Jump to content

Een paar beginnersvragen


Guest Tillieu

Recommended Posts

Guest Tillieu

Hallo, ik ben nieuw in de vapewereld dus waarschijnlijk nog naïef enzo maar ik heb wat vraagjes:

Ik heb trouwens een Smok Stick V8 Baby.

 

- is het normaal dat het mondstuk vrij snel heet wordt aan de lippen, ook met korte hijsjes?
- kan dit ding ondersteboven en schuin enzo in mijn jaszak of rugtas zonder te lekken?

- is het erg als je hem aan laat staan, gaat ie uiteindelijk zelf uit of loopt de batterij leeg?

- In de gebruiksaanwijzing staat dat je resterende batterijcapaciteit aan de Led bij het knopje kunt aflezen maar hoe dan? Hij knippert 3x bij het aanzetten.
- als je een smaak vies vindt, kun je dan bijvullen als het tankje bijna leeg is en worden de smaken dan niet een beetje gemengd?

Ik krijg later waarschijnlijk nog veel meer vragen maar laten we het hier bij houden :)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Raymond

Edited by Tillieu
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Tillieu said:

Hallo, ik ben nieuw in de vapewereld dus waarschijnlijk nog naïef enzo maar ik heb wat vraagjes:

Ik heb trouwens een Smok Stick V8 Baby.

 

- is het normaal dat het mondstuk vrij snel heet wordt aan de lippen, ook met korte hijsjes? Dat is niet mijn ervaring, misschien komt omdat je te zacht dampt of verkeerd dampt of juist te kort hijst.
- kan dit ding ondersteboven en schuin enzo in mijn jaszak of rugtas zonder te lekken? Ja bij mij lekt hij nooit in mijn jaszak schots en scheef. Er zijn mensen bij wie het wel lekt, maar ik kan niet weten hoe een ander dat ding gebruikt en in elkaar zet.

- In de gebruiksaanwijzing staat dat je resterende batterijcapaciteit aan de Led bij het knopje kunt aflezen maar hoe dan? Hij knippert 3x bij het aanzetten. Dat weet ik niet meer want e stick zelf gebruik ik niet meer. Maar volgens mij gaat hij knipperen en stopt ie met vuren als hij bijna leeg is.
- als je een smaak vies vindt, kun je dan bijvullen als het tankje bijna leeg is en worden de smaken dan niet een beetje gemengd? Ligt aan de smaak. Ik duw gerust drop in een tank waar cola ingezeten heeft. Maar als ik de cola er weer in wil haal ik eerst de cola er uit. Als je bijv. Kaneel hebt in een tank en je wil er banaan in dan wordt het lastig want Kaneel/Koffie etc zijn straffe smaken.

Ik krijg later waarschijnlijk nog veel meer vragen maar laten we het hier bij houden :)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Raymond

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het warm worden betekent dat je niet hard genoeg zuigt/inhaleert. Smok is gemaakt voor veel damp, en dat betekent rechtstreeks in de longen hijsen met de airflow open, zodat de boel goed gekoeld wordt. Neem je kleine trekjes, dan zal het apparaat bloedheet worden, en waarschijnlijk ook uiteindelijk gaan lekken.

 

Bij goed regelmatig gebruik zal hij in geen enkele positie gaan lekken.

 

Volgens de gebruiksaanwijzing knippert de batterij-indicator bij elke hijs vier keer. Knippert hij heel snel 15 keer, dan is hij bijna leeg en is het tijd voor de lader.

 

Een vieze smaak kun je leeg-kieperen en dan gewoon de nieuwe smaak er in. Als ze elkaar niet te veel bijten, komt na een paar hijsen de nieuwe smaak door. Alleen als je, noem eens wat, stroopwafels na drop wilt dampen, verdient het aanbeveling een nieuwe coil te nemen. Soms helpt het ook een smaak en beetje op te krikken met menthol, vanille oid zodat je hem nog gewoon op kunt dampen.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Tillieu

Bedankt!

 

En nu vroeg ik me dus af wat het verschil is tussen die 0,15 en 0,25 coils, welke moet ik nemen?

 

En als ik hem aan laat staan, schakelt ie vanzelf uit na verloop van tijd?

Link to comment
Share on other sites

Je bent een beginner, en je trekt hem heel erg warm.... Dan zou ik eerlijk gezegd beginnen met de Q2 0,6 Ohm Coils (Maar die zijn natuurlijk niet standaard).

 

Van die twee zou ik dan de hoogste weerstand nemen ,(0,25). Maar heel eerlijk gezegd zou ik moeten zien hoe diep je inhaleert om een passend advies te kunnen geven....

Los daarvan moeten ALLE smok Coils behoorlijk stevig over de longen getrokken worden. Rechtstreeks dus, en niet zoals je (90% kans) een sigaret rookt. Daar is het apparaat niet voor gemaakt. 

