Jump to content
Marcel_86

Mogelijkheid tot 2e hands verkoop? Sites? Winkels?

Recommended Posts

Goeden middag allen,

ik vroeg mij af of iemand een locatie/ site weet waar ik tweedehands vape-artikelen verkopen kan.

Heb bijvoorbeeld een Justfog Q16 en een aspire zelos die in haast ongebruikt in de kast liggen. Wil hier graag iemand blij mee maken. Mij valt op dat marktplaats bijvoorbeeld voor dit soort artikelen gewoon niet loopt.

Graag jullie inspiratie :)

Alvast bedankt.

6 minutes ago, Marcel_86 said:

Goeden middag allen,

ik vroeg mij af of iemand een locatie/ site weet waar ik tweedehands vape-artikelen verkopen kan.

Heb bijvoorbeeld een Justfog Q16 en een aspire zelos die in haast ongebruikt in de kast liggen. Wil hier graag iemand blij mee maken. Mij valt op dat marktplaats bijvoorbeeld voor dit soort artikelen gewoon niet loopt.

Graag jullie inspiratie :)

Alvast bedankt.

Hier op het forum is een verkoop hoek! 

Maar... volgens mij moet je een minimaal aantal posts doen voordat je daar gebruik van mag maken... 

Succes..!!

8 minutes ago, Marcel_86 said:

Yesssss, ik heb de rubriek gevonden.

Dankjewel!

Vertel een paar goede moppen in de rubriek "Gewoon Grappig" en je mag je spulletjes verkopen.

22 minutes ago, Marcel_86 said:

Check voor het posten in het Te koop board eerst even de board policy :ja

2 minutes ago, balling said:

Vertel een paar goede moppen in de rubriek "Gewoon Grappig" en je mag je spulletjes verkopen.

:nee Posts in het Dampersplaza tellen niet mee, dus die vlieger gaat niet op (meen ik me te herinneren). Substantiële posts waarderen we (echte forum activiteit). Het aanmelden om te kunnen verkopen en dan weer :zoef daar hebben we er al teveel van gehad.

1 hour ago, tsiis said:

Check voor het posten in het Te koop board eerst even de board policy :ja

:nee Posts in het Dampersplaza tellen niet mee, dus die vlieger gaat niet op (meen ik me te herinneren). Substantiële posts waarderen we (echte forum activiteit). Het aanmelden om te kunnen verkopen en dan weer :zoef daar hebben we er al teveel van gehad.

Don't worry, ik heb mij niet aangemeld om alleen maar spullen te verkopen. :) 

Probleem is dat het een hygiëne product is
je koopt toch geen gebruikt bestek 
je weet namelijk niet wat de vorige gebruiker had of heeft en hoe hij de tank heeft gebruikt
misschien heeft de vorige gebruiker wel terug geblazen of er een goede hoestbui mee gehad 

daarnaast mogen winkels e-sigaretten niet on geseald verkopen.

dus 2e hands is een heikel punt voor bedrijven.
oude damp winkel waar ik alles haalde had er een paar staan en na een bezoek van de nvwa moest hij ze inleveren en werden ze vernietig aan gezien ze niet aan de wet vol deden.

het excuus dat het test producten waren ging niet op 

de wet verbied geopende verpakkingen dus dikke boete

49 minutes ago, Damp Man said:

Ik weet niet of dat een werkelijk probleem is bij verkoop tussen (particuliere) gebruikers.

50 minutes ago, Damp Man said:

je weet namelijk niet wat de vorige gebruiker had of heeft en hoe hij de tank heeft gebruikt
misschien heeft de vorige gebruiker wel terug geblazen of er een goede hoestbui mee gehad 

Ik koop/scharrel regelmatig zoveelste-hands  goederen (ook bestek). Ik geloof in hergebruik en heb (of neem) kennis van materialen en weet hoe deze schoon te maken/te houden.

Wat dan als je op restaurant gaat ? 

Dan eet je óók met hergebruikt bestek.

Het klinkt allemaal erg maar als je de driptip vervangt en de rest eens een beurt in de vaatwasser geeft zit de rest echt wel tussen de oren.

