Jump to content

(1e indrukken) Laisimo F4

Recommended Posts

Al een tijdje zocht ik naar een vervanger voor mijn Wismec rx300.

Inmiddels zit ik al met 2 defecte exemplaren ( 1 mijn eigen schuld ; display gebroken ) maar ik wilde dolgraag

weer een nieuwe mod met 4 cellen.

Dat bleek nog niet gemakkelijk... 

Weer een rx300 kopen was niet m'n 1e optie maar ook andere mods vielen toch al snel af...

Tot ineens m'n oog viel op de F4 van laisimo.

Na een aantal youtube filmpjes te hebben gechecked en lang te hebben getwijfeld sloeg ik met een kortingsactie rond het

chinees nieuwjaar toe en schafte ik 'm aan.

Vandaag kwam hij dan binnen.

IMG_20180313_195246608.jpg

De laisimo F4 met m'n steamcrave aromamizer plus extended , klik voor de grote versie )

Dit zijn de eerste indrukken na een korte tijd spelen.

Verpakking

Eigenlijk niets bijzonders , laisimo heeft er geen unboxing experience van gemaakt.

De mod , een usb kabel en 2 boekjes zitten gewoon degelijk verpakt ; prima.

First look

Ik was al helemaal weg van deze speciale kleur en ook in het echt stelt dit niet teleur.

Wouw !

De powerbank optie ontbreekt sinds een tijdje op de F4 en ook mijn exemplaar heeft 'm niet.

Toch mis ik het niet echt.

Ondanks dat het op de foto's er zo "cheap" uit zag ben ik aangenaam verrast ; de afwerking is niet

super chique maar ook zeker niet chabby !

De "disco verlichting" aan de zijkant is bijzonder maar niet mijn straatje ; gelukkig is het vrij simpel om uit te zetten :e33

Kwaliteit

Eerlijk is eerlijk ; het was een punt van zorg...

Met name het accu luik was echt een twijfel geval , zou de F4 een al net zo gaar luikje hebben als de maxo ?

Tot zover ; niks daarvan.

Het luikje is simpel en misschien wat "iel" maar doet prima zijn werk.

Geen proppen en persen ; de cellen gaan er soepel in en het luikje kan prima dicht zonder lelijke kieren ; YES !

De knoppen voelen niet zo degelijk aan als bij de rx300 , het voelt alsof men hier duidelijk op heeft bezuinigt.

De klikken zijn opmerkelijk hard , ze voelen wat goedkoop aan.

Layout

De F4 voelt niet alleen een stuk compacter dan m'n rx300 , hij is het ook echt !

Toch is dat niet per se een nadeel ; de ronduit geniale positie van de 510 connector sprak me al aan

en met m'n aromamizer plus er op klopt het gewoon...

De tank past er prachtig op en zit prima op z'n plek ; geweldig !

De positie van de knoppen is niets bijzonders ; ze zijn prima te bereiken en doen wat ze moeten doen imho.

Het display trekt nogal de aandacht ; logisch ook met zo'n grootte.

Toch is het full color schermpje wel iets dat past bij een mod als dit , zeker in deze sprekende kleur.

Minpuntjes

Tot nu toe zijn het er niet veel maar toch...

De knoppen staan me niet tegen maar met name qua gevoel is dit toch een beetje een 'afknapper' , een

wat degelijkere set knoppen had toch de wereld niet te hoeven kosten lijkt me.. 

Ik had er graag wat meer voor betaald..

Tot zover m'n 1e indrukken.

Naar mate ik 'm wat langer heb gebruikt komt er een volledige review of ik ga hier aanvullen :)

• Like 5
  • Thanks 1
Al een tijdje zocht ik naar een vervanger voor mijn Wismec rx300.
Inmiddels zit ik al met 2 defecte exemplaren ( 1 mijn eigen schuld ; display gebroken ) maar ik wilde dolgraag
weer een nieuwe mod met 4 cellen.
Dat bleek nog niet gemakkelijk... 
Weer een rx300 kopen was niet m'n 1e optie maar ook andere mods vielen toch al snel af...
Tot ineens m'n oog viel op de F4 van laisimo.
Na een aantal youtube filmpjes te hebben gechecked en lang te hebben getwijfeld sloeg ik met een kortingsactie rond het
chinees nieuwjaar toe en schafte ik 'm aan.
Vandaag kwam hij dan binnen.

