Jump to content

Philp Morris eigenaar grondstoffen liquid???


Elly

Recommended Posts

Hallootjes! :bloem

 

Mijn man heeft gisteren de cursus: www.ikstopermee.nl gevolgd.

De cursus werd op zijn werk gegeven. Compleet vergoed door de werkgever.

 

Mijn man heeft het dampen wel geprobeerd, maar het bleek (helaas) niks voor hem te zijn.

Vandaar dat hij zich heeft ingeschreven voor de cursus.

 

In de cursus wordt het gebruik van vervangende middelen (medicijnen, pleisters, kauwgum en elektrische sigaretten) afgeraden. Volgens de cursusleider is Philip Morris de eigenaar van de fabrieken waar de grondstoffen voor liquid wordt gemaakt. Ik weet dat Philip Morris de IQOS heeft uitgebracht...met tabak. Daar is Philip Morris uiteraard de eigenaar van, maar toch niet van PG/ VG en stoffen die in aroma's zitten? Het kan zijn dat de cursusleider alleen de IQOS bedoelde hoor, want het lijkt mij anders niet te kloppen.

 

Heeft iemand van jullie deze verhalen eerder gehoord?

 

Groetjes Elly.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Fender said:

Alleen van de Xeo ecigs en liquids. Dus zeer beperkt.

 

Dus alleen van Xeo ecigs en de lquids van Xeo???

 

Om wat voor grondstoffen gaat het dan?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Fender said:

De vg en pg base zal ergens anders worden ingekocht. PM heeft daar geen eigen fabriek voor.

 

Dat lijkt mij ook. is PM dan wel eigenaar van de fabrieken waar de grondstoffen voor aroma's worden gemaakt? Dat lijkt mij namelijk erg sterk...

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Fender said:

Is ook niet waar Elly. Dan zouden ze de iqos ook niet meer nodig hebben.

 

 

Dan zal de cursusleider vast alleen hebben gesproken over apparaten zoals de IQOS.

 

Er wordt soms zoveel onzin / halve waarheden over dampen verteld haha. Mijn man is dus sinds gisteren gestopt met roken en ik hoop dat het hem gaat lukken. Ik damp lekker vrolijk door, want het bevalt me prima!

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Quidam said:

@Elly Gisteren werd er uitgebreid in het programma Nieuwsuur ingegaan op deze cursus en hetgeen deze meneer allemaal claimt.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2220031-hoog-stoppercentage-populaire-stoppen-met-rokencursus-blijkt-verzonnen.html
 

 

Ik heb het toevallig net gelezen haha. Nou, Philips (werkgever man) heeft betaald, dus... :gek

 

Toch geloof ik dat de cursus op zich niet slecht is. Het gaat vooral in op waarom je wilt roken, hoe je ontwenningsverschijnselen kunt voorkomen, voedingsadviezen ed.

Ik hoop dat m'n man er baat bij heeft.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is een positieve ontwikkeling toch? de grote tabak bedrijven op de damper markt, Immers als ze zelf een belang bij dampen hebben zullen ze ook niet tegenwerken. als dat nu is uit de positie van grondstoffen fabrikant of iets anders.. als ze dat niet doen zullen ze uiteindelijk hun eigen graf graven en van de markt verdwijnen.

Overigens is Philip Morris met de IQOS als systeem keuze verkeerd bezig, Het staat nog te dicht bij roken en is in verhouding met dampen gewoon omslachtig en duur. 

Maar er is wel positief nieuws:

BLU, Een op papier Amsterdams e-sig bedrijfje dat alleen in Amerika, Frankrijk, Italie en  de UK verkoopt (ook liquids!) is dus gewoon een investering/merk van Imperial Tobacco!


Imperial Tobacco is onder meer bekend van  Davidoff, Gauloises, John Player Special en Kent.

Overigens verwacht ik dat eind Maart (er is een Gauloises evenement waar iets nieuws (groots) geïntroduceerd wordt in Utrecht heb ik vernomen) BLU ook eindelijk hier in Nederland gelanceerd gaat worden. (Imperial = BLU = Gauloises) En aangezien ze al een Golden Virginia (het type sigaret waar Gauloises destijds van is gekopieerd door de fransen) tabak smaak hebben hoop ik stiekem op een Gauloises smaak. maar dat is echt afwachten.... Het zou toch wat zijn als er opeens in elke tabakwinkel en supermarkt dampers en liquids liggen van BLU.... 

