Jump to content

US 1 Trinity Glass Tanks mech mod kit review

Recommended Posts

Een mechanical tube dat zal je niet snel zien als review van mij, maar nu toch voor het eerst.

Ik heb er niet veel ben er ook niet zo mee bezig om op te volgen welke nieuw zijn enz.

Maar ik wil wel van elke soort een tube hebben, had voordien al eens tubes gekocht maar dat waren dan clones en met sommige waren toch wel wat problemen en dat kan ik niet hebben.

Verleden Zaterdag was het de verjaardag van mijn lokale vapeshop (Belgacig) en tijdens het bekijken en proberen van de aanwezige mechs kon ik het niet laten om er geen te kopen.

En omdat de meeste mechs die ze in mijn lokale shop verkopen in de hoge prijsklasse zitten (vanaf 200 tot 500+€ klasse), heb ik toch eerst bij de goedkopere tubes gekeken

Mijn oog was dan gevallen op deze US 1, de afwerking en het design sprak me aan en ik wou een hybrid en een knop met goede veer.

Bij deze tube is ook een bijpassende RDA, dus deze ook maar gepakt om zo een volledig setje te hebben.

Wat krijg je:

Bij de tube mech: 

- US 1 mech

- Reserve o-ringen

- Reserve veer

- Ultem ring voor tussen tube en RDA

Bij de RDA:

- US 1 RDA version 2

- 2de topcap

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Squonkpin

- Inbussleutel

OniI3fJ.jpg

Doosje van de mech, niet belangrijk natuurlijk maarja.

j6IHt4g.jpg

De tube heeft een mooi design vind ik persoonlijk, en omdat die niet recht is ligt hij ook heel goed in de hand.

De afwerking is zo goed als perfect, niks op aan te merken.

8mXzjpa.jpg?1

HT9BzML.jpg

iy08EXY.jpg

Deze tube heeft een hele goede machinale bewerking gehad, hij gaat halfweg open want daar ziet de schroefdraad.

Maar als de tube dicht is zie je niks of niks van naad of zelfs geen heel fijn lijntje.

xipchhF.jpg

VwqhuoZ.jpg

Schroefdraad is heel soepel, geen weerstand of piepje tijdens het openen/sluiten.

1N8yDVI.jpg

Deze tube heeft ook wat beveiliging en dat is binnenin een plastic kooi voor rond je batterij.

Dus moest je batterijwrap onverwacht een kleine beetje beschadigd zijn is dit nog zo geen ramp bij deze tube.

E8PIMW3.jpg

Pickle Rick batterij zit achter tralies.

87csymU.jpg

De batterij gebruik ik bij deze tube met de plus naar boven, omdat de venting bovenaan in de mod zit.

rk0IVFT.jpg

De vuurknop is lekker oldskool met een veer, maar hier is niks mis mee en werkt heel goed.

Knop heeft geen lange "travel" en de veer bied genoeg weerstand.

L6zp0Yl.jpg

mfACuTx.jpg

Om aan de veer en contact te kunnen kan je het simpelweg uit elkaar schroeven.

Dit is nodig om regelmatig eens te reinigen.

Gewoon de knop langs buiten tegenhouden en langs binnen met een schroevendraaier losdraaien.

ETAAgD2.jpg

9Q1c5Kx.jpg

Deze tube heeft een hybride connectie, voor de mensen die dat niet kennen een kleine uitleg met foto's.

Die connectie wil zeggen dat de 510 centerpin van je RDA rechtstreeks contact maakt met de pool van je batterij, zit zit dus geen geveerde 510 connectie in zoals bij andere mods.

8aNtrt8.jpg?1

Dat wil zeggen dat de centerpin van je RDA voldoende lang moet zijn en ver genoeg uit het deck moet steken zoals op de twee foto's hier:

De 510 pin van de US 1 RDA:

oaRCDPh.jpg?1

De 510 pin van een Goon v1 RDA:

HmfxYLK.jpg?1

EN HIER WAT NIET IS TOEGELATEN!!!:

UsraWG6.jpg?1

Zoals je ziet steekt de centerpin niet ver genoeg uit en de kans is dan vrij reël dat als je deze atomizer gebruikt en op de vuurknop drukt, je een "hard short" maakt met alle gevolgen van dien.

Iedereen heeft de filmpjes op internet al wel eens gezien van de ongelukken of mechs die iemand zijn tanden en gezicht gekost hebben.