IMG_20180313_195246608.jpg&key=44e381c2947ae5f5180534eaaaa1d75e04dbec1be7434703dac286c577e6a738

De laisimo F4 met m'n steamcrave aromamizer plus extended , klik voor de grote versie )

Dit zijn de eerste indrukken na een korte tijd spelen.

Verpakking

Eigenlijk niets bijzonders , laisimo heeft er geen unboxing experience van gemaakt.
De mod , een usb kabel en 2 boekjes zitten gewoon degelijk verpakt ; prima.

First look

Ik was al helemaal weg van deze speciale kleur en ook in het echt stelt dit niet teleur.
Wouw !
De powerbank optie ontbreekt sinds een tijdje op de F4 en ook mijn exemplaar heeft 'm niet.
Toch mis ik het niet echt.
Ondanks dat het op de foto's er zo "cheap" uit zag ben ik aangenaam verrast ; de afwerking is niet
super chique maar ook zeker niet chabby !
De "disco verlichting" aan de zijkant is bijzonder maar niet mijn straatje ; gelukkig is het vrij simpel om uit te zetten :e33

Kwaliteit

Eerlijk is eerlijk ; het was een punt van zorg...
Met name het accu luik was echt een twijfel geval , zou de F4 een al net zo gaar luikje hebben als de maxo ?
Tot zover ; niks daarvan.
Het luikje is simpel en misschien wat "iel" maar doet prima zijn werk.
Geen proppen en persen ; de cellen gaan er soepel in en het luikje kan prima dicht zonder lelijke kieren ; YES !
De knoppen voelen niet zo degelijk aan als bij de rx300 , het voelt alsof men hier duidelijk op heeft bezuinigt.
De klikken zijn opmerkelijk hard , ze voelen wat goedkoop aan.

Layout

De F4 voelt niet alleen een stuk compacter dan m'n rx300 , hij is het ook echt !
Toch is dat niet per se een nadeel ; de ronduit geniale positie van de 510 connector sprak me al aan
en met m'n aromamizer plus er op klopt het gewoon...
De tank past er prachtig op en zit prima op z'n plek ; geweldig !
De positie van de knoppen is niets bijzonders ; ze zijn prima te bereiken en doen wat ze moeten doen imho.
Het display trekt nogal de aandacht ; logisch ook met zo'n grootte.
Toch is het full color schermpje wel iets dat past bij een mod als dit , zeker in deze sprekende kleur.

Minpuntjes

Tot nu toe zijn het er niet veel maar toch...
De knoppen staan me niet tegen maar met name qua gevoel is dit toch een beetje een 'afknapper' , een
wat degelijkere set knoppen had toch de wereld niet te hoeven kosten lijkt me.. 
Ik had er graag wat meer voor betaald..

Tot zover m'n 1e indrukken.
Naar mate ik 'm wat langer heb gebruikt komt er een volledige review of ik ga hier aanvullen :)

Ik ben ook blij met mijn f4. Aromamizer titan erop. Heerlijk.
  • Like 1
30 minutes ago, Thijs1977 said:

Ik ben ook blij met mijn f4. Aromamizer titan erop. Heerlijk.

Ik ga er bang voor zijn dat mijn plus vervangen gaat worden door de titan... ;)

On 3/14/2018 at 6:51 AM, SCi said:

Ik ga er bang voor zijn dat mijn plus vervangen gaat worden door de titan... ;)

dat kan ik alleen maar aanraden..

triple coil er in duwen en genieten van zowel de rookpluimen als de smaak. Enige nadeel is wel dat je op buienradar te vinden bent.

Mooie review over de F4, en mede hierdoor ga ik van de aanschaf af zien.  Goedkope knoppen/afwerking, battterij klepje dat al vanaf het begin niet al te best aanvoelt,..wat natuurlijk mogelijk op lange termijn alnog toch een probleem zou kunnen worden bij veelvuldig gebruik.  Als ik deze nadelen naast mijn rx300 plaats neem ik die overhang met de Titan er op wel voor lief.

9 hours ago, Knak said:

dat kan ik alleen maar aanraden..

triple coil er in duwen en genieten van zowel de rookpluimen als de smaak. Enige nadeel is wel dat je op buienradar te vinden bent.