Edited by fvdb
Link to comment
Share on other sites

On 2-3-2018 at 09:04, Elly said:

Daar is Philip Morris uiteraard de eigenaar van, maar toch niet van PG/ VG en stoffen die in aroma's zitten? Het kan zijn dat de cursusleider alleen de IQOS bedoelde hoor, want het lijkt mij anders niet te kloppen.

Hahaha, mochten ze willen. Gelukkig is  Philip Morris is helemaal geen eigenaar daarvan. PG en VG kun je zelfs bij je apotheek op de hoe bestellen. Smaakstoffen, wanneer je die niet  bij winkels die ze speciaal voor dampen maken wilt kopen, dan kun je die kopen bij bedrijven die smaakstoffen voor de voeding maken. Alleen dan moet je wel weten wat je koopt, en geen smaakstoffen op oliebasis e.d. kopen. Vaak zijn de hoeveelheden smaakstoffen dan ook wat groot, zeg maar grootverpakking, want bij de productie van voeding wordt over het algemeen meer gebruikt. Ook is de nicotine geen speciaal product van PM.

 

Edited by elja
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, elja said:

Hahaha,,  Philip Morris is helemaal geen eigenaar daarvan. PG en VG kun je zelfs bij je apotheek op de hoe bestellen. Smaakstoffen, wanneer je die bij winkels die ze speciaal voor dampen maken, dan kun je die kopen bij bedrijven die smaakstoffen voor de voeding maken. Alleen dan moet je wel weten wat je koopt, en geen smaakstoffen op oliebasis e.d. kopen. Vaak zijn de hoeveelheden smaakstoffen dan ook wat groot, want bij de productie van voeding wordt over het algemeen meer gebruikt. Ook is de nicotine geen speciaal product van PM.

 

Het leek mij ook al een wazig verhaal haha...

 

Mijn man heeft overigens nog steeds geen sigaret aangeraakt...echt super! :ja

Nu volhouden!

Edited by Elly
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, elja said:

Trouwens als je PG of VG wilt kopen, kies dan voor Pharma grade, en niet voor food grade. Pharma grade schijnt zuiverder te zijn, dus minder vervuiling met andere stoffen.

 

Ik koop mijn PG en VG altijd bij Save Vape en dat is Pharma grade, maar alsnog bedankt voor de goede tip! Er lezen misschien ook beginnende mixers mee! :duim

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, fvdb said:

Dat is een positieve ontwikkeling toch? de grote tabak bedrijven op de damper markt, Immers als ze zelf een belang bij dampen hebben zullen ze ook niet tegenwerken. 

 

Dat doen ze wel, zolang ze er zelf niets aan verdienen. Ze proberen marktaandeel terug te winnen via de eigen heat-not-burns en ondertussen hebben ze links en rechts invloed op de wijze waarop in NL tegen dampen wordt aangekeken. Maar uiteindelijk zullen ze het onderspit delven, al zal het echte tabaksfailissement nog wel een aantal jaren gaan duren.

 

Edited by Fender
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, elja said:

Alleen dan moet je wel weten wat je koopt, en geen smaakstoffen op oliebasis e.d. kopen.

Dat wordt wel héél moeilijk aangezien de meeste smaakstofjes gebaseerd zijn op etherische oliën. De leveranciers van smaakstoffen voor de vape-industrie zijn ook gewoon dezelfde als die voor de voedingsmiddelen en dranken industrie i.e. Doehler, Givaudan etc.

 

Er is niets mis met etherische oliën behalve het feit dat ze een beetje ethanol nodig hebben om opgelost en verdund te worden maar in de uiteindelijke produkten is die ethanol dusdanig verdund dat het gehalte ongeveer net zo laag is als de alcohol die van nature in bijvoorbeeld sinaasappelsap zit (ca. 0.09%) en je merkt daar dus ook niets meer van.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, newmikey said:

Dat wordt wel héél moeilijk aangezien de meeste smaakstofjes gebaseerd zijn op etherische oliën. De leveranciers van smaakstoffen voor de vape-industrie zijn ook gewoon dezelfde als die voor de voedingsmiddelen en dranken industrie i.e. Doehler, Givaudan etc.

