Jump to content

Recommended Posts

Al een aantal keren worden mijn reacties weggehaald door de forumbeheerders. Op mijn vragen daarover wordt niet gereageerd. Jammer, ik blijf het forum volgen als dat mag, maar zal niets meer plaatsen. Ik hoop dat ik niet verbannen word na deze reactie......

Edited by Peter Molegraaf

@Peter Molegraaf, heb je de beleidsregels van dit forum al gelezen ? Je zult wel moeten weten wat je mag en niet mag schrijven in een reactie.

Wanneer je deze beleidsregels respecteert, zullen je reacties bijna nooit verwijderd worden. En voor alle duidelijkheid, hier heerst geen censuur cultuur.

En iemand verbannen gebeurt pas na herhaaldelijke waarschuwingen. Dus schrijf gerust een reactie op een topic, en dat mag best pittig zijn, je reactie

zal nooit zomaar verwijderd worden.

Is ook niet zo raar meneer, je laatste reactie was "hoe dom kun je zijn".
Ik ben nog steeds heel benieuwd wat je daarmee wilde bereiken.

Die reactie is gerapporteerd, heeft niet zozeer met de moderators te maken maar wel met de mensen die rapporteren.
Moderator heeft gewoon z'n taak gedaan.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

8 hours ago, Peter Molegraaf said:

Al een aantal keren worden mijn reacties weggehaald door de forumbeheerders.

Correct.

Overigens wel zonder punten op je spaarkaart bij te schrijven, hoewel onze huisregels daar ruimte voor laat. Er is niet eens een reprimande mee gepaard gegaan.

Op mijn vragen daarover wordt niet gereageerd.

Dit is, voor zover ik weet, minder correct. De laatste keer dat je er naar gevraagd hebt, is netjes de dialoog gestart met tekst en uitleg. Het had wellicht niet een bevredigende uitkomst voor je, maar ik denk dat er een zeer open en transparante sfeer is bij het FBT en haar handelen. Er is zelfs een publieke sectie voor, om het handelen publiekelijk tegen het licht te houden;

image.png

Ik heb dit topic dan ook verplaatst vanuit het board "Mijn eerste e-cig vragen".

Jammer, ik blijf het forum volgen als dat mag, maar zal niets meer plaatsen. Ik hoop dat ik niet verbannen word na deze reactie......

Ik voel geen enkele reden om je te verbannen en zie ook geen enkele grond binnen onze huisregels.

Jammer is het inderdaad, om de reden dat ik vermoed dat je -net als de vorige keer- het ervaart als een persoonlijk dingetje, maar dat is het niet. Wellicht heb ik wat gemist (ik hou ook niet alles bij), maar volgens mij heeft @Oomkobus inderdaad je reactie in kwestie voor ogen. Er zijn daar meerdere 'onbehoorlijke' reacties verwijderd en vervolgens is de rest van de reactie opgesplitst naar een eigen topic, alwaar zowel de kwestie wordt besproken als de vraagsteller wordt geholpen. Het zou een onredelijk en ondoenlijk zware wissel trekken op het FBT om daarvan iedereen persoonlijk op de hoogte stellen, maar zoals ik al zei, vragen om opheldering mag altijd.

Maar licht je alsjeblieft verder toe, misschien slaat de FBT inderdaad de plank volledig mis. In hoeverre draagt "hoe dom kun je zijn" bij aan de sfeer, discussie, dampen, hulp en/of kennisoverdracht? Op welke gronden vind jij het onbehoorlijk dat het FBT hier op modereert? Hoe had er gehandeld moeten worden volgens jou?

Goeiemorgen Peter,

wat een kolder, je maakt van een mug wel een hele grote olifant, maar goed wie openbaar klaagt krijgt openbaar repliek.

11 hours ago, Peter Molegraaf said:

Al een aantal keren worden mijn reacties weggehaald door de forumbeheerders.

Van al je 141 posts hier op het forum is er een (1) post verwijderd, dat ging zoals hierboven door @Oomkobus al aangegeven om de gerapporteerde post "Hoe dom kun je zijn", welke ik zonder melding van andere leden sowieso in de kliko had gegooid.

Ik heb je na het verwijderen direct een DM gestuurd en je daarin het volgende aangegeven, "ik heb je post verwijderd, geen idee wat je ermee dacht te bereiken, maar een opmerking als "Hoe dom kun je zijn" heeft natuurlijk geen enkele meerwaarde."

Je hebt na een simpele veegactie dus ter info een DM ontvangen wat we echt niet altijd doen, geen waarschuwing, zeker geen ban :nee gewoon een belletje.

Hiermee was voor mij de kous al af.

