Jump to content

Recommended Posts

Sinds gisteren in gebruik. Het tanke ziet er goed uit en is makkelijk te vullen. Vervangen van de coil kan met een vol tankje a la Zenith door de onderste ring met luchttoevoer los te draaien. Het coiltje is er met de vingernagels uit te trekken. Heb de dag doorgebracht met zowel de 0.6Ω als de 1.8Ω coils die meegeleverd worden en heb zowel een tabakssmaak als een fruitig sapje geprobeerd. In het kort hieronder de plussen en minnen:

+ Tankje ziet er prima uit en past qua maar aardig op kleinere mods zoals mijn EZ Watt en Sinuous P80

+ Vullen is supermakkelijk en gaat met schone handen

+ De luchtoevoer is tot in de finesses te regelen met extreem veel variatie

+ Smaak en dampproduktie met de 0.6Ω coil  op 21 watt zijn prima

- De driptip zit voor mij te dicht op het bovendeksel van de tank, MTL is zo géén pretje met je lippen op het tankdeksel

- De driptip is standaard maar héél moeilijk er af te krijgen en te vervangen door een iets langere 

- De 1.8Ω coil op 11 watt produceert extreem weinig damp en vrijwel géén smaak, ik dacht héél even dat die shortte maar dat was niet het geval - gewoon een prutcoil

- De afwerking is mwah - deze tank mist de vloeiende lijnen van de Prism S of de robuuste industriele look van de Zenith. Wat dat betreft lijkt hij een beetje op de NautilusX.

Al met al is dit van mijn 4 tanks de minst prettige. Hij is functioneel en redelijk zuinig bij MTL dampen zelfs op 0.6Ω maar de Zenith heeft meer gebruiksgemak, de Nautilus meer damp en de Prism meer smaak dan de Nicholas. Hij mag blijven als reservetankje (kostte ook bijna niks uit China) maar daar is ook alles mee gezegd.

• Like 2
  • Thanks 2
  • 4 months later...

Ik heb deze tank ook gekocht, puur om uit te proberen.

En om eerlijk te zijn krijg ik met de 0.6 ohm coil prima smaak uit mijn vloeistof.. heb die coil nu bijna 2 weken in gebruik en nu merk ik dat de smaak terugloopt.

Ga nu de 1.8 ohm coil proberen (want een bestelling met coils via Alie is na een maand nog niet binnen helaas).. ben benieuwd naar mijn ervaringen, voor mij is de 0.6 coil zeker een blijver (als ik ze tenminste ontvang.. dat is een nadeel van deze tank.. de verkrijgbaarheid).

• Like 1