 

Je hoeft het apparaat alleen uit te schakelen als je hem meeneemt in een tas of broekzak, een risico loopt dat de vuurknop langdurig wordt ingedrukt. Vijf keer snel klikken schakelt hem uit, een ook weer aan.

 

Gebruiksaanwijzing inmiddels al gevonden? ,;-)

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, L33ntje said:

Je bent een beginner, en je trekt hem heel erg warm.... Dan zou ik eerlijk gezegd beginnen met de Q2 0,6 Ohm Coils (Maar die zijn natuurlijk niet standaard).

Is dat zo? Werken Q2 0.6 ohm coils fatsoenlijk icm die stick? Die m2 coils zijn er speciaal voor gemaakt. Ik vraag me af hoe zo'n q2 0.6 ohm coil dan functioneert en of het veilig is? Want die stick is eigenlijk een ongeregelde mod met beveiligingen. Als het veilig is en het werkt goed dan zou ik dat tegen mijn collega kunnen zeggen, die heeft mijn smok stick gekregen (zonder tank) en dan kan hij misschien een nautilus mini of melo 3 opzetten. Ik vraag me alleen sterk af of dat een beetje goed werkt en of het veilig is.

Link to comment
Share on other sites

De stick is inderdaad een soort beveiligde  'mech' (of liever niet regelbare mod) die max 4,2 tot 3,5 volt afgeeft, waarbij het wattage zich dus aanpast aan de weerstand. Ik heb er zelfs wel 1,8 ohm Coils op gedampt (met een gewone nautilus) een dat gaat prima. Niet wezenlijk anders dan een gewone ouderwetse ego-batterij, maar dan ruim drie keer zoveel capaciteit.

 

Gevaarlijk wordt het pas als de weerstand erg laag wordt en de mod niet beveiligd is ;-). 

 

De M2 Coils zijn inderdaad 'standaard' voor de stick, maar de tank is een gewone baby beast, een je kunt er veilig andere Coils in gebruiken, en zo ook zonder de mod te kunnen reguleren de coil vinden die je de beste dampervaring geeft. En de M2 kun je ook gewoon in een BB op een regelbare mod gebruiken ;-)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Tillieu

Volgens mij begin ik het al een beetje onder de knie te krijgen :)
Goed en langer inhaleren over de longen, hij wordt nu bijna niet meer heet.
Nieuw smaakje erin gedaan. veeeeel lekkerder.
Die liquid gaat trouwens wel megasnel op, tankje is zo leeg.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Oomkobus said:

Is zeker veilig, en je batterij zal het ook een stuk langer uithoudencb299ae7687662543db6b4e1c756f3d0.jpg

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Ah zo dus TS kan met die 0.6 ohm coils dan op 22.82 watt dampen? Ik weet niet of die smok stick steeds zachter vuurt naarmate hij leeg raakt of niet. Die 0.6 ohm zijn vgm wel dual coils maar dat maakt niet uit toch omdat hij het verdeelt over de 2 coils. (dus waarschijnlijk 2 coiltjes van elk 1.2 ohm  intern)

10 minutes ago, L33ntje said:

De stick is inderdaad een soort beveiligde  'mech' (of liever niet regelbare mod) die max 4,2 tot 3,5 volt afgeeft, waarbij het wattage zich dus aanpast aan de weerstand. Ik heb er zelfs wel 1,8 ohm Coils op gedampt (met een gewone nautilus) een dat gaat prima. Niet wezenlijk anders dan een gewone ouderwetse ego-batterij, maar dan ruim drie keer zoveel capaciteit.

 

Gevaarlijk wordt het pas als de weerstand erg laag wordt en de mod niet beveiligd is ;-). 

 

De M2 Coils zijn inderdaad 'standaard' voor de stick, maar de tank is een gewone baby beast, een je kunt er veilig andere Coils in gebruiken, en zo ook zonder de mod te kunnen reguleren de coil vinden die je de beste dampervaring geeft. En de M2 kun je ook gewoon in een BB op een regelbare mod gebruiken ;-)

 

 

Goed om te weten! Dan zeg ik dat ook tegen mijn collega dan kan hij van mij mooi een melo 3 mini nog krijgen om ook eens kennis te maken met heb subohmen. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tillieu said:

Volgens mij begin ik het al een beetje onder de knie te krijgen :)
Goed en langer inhaleren over de longen, hij wordt nu bijna niet meer heet.
Nieuw smaakje erin gedaan. veeeeel lekkerder.
Die liquid gaat trouwens wel megasnel op, tankje is zo leeg.

