Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Negus mod & son Asura mech review

Recommended Posts

Tijdens mijn rondgang in de modders gallery op de vape expo in Lille was er een mech tube die onmiddelijk mijn volledige aandacht trok.

Aaadnzt.jpg?1

Direct een stemmetje in mijn hoofd van die moet je hebben, dus dan maar voorzichtig de prijs gevraagd omdat ik bang was dat het ver buiten mijn budget ging liggen.

Maar al bij al was de prijs nog niet overdreven, was zelfs de goedkoopste mod die ze in hun vitrine hadden liggen.

De verkoper was een Italiaan, sprak niks Frans en slechts een paar woordjes Engels en ik geen Italiaans dus de communicatie verliep erg stroef.

Maar wat ik begrepen heb is dat deze mod handgemaakt in Italië is, volledig uit brass en met de hand beschilderd is met een mix van emaille verf.

Ook al hebben ze al veel mods gemaakt in deze kleur, het patroon in de verf is steeds anders.

En dat is nu net iets dat mij aanspreekt, ben altijd zoekende naar iets dat speciaal en een beetje uniek is.

Neem nu andere mechs van Purge of Complyfe bijvoorbeeld, allemaal heel mooi en goed maar ik krijg het niet over mijn hart om 300+€ neer te leggen voor een mod waar bij manier van spreken mijn buurman identiek dezelfde mod kan kopen.

Nee voor mods uit een hogere prijsklasse wil ik minstens een paint/materiaal of patroon waar bijna onmogelijk twee maal identiek dezelfde van te koop zijn.

Hier alvast een heel kort Youtube filmpje van de mod, hier zie je ook goed op hoe de vergrendelbare switch werkt.

Wat krijg je:

- Asura mech mod

- Nette verpakking

- Hybrid connector tool

- Kaartje met serienummer

ZX07F4S.jpg?1

De mod komt in een mooi houten kistje, ook al is dit totaal onbelangrijk het oog wil ook wat natuurlijk.

AaF9ImA.jpg

De tube is dus volledig uit brass en al de rest is handgeschilderd met een mix van emaille verf.

Deze verf word aangebracht en vervolgens gebakken, en dan krijg je dit soort effect en deze verf is ook erg hard en duurzaam.

Het is niet voor niks dat je emaille in zowat elke badkamer/wc of keuken terug kan vinden.

P4XnR9J.jpg

FO2QcRB.jpg

LTfG4ce.jpg

Bovenaan het Negus mods logo dat netjes is aangebracht in de verf.

jDze9iI.jpg

Het is dus een hybrid mech, en dat is nog eens extra duidelijk aangegeven op het kaartje met serienummer.

Dus zorgen dat je atomizer een voldoende uitstekende 510 pin heeft.

I5g9M4a.jpg?1

dImxmB1.jpg

Om die hybrid connectie uit de tube te halen leveren ze een leuke tool bij de mod, hiermee kan je dat simpelweg lodraaien.

I5hvKFO.jpg?1

gjiPcsW.jpg?1

Zo ziet de tube er langs binnen uit, hoge machinale afwerking wel.

KO4booD.jpg

Deze mod heeft wel geen enkele bescherming binnenin, dus zou ik deze mod niet aanraden aan beginners.

Een klein scheurtje ergens in je batterijwrap kan ernstige gevolgen hebben!

Je 18650 batterij zit er heel erg krap in, dus deze zal je niet horen rammelen of iets dergelijk.

M9VcClb.jpg

Dan de switch eens nader bekijken, dat is toch zowat het belangrijkste punt bij elke mech tube.

Deze mod heeft een vergrendelbare switch, in het Youtube filmpje bovenaan zie je hoe ik die bedien.

Zo is de switch "locked", dus helemaal tegen de tube geschroefd:

lBggUtD.jpg

En zo is de switch klaar voor gebruik:

VY5ody8.jpg

Maar ik kan gerust de mod op tafel zetten zonder dat die vanzelf gaat vuren, de magneten in de knop zijn er erg goeie en beletten het dat de mod gaat vuren.

Zo ziet de switch er onderaan uit, gewoon het Negus mods logo en de serienummer.

r9fVqrI.jpg?1

De knop is dus dat ganse blokje onderaan.

1OsXgXJ.jpg?1

De schroefdraad is perfect, loopt geweldig soepel en zonder weerstand of geluidjes.

Ry386iD.jpg

Dan gaan we die switch eens uit mekaar draaien om dat binnenin te bekijken.

hR1wFjf.jpg

Het onderste stuk kan je helemaal losschroeven en dan zie je de magneten en venting gaten zitten, venting zit onderaan dus plaats ik de batterij ook altijd met de pluspool naar beneden in deze mod.

8FwRVoA.jpg?1

In totaal zitten er dus vijf neodymium magneten in de switch.

Je moet bij deze magneten altijd wel voorzichtig zijn hoe je ze uit elkaar haalt, want voor je het weet hebben ze ergens in je buurt een stuk metaal gevonden waar ze bijna letterlijk naartoe vliegen.

En als je ze te hard laat klappen tegen iets kunnen ze ook breken.

6Pqw6at.jpg?1

Omdat de tube uit brass is past een gouden RDA er volgens mij het best bij, de Drop RDA is dan ook de enige gouden RDA die ik voorlopig heb.

yg6bnWY.jpg

Een handcheck:

znlXpMv.jpg

En deze tube heeft hetzelfde formaat als mijn andere mechs:

TzAGguB.jpg

Mijn bevindingen:

- Een tube van hoge afwerking en kwaliteit!

- Mooi handgeschilderde emaille verf.

- Schroefdraad is perfect, heel soepel en hoge afwerking.

- Vergrendelbare switch is heel leuk voor een mech tube, deze kan dus zonder probleem de broekzak in zonder risico van ongewenst vuren.

- Zeer goede magneten, de knop is erg "smooth".

- Eenvoudig uit elkaar te halen om te poetsen.

- Geen tube voor beginners, geen bescherming binnenin en een hybrid connectie.

Dus zorgen voor een voldoende uitstekende 510 pin bij je atomizer en zorgen dat je nergens een klein scheurtje hebt in de wrap van je batterij.

Maar dat zijn dingen waar je zowiezo bij elke mech tube moet mee oppassen, anders moet je niet beginnen met een tube mech!

- Deze mod is niet zomaar overal te krijgen, je kan wel vragen om toe te treden tot hun Facebookgroep, of ook in sommige online Italiaanse webshops kan je deze mod vinden.

Edited by Jim