Mooie review over de F4, en mede hierdoor ga ik van de aanschaf af zien.  Goedkope knoppen/afwerking, battterij klepje dat al vanaf het begin niet al te best aanvoelt,..wat natuurlijk mogelijk op lange termijn alnog toch een probleem zou kunnen worden bij veelvuldig gebruik.  Als ik deze nadelen naast mijn rx300 plaats neem ik die overhang met de Titan er op wel voor lief.

Ik ben voor de titan gevallen omdat ie zo lekker idioot groot is... ;)

Ik heb de plus al dus ik moet echt een goeie reden hebben om de titan er bij te halen.

De afwerking van de F4 is overigens niet super shabby hoor!

De knoppen is gewoon iets wat er uit springt.

Ze doen verder hun werk prima.

Verder zit het geheel best goed in elkaar , het is misschien niet zo super doordacht maar ik zou deze mod zeker geen misser noemen.

Zie het zo ; het accu luik van de maxo is echt een genante uitglijer.

Niet alleen zit het niet netjes het is gewoon echt een ontwerpfout.

Het luik van de F4 is misschien niet "rock solid" maar of je op zo'n klein oppervlak ook echt in een 'kluisdeur' idee kan voorzien is nog maar de vraag...

Wismec heeft veel meet ervaring dan laisimo en heeft zodoende het geheel net iets beter uitontwikkeld.

Daarbij moet ik wel vermelden dat het ook met de rx300 mis kan gaan , mijn 2e rx300 is nagenoeg onbruikbaar omdat ie maar 1 van de 4 celleb leeg lurkt...

9 hours ago, SCi said:

Ik ben voor de titan gevallen omdat ie zo lekker idioot groot is... ;)

Ik heb de plus al dus ik moet echt een goeie reden hebben om de titan er bij te halen.

De afwerking van de F4 is overigens niet super shabby hoor!

De knoppen is gewoon iets wat er uit springt.

Ze doen verder hun werk prima.

Verder zit het geheel best goed in elkaar , het is misschien niet zo super doordacht maar ik zou deze mod zeker geen misser noemen.

Zie het zo ; het accu luik van de maxo is echt een genante uitglijer.

Niet alleen zit het niet netjes het is gewoon echt een ontwerpfout.

Het luik van de F4 is misschien niet "rock solid" maar of je op zo'n klein oppervlak ook echt in een 'kluisdeur' idee kan voorzien is nog maar de vraag...

Wismec heeft veel meet ervaring dan laisimo en heeft zodoende het geheel net iets beter uitontwikkeld.

Daarbij moet ik wel vermelden dat het ook met de rx300 mis kan gaan , mijn 2e rx300 is nagenoeg onbruikbaar omdat ie maar 1 van de 4 celleb leeg lurkt...

het leeglurken van die cell, misschien te verhelpen door ArticFox erop te gebruiken? Als het softwarematig is, misschien dat het zo te verhelpen is.?

Ik probeer mijzelf ervan te weerhouden die F4 te kopen, en het enige wat mij ernaar lonkt is dus die 510 centerpin, staat zo wel mooi met de Titan erop,... maar probeer mij voor te houden dat dat geen reden genoeg is en blijf ik dus maar bij de rx300 die nog relatief nieuw is...   Uiteindelijk ook toch wel fijn om wat centjes in de zak te laten zitten, ik geef al genoeg uit aan hardware en DIY juice e.d.   Als morgen mn 300 zou komen te overlijden is het wel een ander verhaal...

Ik heb de Plus al lange tijd, super tank, en mede daardoor de Titan gehaald.  Grootste verschillen? uiteraard die 18 en 28ml capaciteit,  de zeer eenvoudige mogelijkheid triple coils er in te duwen, mogelijkheid coils in series te gebruiken (al doe ik dat niet)  Verder wat smaak betreft is ie vergelijkbaar met de plus, op momenten zelfs iets beter met daarbij natuurlijk die belachelijke wolken met een flinke builld er in,..     Gewoon kopen joh :D

• Like 1
  • 2 months later...

Update :

Inmiddels al  ruim 2 maanden ervaringen kunnen opdoen met m'n F4 dus het word tijd om eens te kijken of de 1e indruk

nog stand houd.

Eigenlijk is het een kort verhaal ; ja , dit ding is nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik.

