Jump to content

Discussie forum: Lage weerstand mechanische mods


Recommended Posts

@Oomkobus: Nou ja, het staat natuurlijk gewoon voorgekauwd in de wiki en dat is ook wat mij het meeste stoort.. Iedere keer een nieuw topic terwijl het er allemaal overzichtelijk staat. Er is geen simpel antwoord, want dan is deze jongen nu geholpen met z'n 0,3 ohm coil en besluit ineens wat lager te bouwen, maar heeft daar de batterijen eigenlijk niet voor.. 

 

Buiten dat, zelfs als je gereguleerd dampt moet je bepaalde regels in acht nemen en kost het tijd om een apparaat door te krijgen. Info vergaren en ervaring opdoen, het verschil is dat als het misgaat je bij een mech met je bek zonder tanden zit

Edited by TheRich
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Oomkobus said:

Het zou me niets verbazen als deze jongen het forum nu laat voor wat het is

We komen ook wel een beetje over als een stelletje hufters, maar hij kwam ook al gehaast binnen van "Geef me info!"
Op de chat zag ik: Kan iemand me snel op m'n topic antwoord geven?! Niets geen hallo ofzo.
Waarop ik nog de grap maakte: Sorry? Misschien wil je me eerst mee uiteten nemen voordat je hem er probeerd in te steken?! :lol 

Maargoed, als het om veiligheid gaat is er geen ruimte voor ego. 

17 minutes ago, Oomkobus said:

"hoe dom kun je zijn",
wat de fuck probeer je met zo'n reactie te bereiken? Een nieuw lid wegjagen?

Deze heb ik ook gereport, ik vind dat echt niet kunnen binnen een vriendelijke community als deze.
Sowieso niet, maar ook vooral hier niet. 

 

6 minutes ago, TheVapingRaven said:

Als je niet bereid bent je te verdiepen in mech mods lijkt mij het beste advies GEEN mech mods te gebruiken.  

Ben ik het zeker met je eens, maar dan heb je de groep die eigenwijs is en snel aan de slag wil en geen research wil doen.
Wat doe je daar mee?
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Als je niet bereid bent je te verdiepen in mech mods lijkt mij het beste advies GEEN mech mods te gebruiken.  
Ben ik het helemaal met je eens, maar wat nou als iemand dat advies nou net niet opvolgt? Hij heeft het ding al gekocht en zal m gaan gebruiken ook

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Oomkobus said:

Ben ik het helemaal met je eens, maar wat nou als iemand dat advies nou net niet opvolgt? Hij heeft het ding al gekocht en zal m gaan gebruiken ook

Grappig dat we nu een beetje bij het dilemma van overheden terecht komen. 
Als niet iedereen er goed mee om kan gaan dan kan je het maar beter verbieden.
Zo werkt het helaas niet. 

Tricky maar interessant onderwerp dit. 
Zoals ik al zei: Als het gaat om veiligheid is er geen ruimte voor ego.
Als we een standaard stukje in de wiki zouden kunnen hebben wat zo te kopiëren en plakken is over het meten van je coils, de laagste ohmwaarde (0,3) etc.
En dan erbij zeggen: Als je er meer uit wilt halen zal je er toch over moeten lezen. 

En anders diegene in ieder geval (op een vriendelijke manier) proberen duidelijk te maken dat er geen korte route naar veilig mech gebruik is. 

Edited by Dampkring
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Oomkobus said:

Ben ik het helemaal met je eens, maar wat nou als iemand dat advies nou net niet opvolgt? Hij heeft het ding al gekocht en zal m gaan gebruiken ook

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

 

De verantwoordelijkheid daar laten waar het hoort. 

 

Mijn motto bij dit soort zaken is "Darwins wetten moeten wel hun werk kunnen doen", het klinkt hard. Maar diegene die we hier bespreken (heb het idee dat ik niet de hele thread kan lezen?) heeft een hard hoofd dan moet daar maar mogelijke harde gevolgen tegenover staan. 

