Jump to content
Dnns84

Gas Mods Nixon V1.5 (BF) RDTA

Recommended Posts

Review van de Nixon V1.5 van Gas Mods

DSC_0370.jpg

De Nixon 1.5 (het verschil met de 1.0 is de airflow) is een 22mm bottom airflow RDTA die praktisch even hoog is als de Entheon RDA om maar een voorbeeld te noemen. Een kleintje dus, helemaal gezien er een 2ml tankje onder zit, die je gelukkig kan vullen door te squonken. Je kan em kopen bij 3fvape voor $18 en dan heb je keuze uit deze 'zilveren' of de zwarte versie, beide van RVS. Daarnaast kan je voor $7,99 per stuk verschillende top caps kopen: een 'frosted' versie van poly carbonate, een zwarte van POM (Delrin) en een pis kleurige van PEI (Ultem). In deze 3 kleuren kan je ook driptips kopen. Je koopt een doosje van 3 (in elke kleur 1) voor 7,99$. Je kan dus naar hartenlust mixen en matchen. 

DSC_0385.jpg

Vergelijk met een andere 22mm, 2ml, bottom airflow RDTA (Wotofo Serpent RDTA) om je een indruk te geven hoe klein deze is.

Wat koop je?

DSC_0381.jpg

In het doosje zit behalve de RDTA 2 inbussleutels, 1 voor de schroefjes om je coil vast te zetten, de ander om de BF pin te kunnen plaatsen/verwijderen. De BF pin zit er trouwens standaard in, in een zakje tref je een gewone, vaste 510 pin aan samen met reserve schroefjes en O-ringen. Verder zit er een reserve PC tankje bij mocht je per ongeluk een 'tank-cracker' hebben gebruikt. Alles zit keurig verpakt in een plastic doosje met een schroef dop.

Gebruik:

topview.jpgfoto 3fvape

Hier kan je zien hoe je eenvoudig een coil kan plaatsen. Ideaal is het om een coil met de klok mee te draaien, dan kan je em er zo in zetten. De airflow lijkt erg groot, maar er zitten maar 2 kleine openingen in wat je een behoorlijk 'restricted' trek oplevert, veel beperkter dan bijvoorbeeld de Serpent RDTA.

DSC_0383.jpg

Ik gebruik hier een coil (SS316L fused clapton, 2x28ga +40ga @0.5ohm foto laat de coil er vervuilder uitzien dan dat die is) die ik verkeerd om had gewonden wat het plaatsen wel iets lastiger maakte, het is niet ideaal, helemaal aangezien die spaced is, wat het plaatsen van de 2e leg wel wat lastig maakte, maar ook geen ramp. Je ziet hier ook de binnenkant van de topcap: deze is helaas niet koepelvormig, en de vorm zorgt wel voor wat meer ophoping van condensatie.

nixondisassemby.jpgfoto 3fvape

Je kan heel simpel het tankje onder het deck losschroeven en vervolgens op een mod/ohm-meter/ander bouw platform schroeven. Katoen door de coil en je kan van de onderkant het katoen makkelijk door de wick gaten trekken (lengte is persoonlijk, je kan het katoen tot op de bodem laten hangen maar ook vlak met de onderkant van het deck afknippen, zelf zit ik er tussen in).

DSC_0384.jpg

Groen omrand zie je de vul opening en deze is bepaald niet groot: veel tuitjes passen er niet in wat toch wel een flink nadeel is als je de RDTA niet op een squonker wil gebruiken. De airflow is omrand met oranje.

DSC_0387.jpg

Airflow dicht

DSC_0390.jpg

Airflow open

Conclusie:

De Nixon 1.5 is eigenlijk meteen al één van m'n favoriete atomizers. De strakke airflow en coil positie in een kleine kamer geven echt erg goede smaak. Neem daarbij dat je het tankje steeds makkelijk kan vullen door te squonken en ik ben er blij mee! Ook de eenvoud van het bouwen is zeker een pluspunt net als dat de schroefdraad van de topcap in tegengestelde richting loopt waardoor je bij het openen van de airflow de atty niet van je mod los draait. Door de plaatsing van de O-ring net boven de schroefdraad van de topcap is het regelmatig wel lastig om de topcap er terug op te zetten als je die om een reden los hebt gemaakt, dat kan dan even prutsen zijn. Ook ben ik geen fan van de bijgeleverde drip tip, deze vind ik persoonlijk wat aan de korte kant.

20180301_200123.jpg

Met deze hogere en wijdere teflon 510 drip tip (heb ik een voorraadje van via fasttech) vind ik em fijner dampen dan met de standaard drip tip en staat ook best mooi vind ik.

+ Smaak!

+ Bouwkwaliteit

+ Prijs

+ Eenvoud van bouwen

+ BF pin

+ Veel extra's te koop

+ klein gaatje in deck om de lucht te laten ontsnappen

- Tankje is van PC en niet van glas, dus oppassen met bepaalde liquids

- Schroefdraad topcap kan lastig zijn goed te krijgen

- Vulopening is erg klein als je de Nixon niet op een squonker gebruikt

- Drip tip vind ik persoonlijk niet de fijnste

Al met al een zekere aanrader als je van dit type atomizers houdt. Een liquid die ik al lang had maar nooit super vond, vind ik hierin erg goed. De airflow kan niet wijd open, dus het is sowieso een 'restricted DL' en wellicht met een super-ohm coil en de airflow bijna dicht zou je misschien wel MTL kunnen doen (niet geprobeerd met zo'n coil), maar denk dat de airflow van de Nixon V1 daarvoor iets beter is.

Ik heb inmiddels ook de zwarte versie onderweg.

Edited by Dnns84