Jump to content
Woutertje

The Pyro by Vandy Vape

Recommended Posts

Nou, hier is ie dan.

Mijn eerste review.

The Pyro by Vandy Vape, mooie tank, ziet er goed uit en zit erg uitgedacht in elkaar.

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo1_1280.jpg

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo2_1280.jpg

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo3_1280.jpg

Er zit een verloopring in de verpakking om zo je 510 driptips te kunnen gebruiken. Ook een extra glaasje voor de tank, mocht je de honingkleur niet mooi vinden.

nadeel van de honingkleur, je kan je liquid niet heel goed zien zitten.

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo4_1280.jpg

keurig zakje met extra o ringen en een hulpje voor de schroeven op het deck. kleine imbusschroefjes worden ook meegeleverd.

Ik heb gekozen voor de Pyro vanwege het onwaarschijnlijk grote deck om op te bouwen. Tenminste dat moest ik geloven volgens meerdere youtube filmpes.

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo5_1280.jpg

Zoals je kan zien, ze hadden toch echt gelijk! wat een genot om op te bouwen! hier kan je echt je meest gigantische builds op kwijt.

Voordeel vind ik ook dat je zowel dual als single coil kan dampen.

tumblr_p4tzpnsedg1tl82zdo6_1280.jpg

De tank heeft een inhoud van 2ml, dit is echter zo omgezet in grote dichte wolken.

Looks awesome!! :zwaai

tumblr_p4vl7hE1vY1tl82zdo1_540.jpg

en dan nu... hoe bevalt ie :weetnie

Nou, in 1 woord: GEWELDIG!!!

heel fijne smaak beleving, goede airflow onder je coils dus geen hete damp MAAR wel heel veel damp!

Cloud Chasers gaan dit echt geweldig vinden! hieronder het bewijs:

tumblr_p4vkl5cjlH1tl82zdo1_1280.jpg

ik heb mijn exemplaar bij e-wolk gekocht voor € 37,50  https://www.e-wolk.nl/nl/pyro-24-rdta.html

hier nog een filmpje van RipTrippers:

Als je weer eens een nieuw speeltje wilt voor op je mod, zou ik deze met een gerust gevoel kunnen aanbevelen!

Edited by Woutertje
photo display

De ijoy combo rdta of de ijoy limitless, nog zoveel ander die ik nog graag zou willen je moet maar eens zoeken op afbeeldingen, zijn pareltjes tussen

Afbeeldingsresultaat voor ijoy combo rdta

Ik denk wel dat er geen of nauwelijks verschil is tussen de Ijoy Limitless of Combo en de The Pyro. Het zijn dezelfde soort tankjes, waarvan The Pyro

een kopie van de Ijoy's is.

De Ijoy's hebben zelfs het voordeel omdat ze meer inhoud hebben (5ml meestal)

Is die Pyro echt 2ml inhoud of zit er een extra groter glas bij ofzo?

2ml in mijn geval zou betekenen dat ik die twee keer op een uur moet bijvullen.

Ik ben altijd een fan geweest van RDTA's, heb de meeste Ijoy's en nog tal van andere gehad.

Daarna ben ik overgestapt op squonken omdat dit eigenlijk zowat hetzelfde principe is en meer voordelen heeft.

5 hours ago, Jim said:

enkel 2 ml spijtig, hoewel hij heel makkelijk te vullen is daarom geen enkel probleem

Edit: extra glas dat er bij komt is ook 2 ml

Edited by K&H

On 1-3-2018 at 07:25, K&H said:

enkel 2 ml spijtig, hoewel hij heel makkelijk te vullen is daarom geen enkel probleem

Edit: extra glas dat er bij komt is ook 2 ml

On 1-3-2018 at 16:43, Woutertje said:

Ja die 2ml inhoud is wel een minpuntje maar wat al gezegd wordt, hij is wel heel makkelijk bij te vullen.

On 1-3-2018 at 01:34, Jim said:

De Ijoy's hebben zelfs het voordeel omdat ze meer inhoud hebben (5ml meestal)

2ml in mijn geval zou betekenen dat ik die twee keer op een uur moet bijvullen.

Ik ben altijd een fan geweest van RDTA's, heb de meeste Ijoy's en nog tal van andere gehad.

Daarna ben ik overgestapt op squonken omdat dit eigenlijk zowat hetzelfde principe is en meer voordelen heeft.

Een beetje late to the party, maar de Pyro is 3.5 - 4 ml. Het ding komt met een stukje plastic in de tank die de capaciteit terugbrengt tot 2ml  brengt: debiele regelgeving vraagt om debiele workarounds moeten we maar denken.

On 1-3-2018 at 01:13, Steamboy said:

Ik denk wel dat er geen of nauwelijks verschil is tussen de Ijoy Limitless of Combo en de The Pyro. Het zijn dezelfde soort tankjes, waarvan The Pyro

een kopie van de Ijoy's is.

Ik ken zowel de Pyro als de Limitless uit eigen ervaring en kan jullie verzekeren dat de Pyro verreweg superieur is. Niet alleen in build quality maar ook in de inventieve navulwijze (side refill geeft een hoop geknoei, Pyro's top refill + afsluiting werkt veel prettiger). Maar nog veel belangrijker is het feit dat de Pyro een veel smaakvollere dampervaring levert. Dat zit 'm naast een veel compactere "domed" chamber en een diameter van 24 ipv 25mm denkelijk in de airflow-geleidende vinnen die de luchtstroom naar beneden richten. Het resultaat is hoe dan ook dat de smaakervaring dichter bij een bottom airflow ligt dan bij een side airflow zonder die vinnen (bij gebrek aan een beter woord). De Limitless die ik in bezit had totdat ik 'm in de vuilnisbak deed kon absoluut niet tippen aan de Pyro. Stellen dat de Pyro een kopie is is, met alle respect, grote onzin: de beide RDTA's verschillen op elk relevant kenmerk (voor het gemak bold in de tekst hierboven) behalve de prijs, die in dezelfde orde van grootte ligt.

11868D06BEB0631A1C6F2798F49896EB.jpg

Van Fasttech.com: "Intel that makes the NSA boys look like bumpkins by Monotom"

(Disclaimer: de coil fail op de foto is humoristisch bedoeld)

https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/7q6vov/vandy_vape_pyro_vs_ijoy_limitless_classic_for_a/

Edited by monotom