En niet alleen voor de warmte overbrenging maar ook omdat sommige RDA's hun pin iets langer is dan normaal zit er een kleine ultem schijf bij.

GBahFgM.jpg?1

De centerpin van de Goon is net een haartje langer dan die van de US 1 RDA, en als ik de Goon helemaal zou aanschroeven zou ik ofwel de pool van de batterij indeuken ofwel met een kleine spatie zitten in het midden van de tube waar de schroefdraad zit.

En dat wil je niet, dus daarom die ultem schijf als ik de Goon gebruik, zie je amper iets van als het er zit.

erQ03bu.jpg

Dan de RDA.

Dit is nu niet de meest geweldige RDA die ik heb, heb er zelfs betere maar gewoon omdat ik een volledig setje wou heb ik die gekocht.

En al bij al valt deze RDA wel goed mee, het is wel een echte "cloudchaser" RDA met veel airflow.

Trinity Glass Tanks staat dan ook bekend voor hun pirex glazen topcaps, ze maken die voor vele merken van RDA's.

En de half glazen topcap bij deze RDA vind ik wel wat hebben, je krijgt er ook een volledige stainless topcap bij maar die zal ik waarschijnlijk nooit gaan gebruiken.

iAbDIRN.jpg

qllEAkB.jpg

Voldoende dik glas wel.

apJDhI3.jpg

Hier met de volledig stainless topcap.

Bv5JlwU.jpg

Ruime airflow opening, valt nog wel mee en is niet groter dan bv. een Goon 1.5

zdBGzu7.jpg

Het build deck is niks speciaal, zo zijn er nog veel decks met dit soort posts.

bSVWDVR.jpg

7iQML8J.jpg

Heb hier een gewone dual fused clapton build in gebruikt, wat me wel opviel is dat ik de coils laag in het deck moet plaatsen om uit te lijnen met de airflow.

9W6pXzF.jpg

0.15ohm op de kop, alles tussen 0.1 en 0.15ohm is ideaal voor mij om te gebruiken bij een tube en RDA met veel airflow.

Hier krijg ik met korte en krachtige hijsen een lekker warme vape van.

9roBX9U.jpg

Wicken stelt natuurlijk niks voor.

KLAmcuF.jpg

hvBKzJE.jpg

Hier een foto met de glazen topcap:

f0YEdXb.jpg?1

Met de stainless topcap:

RaCU4pi.jpg

Met mijn oude en vertrouwde Goon v1 RDA:

0Eem34L.jpg

De Goon was blij dat hij nog eens uit de kast mocht komen en dat hij een perfect match is voor deze tube.

Gewicht van de tube inclusief batterij en RDA:

ipBojys.jpg

De meeste van die tubes zijn niet bepaald lichtgewichten.

Handcheck:

XJqkwcr.jpg

En zo hou ik de mod vast tijdens te vuren, wel met mijn rechterhand dan.

3ZRjB6e.jpg

Mijn bevindingen:

- Zeer goede kwaliteit, bijna perfecte afwerking.

- Goede vuurknop met heel goede veer.

- De sleeves binnenin voor de batterij zijn een leuke extra berscherming.

- Schroefdraad is "smooth as butter" om het zoals US reviewers te zeggen.

- De RDA is niet slecht en degelijk afgewerkt.

- Met die glazen topcap zal je weinig tot niks warmte voelen aan de lippen.

- Smaak en airflow zijn OK, maar niet het beste wat ik al getest heb natuurlijk.

Een Goon heb ik liever, maar nu moet ik echt wel een volledig stainless Drop RDA hebben voor deze tube.

- Ik merk geen verschil in prestaties met een brass of koper tube.

Echte die hard tube gebruikers zeggen allemaal dat stainless niet zo hard hit als brass of koper, maar voor mijn gebruik en met mijn builds merk ik daar niks van.

Het blijft natuurlijk wel een hybrid mech, dus aan alle beginners raad ik dit type mechs niet onmiddelijk aan.

Je moet echt wel weten wat kan en wat niet kan, je batterij veiligheid kennen en zorgen voor goede niet versleten batterijen en zeker geen batterij gebruiken met enige beschadiging aan de wrap.

• Like 7
  • Thanks 2

Mooie review jim. Mooie tube ook.

Mech tube kan ik uren naar kijken.

Zoals de dreamer of de duster om maar wat te noemen.

Heb hier wel even een vraag. Ik snap dat deze tube zijn venting holes boven aan heeft.maar is het eigenlijk niet gewoon beter/veiliger als een mech tube gebruikt word met de plus naar beneden mocht deze gaan venten of iets anders met de batterij gebeuren? 