 

Er is niets mis met etherische oliën behalve het feit dat ze een beetje ethanol nodig hebben om opgelost en verdund te worden maar in de uiteindelijke produkten is die ethanol dusdanig verdund dat het gehalte ongeveer net zo laag is als de alcohol die van nature in bijvoorbeeld sinaasappelsap zit (ca. 0.09%) en je merkt daar dus ook niets meer van.

Je moet geen smaakstoffen opgelost in olie in je damper doen. Dat schijnt echt heel erg ongezond voor je longen te zijn.

Dit forum, voor het wat oudere gedeelte, staat vol met waarschuwingen hierover. Heb dat ooit ook onderbouwd gezien met een onderzoek. Maar goed, ik ben niet de expert op dit vlak.

Dus hoop ik dat hier mensen reageren die er meer van weten.

 

 

 

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, elja said:

Je moet geen smaakstoffen opgelost in olie in je damper doen. Dat schijnt echt heel erg ongezond voor je longen te zijn.

Zoals met veel dingen die "schijnen" is ook dit een urban legend, een verhaaltje wat zo vaak is herverteld dat het voor waar wordt aangezien. Het is echter verre van waar. Wat waar is, is dat het inhaleren van oliën slecht voor je longen is - dan hebben we het wel bijvoorbeeld over vuurvreters die grote hoeveelheden binnenkrijgen niet over de spoorhoeveelheden in dampvloeistofjes. Bijna alle smaakstofjes zijn wel gebaseerd op etherische olie zoals vruchtensmaakjes, vanille etc. Alleen al door aan de schil van een sinaasappel te ruiken adem je etherische oliën in dus het is zoals met alle stoffen: alles is slecht voor je, het is de dosering die telt.

 

 

Edited by newmikey
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, newmikey said:

Zoals met veel dingen die "schijnen" is ook dit een urban legend, een verhaaltje wat zo vaak is herverteld dat het voor waar wordt aangezien. Het is echter verre van waar. Wat waar is, is dat het inhaleren van oliën slecht voor je longen is - dan hebben we het wel bijvoorbeeld over vuurvreters die grote hoeveelheden binnenkrijgen niet over de spoorhoeveelheden in dampvloeistofjes. Bijna alle smaakstofjes zijn wel gebaseerd op etherische olie zoals vruchtensmaakjes, vanille etc. Alleen al door aan de schil van een sinaasappel te ruiken adem je etherische oliën in dus het is zoals met alle stoffen: alles is slecht voor je, het is de dosering die telt.

 

 

Gezien het feit dat heel veel mensen die echt niet zomaar iets neerknallen het toch echt hierover eens was, heb ik begrepen dat dit toch niets iets is dat je zomaar weg moet redeneren.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, elja said:

Gezien het feit dat heel veel mensen die echt niet zomaar iets neerknallen het toch echt hierover eens was, heb ik begrepen dat dit toch niets iets is dat je zomaar weg moet redeneren.

Van mij mag jij "heel veel mensen" geloven hoor. Ik ga liever van feiten uit.

Link to comment
Share on other sites

On 4-3-2018 at 09:47, newmikey said:

Van mij mag jij "heel veel mensen" geloven hoor. Ik ga liever van feiten uit.

Ik heb de feiten in het onderzoek destijds wel gelezen. Maar kan echt niet alle onderzoekslinkjes zomaar uit mijn mouw schudden.

Wanneer de mensen die hier over het algemeen zinnige dingen neerzetten op feiten gebaseerd dergelijke dingen beweren. Dan schuif ik ze echt niet zomaar onder de banken. Is niet slim om te doen. (Zoals bijvoorbeeld Karin Spaink).

 

Edited by elja
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het komt door het verschil tussen etherische olie (die je prima kunt dampen, het is vaak de smaakessance waar je verder niks meer ' uit' kunt halen) en smaakstoffen (in essance, poeder of kristalvorm bijvoorbeeld) opgelost in echte olie (spijsolie). Die laatste zou ik zeker niet dampen.

 

Voor zover ik weet echter doet dat fenomeen/verschil zich voornamelijk zoniet alleen maar voor bij cbd olie. Je hebt de essance die cbd bevat, waarmee liquid gemaakt kan worden, en cbd opgelost in een olie als draagstof, zodat het in druppeltjes met laag gehalte te doseren is. Voor onder de tong bijvoorbeeld. Die laatste kun je geen liquid meer van maken, die is al te ver verdund (in olie die je niet kunt dampen)

Edited by L33ntje
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Maak nieuwe...