Hierop kregen we een retour DM van je met daarin een of ander vaag verhaal over oudgedienden die nieuwe leden met waardevolle bijdragen wegjagen ?, en als voorbeeld geef je dan zonder enige kennis een "weggejaagd" lid, laat ik duidelijk zijn, dit lid is niet weggejaagd maar heeft een ban gekregen, reden van die ban was zowel in het openbaar als per DM veelvoudig stalken, uitschelden en het toewensen van ziektes.

Ik vraag me echt af waarom je juist dit lid als voorbeeld nam, geeft tevens aan dat je geen idee hebt hoe die situatie echt is verlopen.

Je sloot je DM af met "Ik ga hier niet weg, tenzij ik verbannen word. Ik zal wel minder reageren."

Verwacht je nu dat ik hier warm of koud van wordt, of dat ik nog zin en tijd heb om daarop te antwoorden. 

Om terug te komen op jouw verwijderde post "Hoe dom kun je zijn" jij vind dat deze post wel degelijk terzakedoende is, ik zeker niet !

Ook hier zal ik je uitleggen waarom niet, in het betreffende topic vraagt een nieuw lid om advies, diverse leden geven hem dat, het nieuwe lid geeft aan niet te veel moeite te willen doen maar wel graag wordt geholpen, hierop proberen wederom een aantal leden hem met goede onderbouwing de juiste richting op te duwen en ineens, uit het niets ben jij daar met niets meer dan de opmerking "Hoe dom kun je zijn", man man, wat een meerwaarde.

Is het je ook opgevallen dat een uur na jouw opmerking het nieuwe lid een post heeft geplaats met een aantal . . . waarmee hij eigenlijk aangeeft dat hij er wel klaar mee is, na deze post is ons nieuwe lid NIET meer actief geweest, missie geslaagd ?

Na dit alles stuur je afgelopen nacht weer een DM, hierin geef je aan dat nu de hele post is verdwenen, je bedoelt waarschijnlijk het topic, je geeft hierin ook nog ff aan dat onze moderatie op Chinese censuur lijkt en je het waardeert nog een reactie te krijgen.

Toen we na vijf minuten nog niet hadden gereageerd opende je dit topic.

Oh ja, het verdwenen topic waar wij volgens jou ook de hand in hebben staat trouwens hier...

... de TS heeft zijn topic gister geedit naar /// en tevens zijn openings post verwijderd.

.

7 minutes ago, Sub-Ωhm said:

geeft hierin ook nog ff aan dat onze moderatie op Chinese censuur lijkt

Geen woorden aan vuil maken. Als  iemand met die kolder komt weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

21 minutes ago, Moppersmurf said:

Geen woorden aan vuil maken. Als  iemand met die kolder komt weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Maakt niet uit zolang het maar koosjer of halal is :holy

2 hours ago, Dr.Smoke said:

Maakt niet uit zolang het maar koosjer of halal is :holy

Nou! Er werd hier wel een varkentje gewassen.

4 minutes ago, balling said:

Nou! Er werd hier wel een varkentje gewassen.

Een beetje hygiëne kan nooit kwaad :connie 

1 minute ago, Johannes Koning said:

Zal het varkentje al schoon zijn:bloos

Die zit in z'n eigen sop gaar te koken.

Poeh soms vraag ik mij af op welke planeet ik leef. Ik heb dit allemaal zeker gemist. Over een lid die verbannen was ivm uitschelden ect heb ik zeker gemist. Ook het stuk dat Peter zich blijkbaar ongemakkelijk hier op het forum voelt door (lees ik) een soort van eigen schuld. 

@Peter Molegraaf, weet je, ik vertoef toch al geruime tijd op dit forum. Ja, en ook van mij zijn wel eens reacties weggehaald. Ook ik was daar, in eerste instantie

wel eens verbolgen over. Je schrijft iets, reageert ergens op en "in de hitte van de strijd" schrijf je, zonder dat je het in de gaten hebt of dat het de bedoeling was,

iets neer waarmee je een grens overgaat. Dat is nou eenmaal zo, volkomen natuurlijk en kun je niet voorkomen. Het FBT ziet er op toe dat we niet te ver over de

grens van de afgesproken regels gaan. Waar nodig, zullen zij dit corrigeren. Ben jij dan een slecht of niet gewaardeerd lid ? Nee, absoluut niet !!

Dus kom op, je bent heel eventjes een grens over gegaan en dat is lichtelijk gecorrigeerd, meer niet.

Accepteer dat en doe weer gewoon mee aan discussie op dit mooie forum. Jij leert van ons en wij leren van jou, dat maakt ons allemaal sterker.

