Jump to content

Twisted Messes 24pro series RDA review

Recommended Posts

Ik ben nu al een paar weken/maand terug aan het dampen met dual coil RDA's, om de zoveel tijd moet ik afwisselen want als ik een half jaar hetzelfde damp dan ben ik alles zo beu als iets.

Maar buiten een Goon, Drop, Reload RDA had ik niks dual coil meer, dus daarom wou ik nog eens iets leuk.

Een Twisted Messes RDA heb ik nooit getest en deze nieuwe versie sprak me op gebied van looks enorm aan en zou perfect matchen met één van mijn mech tubes.

Het is niet de goedkoopste RDA en ook niet speciaal of innovatief, maar elke Twisted Messes RDA verkoopt als zoete broodjes.

Is ondertussen wel in de meeste goede online shops te koop en veel stenen winkels hier in BE verkopen het ook.

Ik heb het bij Masquevapor gekocht.

Wat krijg je:

- 24pro RDA

- Reserve o-ringen en build deck schroeven (inbus)

- Squonkpin

- Twee extra driptips en 810 driptip adapter

- Single coil blocker

- Twee inbussleutels

iPvlRG0.jpg

De RDA heeft een polished stainless steel uiterlijk, mooie gravures en goed afgewerkt.

75q2wN7.jpg

neL6xC8.jpg

De topcap is een Twisted Messes classic design, als ik kijk naar foto's van oude TM producten zie je dit design steeds terugkeren.

WtKsoru.jpg

De onderkant, heb blijkbaar nog een vrij laag serienummer.

kKQeAgm.jpg

Standaard zit de stainless steel driptip op de RDA, maar je krijgt nog andere opties.

De standaard tips zijn een unieke maat, waarom ze niet gewoon voor 810 formaat zijn gegaan weet ik niet.

Hier de ultem driptip, deze is wel heel laag profiel en helemaal niet leuk om te gebruiken.

kfcF0bQ.jpg

De zwarte is een zwarte ultem driptip, helaas ook niet mijn ding.

3DQlmKa.jpg

Gelukkig is er een 810 adapter bij, die zal ik dan ook altijd gaan gebruiken.

UaWr6w7.jpg

Met mijn lievelings driptip, clear en frosted ben ik altijd blij.

s1VDdWP.jpg

De airflow is niks speciaal of vernieuwend, klassiek design en vergelijkbaar met de Goons en vele andere RDA's.

DcyC9MF.jpg

De airflowregeling is wel speciaal, je hebt twee "barrels" en de topcap is voorzien van schroefdraad.

Met de buitenlaag regel je de airflow en met de scroefdop vergrendel je dan die regeling.

08CdxIp.jpg

7OKECwL.jpg

06nKKkv.jpg

tRcMnoa.jpg

Je krijgt wel een hele kwalitatieve inbussleutel.

Zl1bHqW.jpg

Dan het build deck.

Dit is een gewoon een heel degelijk deck, zeer goede kwaliteit en een deck dat jaren en jaren mee kan gaan.

thFtCnM.jpg

Mooie grote titanium schroeven, als je deze kan strippen dan ligt het probleem voor 100% bij uw skills want dit zijn echt goede schroeven.

Kruiskop of platte schroevendraaier kan beide.

Ook een logo op de bodem van het deck.

8FosnBX.jpg

Ook op beide posts staat Twisted Messes branding, beetje overkill maar volgens Twisted Messes zelf is dit om toekomstige clones beter te herkennen.

Daar heeft hij wel een beetje gelijk in, het zal het de cloners wel iets moeilijker maken om er een 1:1 clone van te maken.

4uSewEN.jpg

Je krijgt er een single coil blocker bij, is wel een leuke optie maar zelf zal ik het niet gebruiken.

Mijn principe is een dual coil atty gebruik ik niet single coil net zoals ik een 20700 mod niet gebruik met een 18650 batterij, ik gebruik de dingen waarvoor ze gebouwd zijn.

I4gIeyw.jpg

Coil plaatsen in heel simpel, in deze RDA krijg je echt grote coils.

Om deze RDA te voorzien van een eerste build heb ik een tri-core fused clapton gemaakt volledig uit SS Twisted Messes draad.

qqXlKnK.jpg

oTROIGU.jpg

ehPFLCQ.jpg

Staat op mijn polished stainless steel Dreamer mech, volledig matching en deze RDA zal zo goed als altijd gebruikt worden op deze mech.

AtstU51.jpg

b0kPsKV.jpg

e4Nrh6R.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel kwalitatieve RDA!

- Smaak is goed.

- Airflow is ook heel goed.

- Airflowregeling is leuk gedaan met die vergrendeling maar voor mij persoonlijk niet echt nodig.

- O-ringen bij mijn RDA zijn heel goed, heb bij sommige Youtube reviews gezien dat ze problemen hadden met erg losse o-ringen.

Maar die van mij is perfect, dus misschien hebben ze die o-ringen een update gegeven voor de release.

- Build deck schroeven zijn fantastisch en erg goede kwaliteit, zal je niet strippen tenzij je de foute maat van schroevendraaier gebruikt natuurlijk.

- Squonkpin aanwezig in de verpakking, ook altijd leuk.

- Single coil block is een leuke optie, maar ik heb mijn gedacht al geschreven in de review over een single coil block.

- Veel driptip opties, maar snap echt niet waarom ze gegaan zijn voor een speciale maat en niet gewoon 810 formaat.

Gelukkig wel een 810 adapter.

- De standaard driptips zoals de ultem en zwarte ultem zitten eigenlijk heel slecht in de topcap, blijven amper zitten.

De 810 adapter is heel goed, blijft erg goed zitten.

Kortom ben heel tevreden van deze RDA, voldoet aan al mijn eisen op gebied van dual coil.

Simpel en klassiek design en build deck, en om eerlijk te zijn moet dat ook niet meer zijn.

RDA's met speciaal uiterlijk en uniek airflow design en weet ik veel wat nog allemaal is mooi om naar te kijken, maar zal niks of niks beter presteren dan deze RDA of een klassieke Goon ofzo.

• Like 2
  • Thanks 1