Jump to content

TC met de Eleaf Invoke, welke wattagestand?

Recommended Posts

FF een vraagje omtrent het instelling van het Wattage bij TC vaping. Ik snap volgens mij het principe aardig goed nu, alleen de instelling van het wattage niet. Ik heb een Eleaf Invoke met een Guardian tank met ceramic 0,5 ohm coil. Hoe hoog stel ik mijn wattage in ? Deze staat standaard op 220 Watt, kan ik dit zo laten staan omdat de coil dan zsm naar de ingestelde temperatuur gaat ? Of moet ik rekening houden met de waarden die op de coil zijn aangegeven (30-60 watt) ??

Blijkbaar doet de invoke hetzelfde als de pico, standaard het max wattage ingesteld :gek 

Ik stel het wattage in op hetzelfde standje (of wat lager) als zou ik op wattage dampen. Dat is meer dan voldoende om de coil op temperatuur te brengen (maar ik gebruik een simpele rvs microcoil, dus YMMV).

• Like 1
  • Thanks 1

Wat Tsiis zegt.. Je wattage staat rond dezelfde waarde als je normaal zou dampen op wattage.. Het ligt ook een beetje aan je voorkeuren. Ik hou van een warme vape, dus ik stel 'm aan de bovengrens of iets daarboven zelfs in en de temp wat hoger om dat te bereiken. In principe is het wel zo dat de mod de temperatuur in de gaten houdt, maar er is ook de snelheid om die temperatuur te bereiken. Je kan je voorstellen dat dat met 220w ietsje sneller zal zijn als met 60w. Die snelheid is wel degelijk van belang. In principe hoeft je mod op een lager wattage minder snel en minder vaak in te grijpen, waardoor je beleving constanter wordt. Het blijft een beetje zoeken. Ik zet vaak zelfs de weerstand een piettsje hoger vast (en dan heb ik het over 1 of 2/100 hoger) om warmer te dampen. Het is een spelletje tussen de instellingen en het zal in het begin en per mod wat zoeken zijn om de juiste te vinden..

• Thanks 1

Op 220 watt en 225 graden celcius kreeg ik veel smaak en een lekkere aangename warme (dus niet heet) damp, nu het wattage eerst op 40W, niks, 60W iets maar niet veel, 80W iets beter maar nog lang niet zoals in het begin op 220W. Twijfel nu na jullie advies toch een beetje om nog hoger te gaan. Oftewel, wat kan ik slopen als ik te hoog ga ? Ik las dat sommige TC vapers altijd op max wattage dampen zonder problemen.......altijd weer die twijfel :-)

Staat dan je weerstand niet te laag ingesteld? Probeer 'm s dat pietsje hoger te krijgen? niet meer dan 2 of 3 honderdsten

Het is wel zo dat je sneller door je batterijen heengaat op max vermogen. Het punt dat je batterijen het gevraagde vermogen kunenn leveren komt sneller. Lager kunnen ze dan nog wel. Slopen doe je niets, maar je vraagt wel een hoop van je batterijen, die zijn sneller door hun levensduur heen

Edited by TheRich
5 minutes ago, TheRich said:

Staat dan je weerstand niet te laag ingesteld? Probeer 'm s dat pietsje hoger te krijgen? niet meer dan 2 of 3 honderdsten

Het is wel zo dat je sneller door je batterijen heengaat op max vermogen. Het punt dat je batterijen het gevraagde vermogen kunenn leveren komt sneller. Lager kunnen ze dan nog wel. Slopen doe je niets, maar je vraagt wel een hoop van je batterijen, die zijn sneller door hun levensduur heen

Beste vrind een Eleaf Invoke heeft geen DNA board :nee

• Confused 1
2 minutes ago, TheRich said:

Hij wordt op 0,45 Ohm ingelezen, zou een 0,5 Ohm moeten zijn..... ik ga eens proberen iets te verhogen

5 minutes ago, Samoerai said:

Hij wordt op 0,45 Ohm ingelezen, zou een 0,5 Ohm moeten zijn..... ik ga eens proberen iets te verhogen

Ho, stop, je zet je weerstand toch wel vast? Dat is wel een vereiste nl. Ik weet niet precies hoe de invoke werkt, maar ik ga er een beetje vanuit dat alle eleafs hetzelfde werken.. En als je met 220w wel een goede vape krijgt, maar met 60w niet, staat of je weerstand te laag vast of er is iets anders aan de hand.. Heb je je aansluitingen al eens schoongemaakt? ff je 510 van je tank en mod liefst met alcohol ff poetsen

5 minutes ago, Dr.Smoke said:

Beste vrind een Eleaf Invoke heeft geen DNA board :nee

Dan nog kan het.. Doe ik bij m'n pico's ook.. coil goed laten afkoelen, eraf erop, weerstand lezen, ff een puls, eraf erop en dan is de weerstand een pietsje hoger.. ff wat meer klooien, maar daar ben ik ook aardig bedreven in geworden.

DNA board is idd makkelijker, daar kan ik het met m'n laptop invoeren

Edited by TheRich
1 minute ago, Samoerai said:

Ja hoor, staat vast na inlezen met slotje, ik probeer het op dezelfde manier als jij aan geeft

Heb nog een aanvulling gedaan tav schoonmaken, ook erg belangrijk

• Thanks 1