Denk dat het bij een tube niks uitmaakt langs welke kant de batterij gaat venten.

Als een batterij gaat venten dan word er zoveel druk opgebouwd in de tube en die druk zal uiteindelijk ergens moeten ontsnappen, en dan gaan zelfs kleine verluchtingsgaten boven of onderaan niet volstaan.

Dus ofwel de vuurknop of de RDA zal van de mod "geblazen" worden, welke verbinding het sterkst gaat zijn weet ik niet.

Maar voor zo een doomscenario zich voordoet moet er al veel gebeuren hoor en dat zal altijd te wijten zijn aan gebruikersfouten, dus ofwel een schandalig versleten batterij en je maakt een kortsluiting ofwel word de batterij zo zwaar belast door een verkeerde build.

Dat laatste lijkt me zo goed als onmogelijk, voor je een batterij zover krijgt dat ze oververhit raakt kan je onmogelijk die tube nog in je handen houden van de warmte.

• 2 weeks later...

Normaal ben ik niet zo voor tube mods, maar deze vind ik echt prachtig in al z'n eenvoud. Die glazen drip tip vind ik ook erg geslaagd! Jammer genoeg is deze tube een hybrid en zal het voor mij dus sowieso blijven bij foto's kijken. Desalniettemin, toffe en duidelijke review! :duim

Hybrid maakt de dag van vandaag niet veel meer uit.

Elke RDA die nu op de markt komt heeft een hybrid safe 510, daar moet je u geen zorgen om maken.

Als de pin 1 - 1.5mm uitsteekt is het safe.

• Like 1

Ik gebruik nu deze combinatie, lijkt wel voor elkaar gemaakt.

US1 met de Drop RDA, zelfs het metaal tussen beide is perfect hetzelfde.

Deze setup word waarschijnlijk onafscheidelijk.

image.jpeg

• Like 5

Heb je die drop zo gekocht @Jim? Ik weet dat er een volledig zwarte is, maar een volledig SS ben ik nog niet tegen gekomen. 

2 hours ago, Jim said:

Hybrid maakt de dag van vandaag niet veel meer uit.

Elke RDA die nu op de markt komt heeft een hybrid safe 510, daar moet je u geen zorgen om maken.

Als de pin 1 - 1.5mm uitsteekt is het safe.

Sssht! Of ik rij zometeen recht naar Tienen! :pan

On 27-2-2018 at 01:07, Michel said:

Heb hier wel even een vraag. Ik snap dat deze tube zijn venting holes boven aan heeft.maar is het eigenlijk niet gewoon beter/veiliger als een mech tube gebruikt word met de plus naar beneden mocht deze gaan venten of iets anders met de batterij gebeuren? 

De reden dat vaak wordt aangeraden om een batterij met de pluspool naar boven te plaatsen heeft niets met het mogelijke ontgassen van een batterij te maken, maar wel met het feit dat je bij vuren direct kortsluiting kunt krijgen als de wrap van een batterij beschadigd is. 

Uiteraard gaat dit niet op voor de tubes die een kunststof binnentube hebben zoals je tegenwoordig vaker ziet.

De reden dat je in een semi hybrid mech de batterij met de pluspool naar onder zou willen steken is dat de pluspool bij een forse druk kan vervormen waardoor de pluspool toch contact maakt met de mantel van de mod. Als je pech hebt krijg je dan ook kortsluiting (er is een filmpje te vinden waarbij dit gebeurt, met als gevolg dat de mod ontplofte). De eerste modellen semi-hybrids hadden om dit te voorkomen soms een losse delrin schijf met pin die je tussen de batterij en de atomizer moest plaatsen. Omdat dit ongeveer hetzelfde voltageverlies geeft als een normale 510 pin wordt dit nu eigenlijk nooit meer gebruikt. 

• Like 2
  • 8 months later...

Zeker met jouw Goon is het een briljant mooie combinatie. De batterij wraps maken het helemaal af. Ik zou willen dat ik al toe was aan dit soort setups, maar vind eerlijk gezegd dat ik daarvoor eigenlijk te weinig weet op dit moment. Het lijkt allemaal misschien eenvoudig en logisch, maar zonder echte kennis zadel je jezelf op met de potentie om kunstgebit drager te worden of honden eigenaar. Honden zijn geweldig, maar minder als je ze moet hebben om je veilig de weg te wijzen 🙈

• Like 1