltje in de schroefdraad weggekrabd... tralala, "gerepareerd".
Verder is het mij bij de tientallen producten die ik bij FT of GB heb besteld, 1 keer overkomen, dat er direct na het uitpakken bleek, dat er een heel klein snippertje glas van de tank was afgebroken. Na melding daarvan aan de leverancier,  heb ik toen een onbeschadigd nieuw glaasje toegezonden gekregen.

Mijn allereerste e-ding was trouwens een e-pipe van Heavengifts, een bedrijf waar ik ook niets over te klagen heb.

avatar4.thumb.jpg.5dfb9ef94995936363943ea53a6f9d19.jpg
Is dat een plaatje van jezelf met die pijp? ?? ???

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/UBBfeMzq

deze heb ik als laatst gekocht. Waren gewoon goed. 

Heb ook al een paar keer rond de €10,- gezeten met free gift. Heb nu 4 reserve glaasjes voor de baby beast ?

Kijk ik naar jouw link zou ik al huiveren. 

Bij foto’s van ontvangers bijvoorbeeld,in een plastic zakje, folie op de strip zonder smok erop,geen doosje. Slechte recensies. Dan is goedkoop niet altijd goed zeg maar?

3 hours ago, Marianna said:

Precies zoals ik me je altijd al voorstelde, waarom niet in het smoelenboek?

57 minutes ago, Oomkobus said:

Is dat een plaatje van jezelf met die pijp? ?? ???

Oh ben niet de enige zie ik

Posted (edited)
6 hours ago, Brambo said:

Héél vreemd dat er noch "styled" noch "authentic" vermeld wordt.

Zelf spiraaltjes draaien en er sliertjes katoen doorheen trekken, is naar mijn ervaring wel de prettigste en snelste methode. Dan kun je ze maken van de soort en dikte metaaldraad die jij persoonlijk wenst en met de diameter en de lengte en het Ohmage dat jouw voorkeur heeft.

De eerste coils zullen nog niet zo makkelijk gaan, maar zodra je een goede coil hebt gedraaid, maak je meteen een hele serie reserve coils.

Edited by Marianna