15 minutes ago, Luc rafc said:

Het klinkt allemaal erg maar als je de driptip vervangt en de rest eens een beurt in de vaatwasser geeft zit de rest echt wel tussen de oren.

:duim

13 minutes ago, Luc rafc said:

ja maar dat gaat in het algemeen in een vaatwasser met hoge temperaturen en desinfectie middel en dan is het zo goed als onmogelijk om dingen over te brengen.

de vaatwassers die de particulier heeft haalt die temperaturen niet en daarnaast kunnen wij het niet gelijk met desinfectie middel behandelen

klopt maar de oude winkel waar ik voorheen kocht die heeft toen redelijk uitziende systemen terug gekocht (uiteraard lage prijs) compleet na gekeken en weer verkocht met 1 maand garantie in plaats van de 3 maanden op alleen de batterij

vaak kochten de klanten de systemen wel maar vroegen meestal om een nieuwe tank, mondstuk en of coil.

dus ja dan verkocht hij die er bij maar zo blijf je wel zitten met die onverkoopbare spullen

ja het zit ook tussen de oren maar daardoor is er niet zo'n levendige handel in ons gebruikte materiaal

daarnaast is de wet zo veranderd dat een winkelier het niet eens meer mag want dan is de verpakking geopend en mag hij het niet in de winkel verkopen

dat probeerde ik uit te leggen 

1 hour ago, Damp Man said:

ja maar dat gaat in het algemeen in een vaatwasser met hoge temperaturen en desinfectie middel en dan is het zo goed als onmogelijk om dingen over te brengen.

de vaatwassers die de particulier heeft haalt die temperaturen niet en daarnaast kunnen wij het niet gelijk met desinfectie middel behandelen

Ik heb een redelijk horeca verleden en in deze stelling kan ik me niet vinden. Desinfectie zit niet standaard in de zeep of glansspoel, anders dan thuis. Ook de hogere temp valt te betwisten. Hogere temp maakt niet altijd beter schoon, maar kan juist voor verder aankoeken zorgen. Daarnaast is het niet zo praktisch om met hoger dan zo'n 85 graden te wassen, anders is het meer een stoomcleaner. 85 graden is overigens een prima temperatuur om geen desinfectie meer te hoeven gebruiken. 

Maar inderdaad, voor shops is 2e hands niet te doen onder de regelgeving. 

Voor winkels is tweedehands niet te doen, maar voor particulieren is het echt geen issue. Onderdelen uit elkaar halen, afwassen of, als je een enorme piepert bent, uitkoken of in de ultrasoon en er zit echt geen potentieel ziektekiemetje meer aan, hoor. Zelfs driptips kun je eenvoudig brandschoon krijgen. 

Ik ben gelukkig niet zo'n jakkepoes*, en zeker onder stamgasten gaan er hier regelmatig mods van mond tot mond - na een grondige mouwveeg ;-)- en volgens mij is dat uiteindelijk alleen maar goed voor je weerstand . Het is feitelijk de enige efficiënte manier om veel , snel en makkelijk smaken en vooral wikkelingen uit te proberen. Voor vreemden (lees: klanten en onbekende belangstellenden) gebruik ik dan wel weer graag wegwerpmondstukjes. Maar dat is dan ook weer vooral omdat ik niet weet of ZIJ jakkepoezen zijn. 

*Jakkepoes : iemand die werkelijk overal vies van is, en daarmee niet zelden zelf doorslaat in hygiëne-maatregelen.

On 17-4-2018 at 23:36, Damp Man said:

Jazeker wèl, als de spullen er prima uitzien en ik nog meer bestek nodig zou hebben.

Hetzelfde geldt voor tweedehands textiel, wat gewoon gewassen of gestoomd kan worden.

Maar als jij een topsalaris geniet of duizenden euro's op je bankrekening hebt, plus een voortreffelijke pensioenregeling, kun jij smijten met het geld. 

Je kunt veel spullen ook desinfecteren met alcohol 96%

alcohol 96%.jpg

Edited by Marianna