Jump to content

Wotofo Nudge 24mm BF rda

Recommended Posts

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een review heb gedaan. Ik vond het hoog nodige om weer eens een review te schrijven. Dit keer over de Wotofo Nudge 24mm rda dat ontworpen is door Suck my mod.

Verpakking:

In de verpakking zit uiteraard de Nudge 24mm rda. Verder een zakje met katoen, 3x triple core clapton, schroevendraaier, 810 naar 510 adapter en wat o-ringen 

5eq6en3qqp7.jpg

Rda en het deck:

De rda heeft een dual coil posts dat nogal apart is opgesteld. Als je naar het deck kijkt zie je dat de posts niet gelijkmatig achter elkaar aansluiten. Maar zodra je de beide coils plaatst staan de coils wel mooi achter elkaar aangesloten. Tussen de posts waar je de coil plaatst zit niet veel ruimte. Hier past maximaal een 3mm id coil tussen. Hoger is geen optie. 

m0yrb2xxjn.jpg

txhfh7ra6elm8.jpg

Bij het designen van het deck hebben ze een "schutting" geplaatst in het midden van het deck. De zogenaamde schutting heeft een driehoek vorm, wat er voor zorgt dat de lucht die van beide kanten binnen komt, de lucht stroom naar boven kaatst.

Zie hier een foto ervan:

snks6jezq6l.jpg

Topcap:

Deze voelt vrij fragiel aan. Het is net alsof het van plastic is, heel licht en dun. De airflow gat die in de topcap zit is vrij breed en zorgt voor veel lucht. Hier kom ik later nog op terug.

Airflow:

Zoals ik begrepen heb kun je twee soorten topcaps krijgen voor deze Nudge rda. Een brede die standaard bij de rda geleverd wordt. En een smallere. Als je mij vraagt heb je de smalle wel nodig. Waarom? Door de posts in het deck hebben ze niet goed nagedacht over de plaatsing van de airflow. Je kunt daarom de airflow ook alleen maar sluiten door de airflow naar recht te draaien. En dan ook weer niet helemaal. Sluit je de airflow naar links dan zie je na 1mm al een gat. Dit is het gat waar je posts loopt. Dit zorgt voor een fluitende rda

Airflow helemaal open

6g4ly75tap.jpg

Airflow half dicht naar rechts

k0zt2x.jpg

Airflow half dicht naar links

0vhwt7ujn.jpg

Verder ben ik dik en dik te vreden over de aiflow. Deze loopt zo smooth dat het bijna geen geluid geeft en of gaat fluiten. Hoe je de coil ook plaatst de airflow blijft super smooth. Ik heb in geen tijden een rda geprobeerd die zo'n lekkere airflow heeft. Voor mij persoonlijk is de airflow wagenwijd open niet te doen. Ik moet met een airflow wat tegendruk hebben. Ik heb de airflow half dicht en dat werkt perfect.

Plaatsing van de coil:

Ik heb verschilde hoogtes geprobeerd om de smaak zo goed mogelijk te krijgen. Ik ben er uit gekomen dat je de beste smaakt krijgt door de coil zo hoog mogelijk te plaatsen. Dus als je de coil in de posts plaatst en deze vervolgens vast draait, dan zit de coil gelijk al goed. Deze rda heeft de luchtstroom nodig die onder de coil naar binnen komt. En niet half tegen de zijkant van de coil aan.

x5fzuox.jpg

9uvlocwatv.jpg

Pro's and Con's:

+ Airflow is zeker een dikke pro

+ Kwaliteit

+ Vele extra's in de verpakking 

+ 810 naar 510 adapter

+ Plaatsen van de coil is echt een eitje. Een kind van 4 kan het zelfs.

+/- De smaak is een pro en een con. Ik heb veel betere rda's geprobeerd met dual coil die meer smaak gaven, maar dat is persoonlijk. 

- O-ring die zijn heel erg stug, smeer je ze niet in me liquid dan krijg je de topcap er bijna niet op

- Niet veel ruimte voor je coil, wat resulteert op dat je er moeilijk bij kan om je coil te plaatsen en of katoen doorheen te halen. 

- Plaatsing van de airflow gat m.b.t. aurflowgat in het deck

- De bijgeleverde coils komen samen uit op 0.11ohm voor sommigen is dat wellicht te laag.

• Like 4
  • Thanks 1
10 minutes ago, Jim said:

Ben geen grote fan van de 24mm, wel meer van de 22mm maar een blijver zal het niet worden in de rotatie.

Zal ik je nog wat sterkers vertellen. Ik meende de 22mm te hebben besteld. Ik verheugde me er al een week op. Eenmaal pakketje uitgepakt bleek het de 24mm te zijn. Ik ben alles behalve blij. En zou deze daarom ook graag willen ruilen voor een 22mm. Want ik ben er heilig van overtuigd dat dit een geweldige rda is. Wotofo ben ik altijd wel zeer gecharmeerd van.

3 minutes ago, Mieshof13 said:

Mooie review hoor. Wel een beetje vreemd dat er 3 coils bij geleverd worden bij een dual coil rda. Of ligt dat aan mij?

Nee 4 ik was de 4de kwijt tijdens het schrijven van de review. Uurtje later was hij terecht. Plat, en ik had een coil in mijn voet hangen. 

1 minute ago, Jayjay said:

Nee 4 ik was de 4de kwijt tijdens het schrijven van de review. Uurtje later was hij terecht. Plat, en ik had een coil in mijn voet hangen. 

Haha ok. Vond het al vreemd.

De 22mm ga ik binnenkort bestellen.

Kan de singel coil rda steeds meer waarderen 

Edited by Mieshof13
  • Like 1
5 minutes ago, Mieshof13 said:

Haha ok. Vond het al vreemd.

De 22mm ga ik binnenkort bestellen.

Kan de singel coil rda steeds meer waarderen 

Tsja zoals je hierboven al leest. Ik ging er van uit dat dit een 22 was. Zou nog steeds dolgraag de 22 willen. Deze heeft teveel airflow waar ik niet van hou en dual coil. Totaal niet mijn rda's. Hou van restricted dl en single coil. Enige rda dual die ik kan waarderen en mijn favoriet is, dat is de drop rda.

• Like 1

Weet iemand wat voor coils die precies zijn? Het is een tripple core flapton maar weet niet welke soorten draad er gebruikt zijn. Ik zit al 2 dagen op google om dit uot te vogelen maar niks wat ik erover kan vinden. De draden zijn van Prebuilt Comp Wire Coils

het lijkt erop dat het 3x28ga draden zijn. Maar wat voor buitendraad er is gebruikt is mij een raadsel.

• 1 month later...
On 2-3-2018 at 12:38, Jayjay said:

Weet iemand wat voor coils die precies zijn? Het is een tripple core flapton maar weet niet welke soorten draad er gebruikt zijn. Ik zit al 2 dagen op google om dit uot te vogelen maar niks wat ik erover kan vinden. De draden zijn van Prebuilt Comp Wire Coils

het lijkt erop dat het 3x28ga draden zijn. Maar wat voor buitendraad er is gebruikt is mij een raadsel.

Volgens Djlsb Ni80, mooie review by the way (langs de weg)

Edited by Samoerai
  • Thanks 1