Jump to content
D&C

Nieuwe damper of aanpassingen?

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds januari ben ik aan het dampen met de Pico 25. Prima apparaatje maar ik denk dat het beter kan.

De batterij gaat maar een halve dag mee en ik zou graag nog wat meer damp hebben.

Ik heb tot nu toe eigenlijk de 40PG/60VG of de 30PG/70VG liquids gehad. Ik ben ook van plan om mijn eigen liquids te gaan maken, maar dat nadat ik zeker weet dat ik hetgeen wat ik wil ook uit mijn apparaat kan halen, dan wel uit een ander apparaat. 

In mijn Pico heb ik een Quattro coil de HW4 0.3 ohm 40-110W en heb mijn damper op 50W ingesteld.

Iemand die mij hierover kan adviseren?

Edited by D&C

De pico is een batterijhouder (voor één 18650 batterij), en de coils gebruik je in een (bepaalde) atomizer. Welke batterijen gebruik je (merk&type) in de pico?

Voor DL dampen op hoog vermogen kun je misschien een mod voor twee batterijen overwegen, daarmee kom je makkelijker de dag door.

8 minutes ago, tsiis said:

De pico is een batterijhouder (voor één 18650 batterij), en de coils gebruik je in een (bepaalde) atomizer. Welke batterijen gebruik je (merk&type) in de pico?

Voor DL dampen op hoog vermogen kun je misschien een mod voor twee batterijen overwegen, daarmee kom je makkelijker de dag door.

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb de LG HG 2 18650 / 3000 Mah batterij.

Heb er nog eentje bij gekocht met externe charger zodat ik door de dag heen kan wisselen als hij leeg is.

Ik damp idd DL en vind het erg prettig om een flinke rookpluim te creëren.

Wat bedoel je met dat je die coil in een bepaalde automizer gebruikt?

Ik kom net kijken hier dus de termen die hier gebruikt worden heb ik me nog niet eigen gemaakt ?

Welke mod met 2 batterijen adviseer je me aan te schaffen? 

Posted (edited)
27 minutes ago, D&C said:

Welke mod met 2 batterijen adviseer je me aan te schaffen? 

Is maar een idee, maar mijn vrouw heeft de Wismec Sinuous Ravage 230  (200watt) mod

Die doet bijna een hele week met een paar 18650 batterijen, ze dampt rond de 30 watt met +- 0.50  Ohm coil

Mss is die al een kijkje waard :-)  Link.  De link is Van ecigone uit de UK

Wismec-Sinuous-Ravage.jpg

Edited by K&H

Je gaf niet mee welke tank (atomizer) op je pico zit :lach Ik bedoelde duidelijk te maken dat de coil niet in de mod (pico) gaat, maar in een tankje (atomizer). Op een pico 25 kun je alle soorten atomizers tot 25mmØ gebruiken.

Je batterijen zijn prima, dus daar valt niet veel winst te behalen, en een opgeladen reservebatterij bij je hebben (in een sleeve of doosje, nooit los in je broekzak/tas oid) is idd verstandig. Een advies voor een mod voor twee batterijen dat kunnen andere forumleden beter (ik vind 1 18650 batterij in een pico zwaar genoeg en ik damp MTL, dus dat scheelt met de dag door kunnen komen op 1 batterij).

34 minutes ago, K&H said:

Is maar een idee, maar mijn vrouw heeft de Wismec Sinuous Ravage 230  (200watt) mod

Die doet bijna een hele week met een paar 18650 batterijen, ze dampt rond de 30 watt met +- 0.50  Ohm coil

Mss is die al een kijkje waard :-)  Link.  De link is Van ecigone uit de UK

Wismec-Sinuous-Ravage.jpg

Thnx voor je reactie.

Dit apparaat heb ik gisteren idd al eens bekeken, echter kreeg ik niet de gewenste uitleg van de verkoopmedewerker. 

Mooi apparaat, maar produceert deze dan ook de gewenste flinke rookpluim waarna ik op zoek ben?