Niet alleen dat, maar ook rechtstreek in je longen trekken. Dus niet eerst verzamelen in je mond zoals bij een analoge sigaret. Zie het een beetje als een soort waterpijp. Ja zo'n tankje gaat hard leeg met zo'n apparaat ik weet er alles van haha.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Tillieu

Ja dat had ik inmiddels begrepen is heel anders hijsen dan bij een peuk, gewoon rechtstreeks de longen in zuigen.
Ik moet er beetje aan wennen maar het is wel lekker.
Ben alleen bang dat als ik deze voortaan altijd ga gebruiken ipv echte peuken dat het misschien beetje duur gaat worden met die liquid of valt dat wel mee?
 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Tillieu said:

Ja dat had ik inmiddels begrepen is heel anders hijsen dan bij een peuk, gewoon rechtstreeks de longen in zuigen.
Ik moet er beetje aan wennen maar het is wel lekker.
Ben alleen bang dat als ik deze voortaan altijd ga gebruiken ipv echte peuken dat het misschien beetje duur gaat worden met die liquid of valt dat wel mee?
 

Tja ligt ook eraan hoeveel je verbruikt. Maar als het de klauwen uitloopt kun je ook goedkopere vloeistof kopen bij een dampwinkel of je gaat zelf vloeistof mixen.

Link to comment
Share on other sites

Goed om te weten! Dan zeg ik dat ook tegen mijn collega dan kan hij van mij mooi een melo 3 mini nog krijgen om ook eens kennis te maken met heb subohmen. 
De smok stick is voor zover ik heb uitgezocht vastgezet op 3.7 volt, dat is wat ie max doorlaat, maar dus ook minimaal, betekent dat wanneer de batterij onder de 3.7 raakt, dat ie simpelweg niet meer vuurt en uitschakelt.


☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Oomkobus said:

De smok stick is voor zover ik heb uitgezocht vastgezet op 3.7 volt, dat is wat ie max doorlaat, maar dus ook minimaal, betekent dat wanneer de batterij onder de 3.7 raakt, dat ie simpelweg niet meer vuurt en uitschakelt.


☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Thanks! Dan is het idd als als t goed is 3.7 volt x 6.17 ampere= 22.82 watt. (Uit jouw voorbeeld) zal dat wel eens regelen voor hem want ligt dat ding al maanden te niksen bij hem. Sterker nog we hadden hem geprobeerd open te maken voor de gein om te kijken wat voor cel er in zat. Maar dat luktte niet, achteraf maar goed want hij kan nog functioneel worden ingezet dus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

2 hours ago, L33ntje said:

De stick is inderdaad een soort beveiligde  'mech' (of liever niet regelbare mod) die max 4,2 tot 3,5 volt afgeeft, waarbij het wattage zich dus aanpast aan de weerstand. 

 

Nope ! 

Precies wat @Oomkobus zegt, de Smok stick staat vast afgeregeld op 3,7 volt !
De m2 0.25 ohm coil is volgens Smok zelf speciaal bedoeld voor de Smok stick met vaste vermogensafgifte, al kun je die natuurlijk ook op andere (gereguleerde) mods gebruiken.

Edited by Tony
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Tony said:

 

 

Nope ! 

Precies wat @Oomkobus zegt, de Smok stick staat vast afgeregeld op 3,7 volt !
De m2 0.25 ohm coil is volgens Smok zelf speciaal bedoeld voor de Smok stick met vaste vermogensafgifte, al kun je die natuurlijk ook op andere (gereguleerde) mods gebruiken.

Het was ergens tussen die twee; het precieze voltage moest ik even schuldig blijven ;-). Maar zodra hij het niet meer kan leveren, gaat hij knipperen en kun je niet verder dampen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tillieu said:

Hoeveel ml verbruiken jullie ongeveer per dag?

Eh soms loopt het uit de klauwen en dan zit ik tegen de 30 ML aan (DL) maar meestal ergens tussen de 15-20. Afgelopen week iets minder omdat ik ook MTL tussendoor damp. Dus bv gisteren was het 8-9 ML totaal ofzo (deel DL, deel MTL) Maar het is heel persoonlijk en afhankelijk van je apparatuur. Er zijn mensen hier op het forum die 60/70 ML per dag wegtikken DL, maar er zijn ook tootlepuffers MTL die 1-2 ML verbruiken per dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tillieu

Ok ik zit nu op een normale werkdag op 10mg DL

Dus dan zou ik 7 of 8 flesjes moeten hebben voor een week.. Is wel een stuk meer dan ik had verwacht.

Dan ga ik dus uiteindelijk duurder uitkomen als gewoon roken :mmm

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tillieu said:

Ok ik zit nu op een normale werkdag op 10mg DL

Dus dan zou ik 7 of 8 flesjes moeten hebben voor een week.. Is wel een stuk meer dan ik had verwacht.

Dan ga ik dus uiteindelijk duurder uitkomen als gewoon roken :mmm

Ligt er aan hoeveel je eerst rooktte en welk merk liquid je neemt. Maar dat is ook de reden waarom bijna iedereen hier, zeker degene die DL dampen, zelf vloeistof maken. (ik ook)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tillieu

Ik maakte zelf peuken met shag en dat kostte me rond de €44,- per maand.

Zelf vloeistof maken lijkt me nogal een gedoe maar ik zal er maar eens meer over lezen dan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...