Heb 'm dagelijks ingezet en ook onderweg ( ben storingsmonteur ) heb ik nooit issues gehad met dit ding.

Het cellenluikje zit nog steeds goed op z'n plek en beweegt nog altijd naar behoren.

Met de "clicky" knoppen heb ik inmiddels weten te leven , het zou een mooie upgrade zijn voor een "facelift" van dit ding.

Wat mij nog altijd het meeste aanspreekt in dit apparaat is het feit dat je echt wel iets fors in handen hebt maar niet zo enorm

bulky als de rx300.

Alhoewel de rx300 nog altijd in mijn boeken staat als extreem solide krijg ik bij de F4 bijna hetzelfde gevoel maar dan met een

meer compacte omvang.

Voor de twijfelaar ; koop dit ding...  hij zal je niet teleurstellen !

• Like 3
  • Thanks 1

Ik gebruik het ding inmiddels een dikke maand en heb helemaal niets te klagen. Een prima plek voor de aromamizer titan.

8f261d776c2da2709a28a1e21e73d56f.jpg&key=cfc7ce39762cbddedfb608cf12e9cd297da7bfc97a595a9c49c707f01f0a293d

Off topic

Ik moest hier erg om lachen laatst:

ec35742f8bb4ce91be79c32030f52da3.jpg

• Like 2
  • 2 months later...

M'n F4 is helaas al ter ziele..  😪

Vanmiddag begaf het batterij luikje het ineens.

Om precies te zijn ; de 2 miliscule kunstof clipjes die het luikje tegen de body aan houden.

Misschien dat FT me gunstig gezind is maar ik ga van het ergste uit.. 

• Sad 2
17 minutes ago, SCi said:

M'n F4 is helaas al ter ziele..  😪

Vanmiddag begaf het batterij luikje het ineens.

Om precies te zijn ; de 2 miliscule kunstof clipjes die het luikje tegen de body aan houden.

Misschien dat FT me gunstig gezind is maar ik ga van het ergste uit.. 

Shit, dat gaat vlug.

Is het teer spul?

Hoop voor je dat je wat kan fixen

Edited by hyena
  • 3 weeks later...

Bij mij is eigenlijk alles, op 1 Sony vtc6 batterij na, nog volledig intact maar ik ga het ding wel weg donderen. Min of meer uit het niets, tijdens een trek op 112 watt op 0.12 ohm begon de boel op hol te slaan, vol gas, zomaar. Nog nooit gebeurd gedurende een dikke 13000 puffs. En 1 van de 4 batterijen heeft net niet gevent, maar er zit wel een brandplekje op de onderkant. Straks maar even de andere 3 testen, die linksboven gaat naar de batterijenbak. Was best even schrikken, ruik het nog 30 min later.

1579ba6fec66386f2555cf3c0da4c5fb.jpg&key=ff40dad1daeee68bac13efc76261154a4bd0d1507945982ccb40fcee7d42b766

Kleine toevoeging, zie ik nu pas. De vuurknop is min of meer gesmolten, kan em ook niet meer indrukken.

Tering.

4d7526eaf1bc787015db7e439bb771e5.jpg

• Sad 3

@Gast als ik het zo lees en zie, denk ik dat je best geluk hebt gehad. Ik heb het één keer meegemaakt met de rsq squonker dat deze bleef hangen. Je raakt in een paniek en weet dan niet zo goed wat je doen moet. Al snel genoeg had ik de batterijen er uit gehaald maar dat had ook anders kunnen lopen. 

• Like 1
[mention=7349]Gast[/mention] als ik het zo lees en zie, denk ik dat je best geluk hebt gehad. Ik heb het één keer meegemaakt met de rsq squonker dat deze bleef hangen. Je raakt in een paniek en weet dan niet zo goed wat je doen moet. Al snel genoeg had ik de batterijen er uit gehaald maar dat had ook anders kunnen lopen. 
Ja, denk ik ook. Hoewel het ding eigenlijk niet echt bleef hangen, sloeg gelijk op hol, het was aan het begin van m'n eerste hijs na het eten. Best gek. Ik ben altijd uiterst zorgvuldig als het gaat om het gebruik van batterijen.
Ik heb eerst als een malle de tank eraf geschroefd en pas daarna de batterijen er uit gepleurd. Precies verkeerd om dus. Leer moment. Dit wil ik niet nog een keer.
  • Like 1