36 minutes ago, tsiis said:

Je gaf niet mee welke tank (atomizer) op je pico zit :lach Ik bedoelde duidelijk te maken dat de coil niet in de mod (pico) gaat, maar in een tankje (atomizer). Op een pico 25 kun je alle soorten atomizers tot 25mmØ gebruiken.

Je batterijen zijn prima, dus daar valt niet veel winst te behalen, en een opgeladen reservebatterij bij je hebben (in een sleeve of doosje, nooit los in je broekzak/tas oid) is idd verstandig. Een advies voor een mod voor twee batterijen dat kunnen andere forumleden beter (ik vind 1 18650 batterij in een pico zwaar genoeg en ik damp MTL, dus dat scheelt met de dag door kunnen komen op 1 batterij).

Ik heb de 25mm sub-ohm clearomizer, deze zat er standaard bij.  Ook zat er een 4ml tankje bij maar deze begon na één dag al te lekken dus heb ik het 2ml tankje er weer opgezet, wel irritant dat je hem zo vaak op een dag moet vullen. 

De coil die ik nu gebruik, geeft deze wel de optimale prestaties van het apparaat?

Posted (edited)

Tuurlijk, te zien welke build je er op hebt natuurlijk en welke tank die je er op plaatst

Die gewenst flinke rook  damppluim kan ook bij je pico 25 :-)

Edited by K&H

4 minutes ago, D&C said:

Ik heb de 25mm sub-ohm clearomizer, deze zat er standaard bij.

Waarschijnlijk heb je dan de kit: Pico 25 + Ello tank?

http://www.eleafworld.com/istick-pico-25-with-ello/

("de" sub-ohm clearomizer is voor mij "een", er zijn onnoemlijk veel sub-ohm clearo's :wink)

4 minutes ago, tsiis said:

Waarschijnlijk heb je dan de kit: Pico 25 + Ello tank?

("de" sub-ohm clearomizer is voor mij "een", er zijn onnoemlijk veel sub-ohm clearo's :wink)

Idd dat is degene die ik heb. 

Valt deze nog aan te passen zodat ik er meer damp pluim uit krijg?

15 minutes ago, D&C said:

maar produceert deze dan ook de gewenste flinke rookpluim waarna ik op zoek ben?

Dat doet de tank i.c.m. de coil en (hoog VG) liquid (de mod/batterij levert alleen vermogen). De rookpluim die je bedoelt is in het geval van dampen een dampwolk (rook ontstaat bij verbranding, en als dat gebeurt bij het dampen gaat er iets mis).

13 minutes ago, K&H said:

Tuurlijk, te zien welke build je er op hebt natuurlijk en welke tank die je er op plaatst

Die gewenst flinke rook  damppluim kan ook bij je pico 25 :-)

Zoals tsiis al meld dit is de tank die ik erop heb met de bovengenoemde coil.

Welke aanpassing zou jij adviseren voor meer damppluim ?

Just now, D&C said:

Valt deze nog aan te passen zodat ik er meer damp pluim uit krijg?

Heb je de airflow open staan? Of misschien met een andere coil en een liquid met een hoger VG gehalte.

1 minute ago, tsiis said:

Heb je de airflow open staan? Of misschien met een andere coil en een liquid met een hoger VG gehalte.

De airflow staat geheel open. Dat van het VG gehalte had ik inderdaad gelezen. Ik heb nu een DIY liquid met een 50/50 base, dus dat zal ook al verbetering moeten geven. Zijn er dan nog andere coils die ook de damppluim verbeteren. Mij werd verteld dat de quattro meer damp produceert dan de dual maar ik merk daar weinig verschil in.

8 minutes ago, D&C said:

Zijn er dan nog andere coils die ook de damppluim verbeteren.

Ik ben niet thuis in de coils voor de Ello (of welke sub-ohm tank/coils dan ook :bloos), dus kan daar geen uitsluitsel over geven. Probeer een 30PG/70VG liquid (of max VG liquid) en/of probeer een hoger wattage (in kleine stapjes) met de coil die je gebruikt.