Edited by TheVapingRaven
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Jayjay, nee, heb ik niet meegekregen, maar had al zo'n vermoeden. Zo iemand houdt je niet tegen. Wanneer iemand zo eigenwijs en doordrammerig is, hoop ik dat hij een

flinke steekvlam in ademt. Ondanks dat hij dan beschadigd raakt, is hij dan toch wel ergens van genezen, hoop ik.

 

1 hour ago, Tony said:

En ik kan het mij tot op de dag van vandaag nog herinneren, tijdens de eerste dampmeeting in het zaaltje achter bij die kroeg op de Bokstraat, toen ik met jou een kort gesprek had over het Subohmen, waar jij toen totaal (nog) niet achter stond ! Zelfs op het forum sprak je daar openbaar je afkeer wel eens over uit en was je het volledig ermee eens dat zulke onderwerpen in 'de ban' gingen.

Tony, tentijde van de eerste dampmeeting op de Bokstraat, zat ik al dik in het subohmen op hoge vermogens, lijkt me sterk dat ik toen een gesprek met jou gehad heb over

subohmen en al helemaal dat ik daar mijn afkeer daar over uit sprak.En het lijkt mij nog sterker dat ik wilde dat zulke onderwerpen in de ban zouden moeten.

Volgens mij heb je met iemand anders gesproken............in ieder geval daarover niet met mij.

 

 

1 hour ago, Tony said:

Ook díe onderwerpen staan achter een gesloten gedeelte en dat gaat werkelijk prima. Men wordt tóch gewaarschuwd, maar óók geholpen.

Ton, dit is een eye opener voor mij. Hoe willen mensen dit vinden en geholpen worden op dat topic ?  Zelfs ik weet hier het bestaan niet van.........

en weet toch redelijk de weg op dit forum. Als dit echt zo is, dan is er dus een clubje mensen die zichzelf zo elitair in hun kennis vinden, dat ze dit niet willen delen

met onwetenden, erg, heel erg sneu......Ton.

 

1 hour ago, Tony said:

En je zegt het precies goed; "Wij zijn "groot" en ervaren geworden, door schade en schande,"  

Idd, door je o.a. in te lezen, door met zeer kleine stapjes (voorzichtig) te proberen, door naar goede raad te luisteren etc. etc. zijn wij met z'n allen tot dit tijdperk gekomen, 'wij' kregen nauwelijks iets voorgekauwd. Ook waren er nauwelijks shops waar gedegen kennis aanwezig was om geholpen te kunnen worden. Veel te vaak kom je echter tegen dat men totaal niet bereid is om zich ook maar érgens in te verdiepen, zelfs de basiskennis leren is vaak nog teveel gevraagd. En sterker nog, men wil (vaak) gewoon alles voorgekauwd hebben (lijkt het). Het topic waar deze discussie van afgesplitst is is daar een zéér goed voorbeeld van, ondanks de vele verwijzingen naar de Wiki zodat de TS daar eerst eens kan beginnen met ervaring opdoen is deze daar totaal niet toe bereid, hoe in hemelsnaam kan zo iemand dan nog ervaring opdoen !? :weetnie

Ton, ook dit is zo'n ding, maar besef dat dit slechts jou mening is. En besef ook dat niet elke Ferrari rijder een automonteur is of kennis over autorijden heeft.

Dit houdt je niet tegen. Wanneer iemand door mijn uitleg, veilig kan gaan dampen, zonder zichzelf verder te verdiepen in de materie, dan mag dat van mij.

Je kunt toch niet elke autochauffeur verbieden auto te rijden, omdat deze geen zin heeft om zich te verdiepen in de autotechniek.

Nee Ton, uitvoerig uitleggen en wijzen op gevaren, meer kun je niet doen.

 

 

1 hour ago, Tony said:

Werkelijk voor de aller, aller, allerlaatste keer, lees nu eens niet zo selectief:

Ook ík ben van mening dat gebruikers gewoon geïnformeerd moeten blijven worden (openbaar), hints en/of uitleg moeten krijgen (openbaar), dat men hierover van gedachten kan wisselen (openbaar)  etc. etc. etc. en nogmaals: álles dus gewoon openbaar en voor iedereen te lezen !

