Jump to content

Honeydew Melon - TFA (Fruit)

Recommended Posts

Gemengd met 8% aroma (aanbeveling op website is tussen de 5% en 10%), base 80% VG, 20% PG (bij benadering), 6mg Nicotine. Heeft staan rijpen sinds 2-3-2018. Getest met een mechanische mod, Derringer RDA, 0,6Ohm enkele coil.

Deze review wordt gesponseerd door een forumlid (niet betrokken bij een shop zover ik weet). 

Ik ben een beetje onzeker of de verkoop link de goede is!! Op de verkooplink wordt het aroma onder het merk "The Perfumers Apprentice" (TPA) verkocht. Op mijn flesje staat "The Flavor Apprentice" (TFA). Zover ik begrijp gaat het dan wel om hetzelfde aroma, maar mogelijk dat mensen met meer ervaring tussen TPA en TFA meer hierover kunnen zeggen.

Geur van de gemengde liquid is krachtig en belooft dat het om een Honeydew Melon gaat. De geur geeft ook duidelijk de indruk van een zoete smaak.

mbPobjJ.jpg

Kleur van de gemengde vloeistof is helder als water, met een heel licht geelbruine verkleuring (foto genomen met camera waarvan ik nog niet heb uitgevonden hoe de witbalans het best ingesteld kan worden).

Vanaf de eerste tuig tot het laatste uitademen heeft deze liquid een duidelijke honingmeloen smaak. Of ik het als natuurlijk smakend aroma moet omschrijven ben ik over aan het twijfelen, het smaakt meer, en krachtiger naar een lekkere honingmeloen, dan een echte honingmeloen soms doet.

Het had voor mij een ietsje minder zoet gemogen. Ik denk dat aanmengen met minder dan 8% aroma hier een oplossing voor biedt.

Ik vind de gemengde liquid een lekkere "throathit" hebben bij het inhaleren. Blijft ook lekker aanwezig na het uitademen.

Ik kan er verder weinig over zeggen. Honingmeloen!

Ondanks het zoete karakter toch een erg schoon verdampend goedje. Foto is genomen na ongeveer 9ml verdampt te hebben.

CoUYtdB.jpg

Kwaliteit van de smaak vind ik duidelijk aanwezig. Met het aanbevolen percentage (wat misschien minder dan de door mij gebruikte 8% kan zijn) heeft het ook een goede prijs.

Mogelijk te koop bij -> https://www.savevape.nl/nl/tpa-honeydew-14245353.html

• Like 2
  • Thanks 1
9 minutes ago, TheVapingRaven said:

Ik ben een beetje onzeker of de verkoop link de goede is!! Op de verkooplink wordt het aroma onder het merk "The Perfumers Apprentice" (TPA) verkocht. Op mijn flesje staat "The Flavor Apprentice" (TFA). Zover ik begrijp gaat het dan wel om hetzelfde aroma, maar mogelijk dat mensen met meer ervaring tussen TPA en TFA meer hierover kunnen zeggen.

Het is hetzelfde bedrijf, TFA kwam ná TPA, maar toen was de naam en de afkorting al ingeburgerd bij e-liquid mixers:

Perfumer's Apprentice was started in 2004 to help perfumers of all skill and experience levels learn about and use truly professional fragrance components. Then, in 2009 we expanded our business and created The Flavor Apprentice, where we create truly unique, mouth-watering flavors for culinary professionals and enthusiasts.

(...)

Bron: https://shop.perfumersapprentice.com/ 

• Like 1
6 minutes ago, tsiis said:

Het is hetzelfde bedrijf, TFA kwam ná TPA, maar toen was de naam en de afkorting al ingeburgerd bij e-liquid mixers:

Hopelijk dat het dan ook om dezelfde smaak gaat. Zover ik kan lezen op het internet is dat het geval, maar je weet maar nooit.

Dank voor de aanvulling.

53 minutes ago, tsiis said:

Het is hetzelfde bedrijf, TFA kwam ná TPA,

[mierenmisbruikmode=aan]

Niet helemaal. Er is maar 1 bedrijf en dat heet The Perfumers Apprentice (TPA). Dat bedrijf heeft 2 aromalijnen: Ze begonnen met TPA voor parfums en geuraroma's en later is uitgebreid met de lijn TFA voor voeding- en damparoma's. Dampwebshops gebruiken voor de (damp)aroma's of de bedrijfsnaam, of de naam van de aromalijn en zijn daar niet eenduidig in. Vandaar de verwarring.

[mierenmisbruikmode=uit]

Edited by Bobby
  • Like 2
3 hours ago, TheVapingRaven said:

Zover ik kan lezen op het internet is dat het geval, maar je weet maar nooit.

Ik heb vrij veel  DX-aroma's van TPA/TFA gedampt, en ben er knettermesjogge van geworden. :gek

Edited by Marianna
  • Haha 3