Nota bene :

De beleidsregels, aangaande gedrag op dit forum, zijn door ons allen bepaald, het FBT handhaaft ze alleen.

En met "allen" bedoel ik niet een elite clubje van leden met een hoge status of zoiets. Nee, heel veel leden

hebben hun mening kenbaar gemaakt en zaken aangedragen, die men belangrijk vond.

9 minutes ago, Steamboy said:

Dus kom op, je bent heel eventjes een grens over gegaan en dat is lichtelijk gecorrigeerd, meer niet.

Accepteer dat en doe weer gewoon mee aan discussie op dit mooie forum. Jij leert van ons en wij leren van jou, dat maakt ons allemaal sterker

Helemaal mee eens. Toch merk ik aan mijzelf dat het te maken heeft met omgevingsfactoren. Soms ben ik wel eens gefrustreerd en als dan iemand mij op dat moment net met de verkeerde woorden benaderd schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. En dat heeft niks met jullie te maken maar het probleem ligt hem dan aan mij. Althans het is net wat iemand zegt. Zo heb ik vorige week met @Tony een akkefietje gehad. Hij had een Serpent tankje opgestuurd naar iemand, en ik gaf gewoon aan dat ik een Serpent niet zou aanraden voor een beginner. Das mijn mening, vervolgens reageren dat het aan mijn "kwaliteiten " ligt hoe ik wick. Dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat en ik zei tegen hem iets van dat hij maar naar de dokter moest met zijn problemen, zoiets in die geest. Later dacht ik, er is al een hoop shit gaande in de wereld en ik laat mij frustreren op iemand die mijn "kwaliteiten" niet goed vind. Slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Aangezien het al een week in mijn hoofd spookt wil ik hierbij mijn excuses aanbieden aan @Tony! Het was niet persoonlijk bedoeld al had ik het zo wel verwoord. Dat ik problemen heb (soort van depressie) betekend niet dat ik het op jou of wie dan ook moet afreageren. :knuf

Jayjay weet ze wel te maken. Eerst al een roast-me topic aandragen, nu een dat-verdient-een-bloemetje topic. 

Goed bezig :clap

38 minutes ago, Sledge said:

Jayjay weet ze wel te maken. Eerst al een roast-me topic aandragen, nu een dat-verdient-een-bloemetje topic. 

Goed bezig :clap

Tsja ik kan nooit lang op iemand boos zijn. Plus als ik gefrustreerd ben betekent dat niet dat ik het maar op iedereen kan afreageren. Dat is dan ook een ding wat me altijd zo aan mijzelf irriteert. Vandaar ook mijn excuus, als ik fout zit geef ik dat ook graag aan. Alhoewel het soms wel even kan duren voordat de excuus er komt?

On ‎3‎/‎18‎/‎2018 at 5:39 PM, Jayjay said:

als ik fout zit geef ik dat ook graag aan. Alhoewel het soms wel even kan duren voordat de excuus er komt?

Sterk van je Jay 👍 

Troost je @Jayjay, Door mijn NAH (niet aangeboren hersenaandoening) geef ik soms ongeremde reacties waar ik me geen kwaad van bewust ben. En dan krijg ik op mijn fl... sodej... donder. Ach, ik denk maar zo 'God denkt af en toe dat hij Gerri is..' :tong

10 hours ago, Steamboy said:

@Peter Molegraaf, weet je, ik vertoef toch al geruime tijd op dit forum. Ja, en ook van mij zijn wel eens reacties weggehaald. Ook ik was daar, in eerste instantie

wel eens verbolgen over. Je schrijft iets, reageert ergens op en "in de hitte van de strijd" schrijf je, zonder dat je het in de gaten hebt of dat het de bedoeling was,

iets neer waarmee je een grens overgaat. Dat is nou eenmaal zo, volkomen natuurlijk en kun je niet voorkomen. Het FBT ziet er op toe dat we niet te ver over de

grens van de afgesproken regels gaan. Waar nodig, zullen zij dit corrigeren. Ben jij dan een slecht of niet gewaardeerd lid ? Nee, absoluut niet !!

Accepteer dat en doe weer gewoon mee aan discussie op dit mooie forum. Jij leert van ons en wij leren van jou, dat maakt ons allemaal sterker.

Nota bene :

De beleidsregels, aangaande gedrag op dit forum, zijn door ons allen bepaald, het FBT handhaaft ze alleen.

En met "allen" bedoel ik niet een elite clubje van leden met een hoge status of zoiets. Nee, heel veel leden

hebben hun mening kenbaar gemaakt en zaken aangedragen, die men belangrijk vond.

Goed, ik vind deze reactie fijn.