Echter, zodra het over 'extreem' lage ohmages gaat (bijv. onder de 0.2 of 0.15 ohm) dan zou men doorverwezen kunnen worden naar het afgesloten gedeelte. En juist ook in dat afgesloten gedeelte kan iedereen naar hartelust alles bespreken, zelfs hoe men nog enigszins veilig op bijv. 0.01 ohm kan dampen.

Ik lees absoluut niet selectief, je plaatst nu weer elke beginneling in het hokje dat dom heet. Want jij vindt een coil van 0,17 Ohm gevaarlijk. Man elke tank leverancier levert

standaard dit soort coils bij hun tankje. Laat deze mensen gewoon alles lezen. Waarom heb jij toch de behoefte om je af te zonderen van de openbaarheid.

Daar komt nog bij, 0,2 en 0,15 Ohm zijn niet extreem. Zelfs 0,1 Ohm is niet echt extreem en niet gevaarlijker dan een coil van 1,5 Ohm.

Dus, waarom zo beschermend, of liever gezegd afschermend naar anderen ?

 

2 hours ago, Tony said:

En zoals ik het lees, en opvat: waarschijnlijk ben je dus een groot voorstander voor het beperken van 'de vrijheid van meningsuiting'!? :mmm

Ton, je schiet nu wel een beetje door met je mening.........:shock

 

2 hours ago, Tony said:

rijgeschakeld voor nieuwe leden, dus hoezo 'Open Source' !?

Ton, ken jij de betekenis van open source ? Zou dit kunnen betekenen dat kennis ingebracht en weggegeven wordt, dus ja, open source.

Ga je delen van kennis tegen houden, wordt dat inderdaad een moeilijk begrip.

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Het is lastig, want aan de ene kant, als ze eigenwijs zijn, ben je toch geneigd te zeggen van: Ja, lezen gap, of anders gewoon geen mech gebruiken.
Maar helaas is dit niet hoe het werkt.
 

1 minute ago, TheVapingRaven said:

 

De verantwoordelijkheid daar laten waar het hoort. 

 

Mijn motto is bij dit soort zaken is "Darwins wetten moeten wel hun werk kunnen doen", het klinkt hard. Maar diegene die we hier bespreken (heb het idee dat ik niet de hele thread kan lezen?) heeft een hard hoofd dan moet daar maar mogelijke harde gevolgen tegenover staan. 

En hoe denk je dat de overheid daarop zal reageren? Is het niet ook onze taak om de community te beschermen tegen meer overheidsbemoeienis? 
Te voorkomen dat er echt iets ernstigs mis gaat? Los van dat we niet verantwoordelijk zijn voor diegene's zaakjes zijn we wel verantwoordelijk om onze eigen gemeenschap te dragen.
Wat we willen uitdragen is veiligheid en helaas moeten we daar dan ook zorg voor dragen, ook zeker in gevallen met dit soort pannenkoeken die snel resultaat willen zien. 

Link to comment
Share on other sites

Voor een euro per minuut wil ik mezelf best opofferen als hulplijn ?

Ik zeg het als grap maar zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn, ANWB heeft toch ook een infolijn, en over drugs en abortus kun je ook van die nummers bellen

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Dampkring said:

Als we een standaard stukje in de wiki zouden kunnen hebben wat zo te kopiëren en plakken is over het meten van je coils, de laagste ohmwaarde (0,3) etc.

 

Gaat lastig worden iets standaards te schrijven.

 

Een kort stuk schrijven hoe een coil door te meten wordt lastig (wat gebruik je multimeter, gereguleerde mod, speciale Ohm meter, etc, etc). Hoe moet je zo'n meter dan gebruiken. Is dat dan al niet te veel moeite voor zo'n persoon om te lezen? 

