Jump to content
Sign in to follow this  
Aaruman

I can get no, no Satisfaction

Recommended Posts

Ha Allen,

Ik damp nu alweer een lange tijd heerlijk en maak zelfs mijn eigen brouwsels (ja, met nicotine). Echter heb ik het idee de hele dag aan mijn gelieve damper te lurken. Dit wil ik verminderen. Hebben jullie ideeën, how to do this?

Groeten,

Aaruman

Hoe  hoog is je nic gehalte? Wellicht kan je dat wat verhogen, je lijf geeft vanzelf aan wanneer het genoeg  is.. Nu is het overduidelijk te weinig 

Iets meer NIC gebruiken of iets hoger PG gehalte. Een tank die iets dikkere damp geeft. Of iets omlaag met je weerstand en omhoog met je wattage.

Posted (edited)

Je zou 'ns wat experimentjes kunnen uitvoeren om je bewuster te worden van je damp gedrag.
Ik heb wel 'ns, om er bewust van te worden, m'n JFC en AFC dicht geschroeft en m'n mod uitgezet.
Telkens als ik hem weer greep werd ik er bewust van dat ik het deed en moest ik lachen omdat 'ie uit stond. 
Ik zette hem dan niet direct weer aan, maar nam een momentje om me eerst bewust te worden van het feit dat ik weer een hijs wilde nemen.
Pas daarna zette ik hem weer aan, of juist nog even niet. Dat werd op een gegeven moment een leuk spelletje. 
Je kan ook 'ns proberen om 's ochtends een tijdje te wachten tot je je eerste hijs neemt. Telkens een stukje verleggen, later hem aanzetten.
Na het ontbijt, na vertrek van huis, bij de eerste pauze van de dag. En dan echt bewust je eerste hijs nemen, er helemaal van genieten, alles bewust proeven en ervaren.

Het ding is dat het vaak onbewust gedrag is. Je dan bewuster worden van wanneer je het doet en/of dat je het doet kan vaak al de helft schelen. 
Voordelen daarvan zijn dat je het minder gaat doen/hoeft te doen en er ook nog eens meer van gaat genieten. 

Edited by Dampkring

Ik moet toch wel even lachen om de titel.

De B-kant van de single (vinyl, 45 toeren, was da?) was getiteld: Get out of my cloud. LOL.

Haha, Balling ik hoef jou niet uit te leggen om welke plaat dit grapje ging ;)

Ik gebruik nu in mijn dampjes een percantage van 10% nicotine, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel mg dit nu precies is........*bloos*

36 minutes ago, Aaruman said:

Haha, Balling ik hoef jou niet uit te leggen om welke plaat dit grapje ging ;)

Ik gebruik nu in mijn dampjes een percantage van 10% nicotine, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel mg dit nu precies is........*bloos*

10% nic. = 100mg/ml en dat krijg je niet door je strot, hooguit 1 keer.

1% nic. = 10mg/ml en dat is veel waarschijnlijker :ja 

Ik denk dat ik het verkeerd formuleer of ik ben onwaarschijnlijk verkeerd bezig, maar dan zou ik dat moeten merken. als ik 10ML maak, doe ik daar 9ML base/aroma en 1ML nicotine bij:bloos

Ik neem mijn mod niet mee naar mijn werk, het is zoals dampkring zegt het bewust worden van de dingen die je doet, is hoe dan ook een leuk ding waar je het ook op toe past.

J

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

22 minutes ago, Aaruman said:

Ik denk dat ik het verkeerd formuleer of ik ben onwaarschijnlijk verkeerd bezig, maar dan zou ik dat moeten merken. als ik 10ML maak, doe ik daar 9ML base/aroma en 1ML nicotine bij:bloos

De hamvraag is nu : hoeveel mg bevat die ene ml. :weetnie

17 minutes ago, Aaruman said:

Dat zal 1ml. nicotineoplossing zijn. Die oplossing heeft echter een bepaalde sterkte, bijv. 18mg/ml oftewel 1,8%. Dit zal op ‘t flesje/de fles staan.

Gebruik je die oplossing weer in een verhouding van 1 op 10 eindig je dus met een oplossing die 1,8mg/ml. of 0,18% nicotine bevat.

Er is maar een manier :  je handen laten amputeren, neem je deze raad niet aan, tja, zelf schuld !!!! :trilt:lol   

Ben ik weer, het bewust worden helpt op zich iets (heb van het kettingdampen niet veel last, behalve een wat slijmerige keel). Daarnaast staat er op mijn flesje nicotine: 48 MG/4,8% nicotine en dit flesje bedraagt 100ml. Als ik dampjes maak, dan gebruik ik per tien milliliter dus één milliliter nicotine (10:1), moet ik dit denk je iets verhogen of iets dergelijks?

21 hours ago, Mr. Z said:

Dan zit je 4.8 mg/ml das weinig voor MTL en een tikkie veel voor DL

deze is wel lekker simpel in gebruik https://ecigvape.com/simple-e-liquid-calculator

Allereerst, dank voor alle reacties! Mr. Z ik ervaar dit op het moment precies andersom, mijn MTL laat me soms kuchen (gebruik ik alleen thuis) en mijn DL gebruik ik voor de hele dag. Juist die DL lijkt mij net iets te zwak o.i.d. voor wat ik nu zie na het gebruiken van die calculators, is dat ik een fractie meer in mijn sapjes moet doen. Ben benieuwd.