Jump to content
Barre

Dampen en tinnitus (oorsuizen)

Recommended Posts

2 hours ago, Marianna said:

Oow, van wie moet dat ?

De godin van de logica. Zij zei het. Echt waar. Ze is nu alleen even een drankje halen.
Dus vooruit, een paar druppels alcohol op een gemiddeld flesje sap zal inderdaad geen grote zoden aan de dijk zetten.

2 hours ago, Marianna said:

Hopelijk vind je een definitieve oplossing voor die ellendige tinnitus ! 

Da's lief. Dank je. Ik zoek niet heel hard meer, maar toe wat klagen in een draad als deze is ook prettig.

(het begrip 'definitieve oplossing' heeft een aparte lading als je net naar een docu over de Wannseeconferentie hebt gekeken, maar zo bedoelde je het vast niet :)

On 21-3-2018 at 18:50, richard-V said:

Ik begin niet eens meer over wifi, gsm, 2g 5g, dect, enz. want dat kan uiteraard niet de oorzaak wezen.Je kunt het niet zien en kan dus geen kwaad.In de gebruiksaanwijzing van een gsm of smartphone staat hoever je 'm van je hoofd moet houden tijdens gebruik.Staat dat er dan eigenlijk voor de lol in?https://www.cnet.com/news/cell-phone-radiation-a-self-defense-guide-faq/-research.html    https://www.cnet.com/news/cities-and-states-consider-cell-phone-radiation-laws/

(sorry voor de late reactie/lees dit item nu pas) Ik kreeg tinnitus in de begin jaren 80, toen was die straling er nog niet volgens mij. Ik kwam te wonen op de veluwe , waar het heel stil was en toen hoorde ik het ineens. Het leek op de tanks in de verte(die oefenden daar toen nog)op de hei. Ik kwam in die tijd wel in een depressie en was net gestopt met roken(na 9 jaar). Ik was 23. In 2006 ben ik weer gaan roken . 🙄😨. Dit jaar begin april ben ik weer gestopt met roken en sta er weer zo voor: tinnitus  wordt erger, suisje erbij in mijn andere oor, wisselende stemmingen en toch best depressief af en toe. Maar wel super blij dat ik van het roken af ben en ook wel veel meer energie. Andere levensfase. Kan ook veel veroorzaken.

Dampen bestond toen nog niet. Ik ben afgekickt met ongepelde zonnebloem pitten(pellen en naar je mond brengen=een handeling).

Damp nu 70PG/30 VG. Heb ook wel eens met meer VG gedampt, maar daar leek ik weer tongblaren van te krijgen. ;-(

Dampen is best lekker en baal van die tinnitus!

Posted (edited)
43 minutes ago, MadMarie said:

(sorry voor de late reactie/lees dit item nu pas) Ik kreeg tinnitus in de begin jaren 80, toen was die straling er nog niet volgens mij. Ik kwam te wonen op de veluwe , waar het heel stil was en toen hoorde ik het ineens. Het leek op de tanks in de verte(die oefenden daar toen nog)op de hei. Ik kwam in die tijd wel in een depressie en was net gestopt met roken(na 9 jaar). Ik was 23. In 2006 ben ik weer gaan roken . 🙄😨. Dit jaar begin april ben ik weer gestopt met roken en sta er weer zo voor: tinnitus  wordt erger, suisje erbij in mijn andere oor, wisselende stemmingen en toch best depressief af en toe. Maar wel super blij dat ik van het roken af ben en ook wel veel meer energie. Andere levensfase. Kan ook veel veroorzaken.

Dampen bestond toen nog niet. Ik ben afgekickt met ongepelde zonnebloem pitten(pellen en naar je mond brengen=een handeling).

Damp nu 70PG/30 VG. Heb ook wel eens met meer VG gedampt, maar daar leek ik weer tongblaren van te krijgen. ;-(

Dampen is best lekker en baal van die tinnitus!

Ik kreeg laasts een pilletje voorgeschreven,in de bijsluiter stond onder bijwerkingen; kans opTinnitus.Ik heb er veel over opgezocht op de computer.Aspirines zijn om wat te noemen ook niet zo best voor ons.http://web.archive.org/web/20060507190905/http://www.lhh.org/otology/ototoxic.htmMisschien vind je hier enig houvast.Zoek zolang tot je er meer van weet dan je huisarts.https://www.tapatalk.com/groups/tinnitussupport92262/links-of-interest-f5/?sid=d73c1a45c228173f89cf74152047d2e0

Edited by richard-V

Posted (edited)
1 hour ago, MadMarie said:

Ik heb het gelezen.Bij mij is het begonnen na een maand of drie gebruik van eer SSRI,Seroxat(Paroxetine), na het stoppen ermee.De afkick was,voor mij althans, pure horror.Plotseling was het er.Ik vergeet het nooit,ik zat met een wattenstaafje in mijn oor,want ik dacht aan vuil,en ondertussen waarom je ookalweer niet met wattenstaafjes in je oor moet zitten rommelen,en plamuurde dus zo mijn oor dicht met oorsmeer,met een ontsteking als gevolg.daarom moet je dus niet met die dingen of wat ook in je gehoorgang rommelen.Dat was lang voordat ik ging dampen.Ik kan vanaf die tijd ook niet meer tegen wifi,en GSM en dergelijke.Tondeuse,scheerapparaat ook niet  Dan is het dagen lang veel harder is dan anders,(enkele toon goddank,8000Hz)ook nog misselijk De monteur van ziggo komt het heel vaak tegen vertelde hij.Van dampen heb ik geen toename van tinnitus.Zit ik bij een buurman op visite,komt die keiharde pieptoon,staat er 20cm achter mijn kop een dect setje.Daar kan ik dus niet tegen.Er zijn meer tinnitus klachten die in verband worden gebracht met het draadloos gebeuren.  In het begin werd ik er vaak wakker van s´nachts.Ik ben gestopt met zoeken naar een oplossing.Diverse artsen die ik heb gepolst heb weten het ook niet.Als je van de stad plotseling in de stilte terecht komt hoort iedereen wel een ruis of piep,dat is normaal.Ik heb lang een radio op mijn nachtkastje gehad die op de korte of middengolf zender stond,daar kun je het aardig mee maskeren.Door de storing die alle voedingkjes en meer van die zooi uitstralen kan ik geen radio meer luisteren.Als de radio al onbruikbaar is door alle radio frequente storing wil dat toch wel wat zeggen.Wat doet die storing dan niet met een mens. Maarja net zoals met asbest, lood, en sigaretten.Het zal wel even duren.https://stopumts.nl/index.php?gelezen=1

Edited by richard-V

Zoals ik al zei @richard-V in de tijd datik het eerst last kreeg van oorsuizen was er denk ik nog geen straling. Ook  heb nooit anti depressiva gebruikt.

Ikheb wel ooit een keer een hele ontzettend erg luide knal( in mijn hoofd?ik weet niet waar het vandaan kwam) gehoord.

wat ik net wel ergens tegen kwam is dat er tegenwoordig anti depressiva in sigaretten zit.

https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/news/a159974/er-zit-antidepressivum-in-sigaretten-en-daar-weet-bijna-niemand-vanaf/

26 minutes ago, MadMarie said:

Zoals ik al zei @richard-V in de tijd datik het eerst last kreeg van oorsuizen was er denk ik nog geen straling. Ook  heb nooit anti depressiva gebruikt.

Ikheb wel ooit een keer een hele ontzettend erg luide knal( in mijn hoofd?ik weet niet waar het vandaan kwam) gehoord.

wat ik net wel ergens tegen kwam is dat er tegenwoordig anti depressiva in sigaretten zit.

https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/news/a159974/er-zit-antidepressivum-in-sigaretten-en-daar-weet-bijna-niemand-vanaf/

Een luide knal, exploding head syndroom,google er maar eens op, heb ik gelukkig maar één keer gehad.Leek of er een vliegtuig in de tuin neerkwam.Realistisch geluidseffect.Krabammm! Het  komt bij meer mensen voor dan ik dacht.Sommige zien ook een lichtflits voelen een elektrische schok erbij, of horen andersoortige geluiden of terwijl ze wakker zijn.Aparte gewaarwording hoor.Maarja je kan wat geks meemaken,we kunnen het nu eventjes opzoeken.vroeger niet.

1 minute ago, MadMarie said:

Deze link geeft ook nog wel weer e.e.a. over tinnitus. Over dampen zie ik niks staan.

welke link?

Posted (edited)

Ja,gezien.We weten niet hoe het komt of weg te krijgen is.Maskeren met een luisterboek is wat ik doe en ik val er heerlijk van in slaap.Het komt niet door dampen,Ik damp op straat en ook binnen super loodvrij eurosuper,diesel houtkachelrook enz.Ik maakte mijn luchtreinig dinges filter open,het ding is zwart van een vettige smeerzooi.Dat komt ook in onze longen.Het is erg druk hier,maar deze zelfde lucht waait ook over de veluwe moet je rekenen.Het ruikt lekkerder,dat dan wel.Zodra ze met dit https://geinformeerd.infoteur.nl/specials/lichaamsreiniging.html aankomen haak ik af.Zoek eens in een andere taal,Nederland is een slechts vliegepoepje op de aarde.

Edited by richard-V

Er is veel te vinden over tinnitus! @richard-V ik haak ook af bij flauwekul. Het is een eindeloze zoektocht. Mijn motto"paint your life a different color" werkt nog het best 😉

Sinds een aardige tijd heb ik ook last van "oorsuizen"

Volgens mij, en hou me ten goede, praat je dan over brein geluid,,,, en staat dat in geen enkele relatie tot het oor zelf. (mits erbij het oor zelf geen beschadigingen worden gevonden)

Dat is ook de reden dat het ook wel breingeluid genoemd word.

het brein neemt een "geluid" waar, dat er niet is.

oorzaak onbekend, behandeling is er niet.

Bij sommige mensen waarbij het leven ondraaglijk werd is zelfs euthanasie gepleegd.

Gelukkig komt dat bijna nooit voor, maar is wel gebeurd in een paar gevallen.

Meestal is het een hoog frequente piep...alhoewel er meerdere variaties voorkomen.

Ik los het op door wat geluid om me heen te hebben, en hoop er verder maar het beste van..