 

Alleen al die 0,3 Ohm, moet je gaan uitleggen dat je wel iets dikker draad moet gebruiken want een 0,3 Ohm coil met 30AWG is niet prettig naar ik vermoed, of je moet uitleggen dat er een dubbele coil gebruikt moet worden. Is dat dan al niet te veel moeite voor zo'n persoon om te lezen? 

4 minutes ago, Dampkring said:

En hoe denk je dat de overheid daarop zal reageren?

 

We betalen met ons alle zorgkosten.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, TheVapingRaven said:

Een kort stuk schrijven hoe een coil door te meten wordt lastig (wat gebruik je multimeter, gereguleerde mod, speciale Ohm meter, etc, etc). Hoe moet je zo'n meter dan gebruiken. Is dat dan al niet te veel moeite voor zo'n persoon om te lezen? 

Daar zit absoluut iets in, maar laten we niet de baby met het badwater weggooien. Ik was er een beetje vanuit gegaan dat iedereen wel een gereguleerde heeft waar 'ie mee begint, maar in geval van een Ego AIO ofzo ga je al de mist in. Hmmm...

Maargoed, niets doen en het zichzelf laten regelen is ook gewoon geen optie. 
Niet bij elk geval is er het aller onmogelijkste of moeilijkste aan de hand en wat we willen is 'maximale' veiligheid. 

 

23 minutes ago, TheVapingRaven said:

We betalen met ons alle zorgkosten.

Ja, super lachen natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel, toch?

Edited by Dampkring
Link to comment
Share on other sites

Wat een mooie ideeën allemaal. Maar de eigenlijke verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij de verkoper van de stenen winkel die de nieuwe mech koper op het gevaar van het gebruik van batterijen en exotische builds moet wijzen.

Een forum zoals hier kan enkel de bezoeker nadien nogmaals wijzen op het gevaar. En volgens mij vervuld dit forum hier uitstekend zijn taak in, in iedere post met betrekking tot het builden op mechs is er wel iemand die naast zijn raadgeving of mening ook nog es op mogelijke gevaren ervan wijst.

Wat kun je dan eigenlijk nog meer of beter doen als forum? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Dampkring said:

Ik was er een beetje vanuit gegaan dat iedereen wel een gereguleerde heeft waar 'ie mee begint, maar in geval van een Ego AIO ofzo ga je al de mist in. Hmmm...

 

 

6 minutes ago, Dampkring said:

Niet bij elk geval is er het aller onmogelijkste of moeilijkste aan de hand en wat we willen is 'maximale' veiligheid. 

 

 

 

 

 

 

Het is even wat leeswerk. Maar er staan ook plaatjes bij!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Steamboy said:

@Jayjay, nee, heb ik niet meegekregen, maar had al zo'n vermoeden. Zo iemand houdt je niet tegen. Wanneer iemand zo eigenwijs en doordrammerig is, hoop ik dat hij een

flinke steekvlam in ademt. Ondanks dat hij dan beschadigd raakt, is hij dan toch wel ergens van genezen, hoop ik.

 

Goh, dat staat dan weer haaks op de werkelijke discussie, waarbij niet de vraag is óf  iemand geholpen word maar alleen maar wáár die geholpen wordt...

 

 

1 hour ago, Steamboy said:

Tony, tentijde van de eerste dampmeeting op de Bokstraat, zat ik al dik in het subohmen op hoge vermogens, lijkt me sterk dat ik toen een gesprek met jou gehad heb over

subohmen en al helemaal dat ik daar mijn afkeer daar over uit sprak.En het lijkt mij nog sterker dat ik wilde dat zulke onderwerpen in de ban zouden moeten.

Volgens mij heb je met iemand anders gesproken............in ieder geval daarover niet met mij.

 

Volgens mij heb ik daarover toch echt met jou gesproken en het ging daarbij over de (toen nog !!) veilige waarden. En nee hoor, het zeer laagohmige werd toen, naar mijn mening, helemaal nog niet gedaan (en dan bedoel ik lager dan pak um beet 0.7/8 om), het Subohmen kwam toen net pas op. 

