Jump to content

SXK Radius v2 RDA review


Jim

Recommended Posts

Ik zag deze RDA veel op Facebookgroepen opduiken, natuurlijk een hype omdat het van het high end merk Vicious Ant komt.

Maar ik ging geen 90€ betalen voor een echte, en dan is er gelukkig SXK die voor minder dan een tientje een zo goed als 1:1 clone kan leveren.

Heb de RDA hier gekocht:

http://www.3fvape.com/home/21154-sxk-radius-v2-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer-w-bf-pin-silver-316-stainless-steel-22mm-diameter.html

 

Het is een 22mm single coil RDA die niet geschikt is voor cloud chasers en niet voor mensen die erg exotische coils wil gebruiken.

 

Wat krijg je:

- Radius v2 RDA

- Reserve o-ringen en schroefjes

- Schroevendraaier

fiaB7rP.jpg

 

Enkele plaatjes van de RDA:

IfkbPhi.jpg

j9P8Piq.jpg

 

510 driptip in stainless steel.

5FKzKeO.jpg

 

Hier zie je goed dat SXK bijna 1:1 producten kan maken, want zelfs de tekst die ik amper met het blote oog kan lezen hebben ze netjes overgenomen.

dqIxChp.jpg

 

Zeer beperkte en restricted airflow.

1c328EB.jpg

 

Pluspunt is dat de topcap niet gewoon kan draaien, de topcap kan er maar op één manier op door dat lipje onderaan.

X9kKjGN.jpg

 

Dan het build deck:

Als je een Kayfun kan builden dan kan is deze RDA geen probleem want het is bijna identiek hetzelfde deck.

7Moe2aU.jpg

mI3TwBE.jpg

 

De airflow gaat hoog in de topcap binnen, maar dan helemaal naar beneden tot onder de coil.

Zie je vaak de laatste tijd bij 22mm RDA's, dit is vooral ontworpen om het oversquonken tegen te gaan.

dJfWETl.jpg

 

Voor de build heb ik eens een coil gedraaid van deze draad, heb ik eens gekregen maar nog niet getest.

Aangezien het erg restricted airflow is was ik al niet van plan om mijn gebruikelijke 0.2-0.25 builds te gebruiken.

Lpwe55e.jpg

2PWIHaZ.jpg

RJbhpHT.jpg

FbYZ7dV.jpg

qw0NRdO.jpg

 

RDA op een mod:

DfLj42K.jpg

BzspbEm.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit en afwerking van deze SXK clone is zeer goed

- Smaak is goed, niet beter dan andere die ik heb maar vergelijkbaar met een Hadaly bv.

- Airflow ook zoals een Hadaly, en die airflow noem ik voor mij persoonlijk erg restricted.

- Builden is simpel, al zal je hier geen brede fused claptons enz kunnen gebruiken.

Verder is het deck zo goed als gelijk met een Kayfun, berserker en tal van andere atomizers.

- De stainless steel driptip is niet mijn ding, heb niet graag metaal als driptip maar dit is een persoonlijk punt natuurlijk.

- 1 o-ring voor de topcap is misschien wat weinig, topcap blijft wel zitten maar na een tijdje gebruik komt er wat liquid tussen uit.

 

Dacht eerst geen review te posten van deze, maar ik had de foto's toch al genomen dus toch maar snel iets in elkaar geflatst.

Als ik een echte versie van deze RDA zou gekocht hebben zou ik wel zwaar ontgoocheld geweest zijn.

Ik weet niet hoe Vicious Ant het kan rechtvaardigen om 90€ te vragen voor de echte versie van deze RDA, maar goed dat vraag ik me bij de meeste van boxmods en squonkers ook af.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...