Maar goed, mocht ik tóch iemand anders daarover gesproken hebben en niet jou, bij deze dan mijn excuses voor de verwisseling.:sorry

 

 

 

1 hour ago, Steamboy said:

Ton, dit is een eye opener voor mij. Hoe willen mensen dit vinden en geholpen worden op dat topic ?  Zelfs ik weet hier het bestaan niet van.........

en weet toch redelijk de weg op dit forum. Als dit echt zo is, dan is er dus een clubje mensen die zichzelf zo elitair in hun kennis vinden, dat ze dit niet willen delen

met onwetenden, erg, heel erg sneu......Ton.

 

Dat bedoel ik, selectief lezen... Dat 'achter een slotje' is al jaren en geregeld grijpen de modjes dan ook in met een nette verwijzing naar dat gedeelte waar de hulp, discussie of wat meer, gewoon voortgezet kan worden. 

Heeft ook helemaal niks met 'elitair' te maken, ook typisch weer zo een totaal ongefundeerde opmerking. :roll

Dat gedeelte is door het forumbeheer in het leven geroepen en niet door de leden.

Dus die opmerking vind ik sneu, heel erg sneu...... Fred.

 

 

 

1 hour ago, Steamboy said:

 

Ton, ook dit is zo'n ding, maar besef dat dit slechts jou mening is. En besef ook dat niet elke Ferrari rijder een automonteur is of kennis over autorijden heeft.

Dit houdt je niet tegen. Wanneer iemand door mijn uitleg, veilig kan gaan dampen, zonder zichzelf verder te verdiepen in de materie, dan mag dat van mij.

Je kunt toch niet elke autochauffeur verbieden auto te rijden, omdat deze geen zin heeft om zich te verdiepen in de autotechniek.

Nee Ton, uitvoerig uitleggen en wijzen op gevaren, meer kun je niet doen.

 

Dan zijn we het daar dan tenminste over eens ! :duim

 

 

1 hour ago, Steamboy said:

Ik lees absoluut niet selectief, je plaatst nu weer elke beginneling in het hokje dat dom heet. Want jij vindt een coil van 0,17 Ohm gevaarlijk. Man elke tank leverancier levert

standaard dit soort coils bij hun tankje. Laat deze mensen gewoon alles lezen. Waarom heb jij toch de behoefte om je af te zonderen van de openbaarheid.

Daar komt nog bij, 0,2 en 0,15 Ohm zijn niet extreem. Zelfs 0,1 Ohm is niet echt extreem en niet gevaarlijker dan een coil van 1,5 Ohm.

Dus, waarom zo beschermend, of liever gezegd afschermend naar anderen ?

 

Ton, je schiet nu wel een beetje door met je mening.........:shock

 

En wederom, selectief lezen... Ik citeer (mijzelf): "bijv. onder de 0.2 of 0.15 ohm

Dat 'bijv.' staat voor Bijvoorbeeld en dat wil dus zeggen dat die zin, uitspraak, opmerking etc. als vóórbeeld wordt genomen en dat dit geen 'hard feit' is. :wink

 

 

 

1 hour ago, Steamboy said:

 

Ton, ken jij de betekenis van open source ? Zou dit kunnen betekenen dat kennis ingebracht en weggegeven wordt, dus ja, open source.

Ga je delen van kennis tegen houden, wordt dat inderdaad een moeilijk begrip.

 

Ja hoor, die ken ik. Maar eerlijk gezegd heb ik geen behoefte om wéderom in herhaling te vallen, degenen die nu nóg niet begrijpen wat ik al de hele tijd probeer aan te geven die zullen het waarschijnlijk (let op ! Is géén harde bewering) nooit gaan begrijpen.

 

Tenslotte, ik wil er verder ook geen welles/nietes van gaan maken en het laatste wat ik wil is dat het persoonlijk wordt.

Zoals ik al eerder aangaf, ik heb respect voor het feit dat men op een normale manier met elkaar bepaalde zaken bespreekbaar maakt danwel er gezamelijk over discussieert.

Dus voor een ieder in deze discussie/topic :duim

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...