Popular Post Jim 14173 Posted February 24, 2018 Popular Post Share Posted February 24, 2018 Deze review is meer een verslag en stappenplan dan een review zoals ik die van andere product maak, en waarschijnlijk de langste review die ik tot nu toe geschreven heb. Voor mij is vapen ondertussen een volwaardige hobby geworden, en natuurlijk zoals in elke hobby heb je voor ieder wat wils. Er zijn een paar streefdoelen die ikzelf heb, en dat is een paar customs mod in bezit krijgen. Niet zomaar massaproductie mods die er allemaal hetzelfde uitzien maar wel "one off" mods, en als je iets uniek wil in het leven moet je iets meer tijd en geld investeren om dat te bekomen. Mijn streefdoelen op gebied van mods zijn een unieke mech/mosfet squonker, een gereguleerde squonker en een normale gereguleerde mod bekomen. De eerste van die drie heb ik nu eindelijk bekomen en schrijf ik deze review over. Ik ben geen rijk persoon, ben ook maar een gewone simpele werkmens met een normaal loon en ik heb gedurende een jaar elke maand 25-30€ aan de kant gezet om dat uiteindelijk deze mod te kunnen kopen. Dus denk er aan, ik schrijf dat wel een review van een "high end" toestel maar schrijf deze review niet om eens uit te pakken met kijk mijn dure mod. Ik heb geduldig moeten sparen om het te bekomen, en daar ben ik dan ook trots op. En een mod die ik absoluut wou is deze Limelight freehand S, toen ik de eerste versie van deze mod zag (de walnoot versie) sprak die me onmiddelijk aan. De vormgeving en stijl is volledig mijn ding. De walnoot versie is gewoon via hun webshop te koop, maar wil je een andere versie moet je enkele stappen extra ondernemen die ik nu ga beschrijven. Limelight heeft een besloten Facebookgroep, en via die groep kan je de andere versies bekomen. De eerste stap was natuurlijk in die groep komen, dat was voor mij al een uitdaging want ik heb niks met social media en ik heb dan ook speciaal een Facebook account moeten aanmaken. Dan het toevoegen tot de groep heeft ook een tweetal weken in beslag genomen, ik had niet direct iemand die me in de groep kon loodsen of wegwijs helpen dus heb ik zelf maar berichtjes en mails zitten sturen naar Limelight. Dat bleef maar duren en juist toen ik hier een forumlid en shopeigenaar (Redchilly) om hulp wou vragen kreeg ik bericht dat het gelukt was. En eens je in die Facebookgroep zit en de honderden en honderden foto's ziet van alle trotse eigenaars en alle mogelijke kleuren en uitvoeringen van de mod ben je verkocht. Dan om een bepaalde versie te bekomen moet je nog een lotterij ondergaan, want al die groepen werken met "listings" en dat is een lijst die ze uitbrengen waar je met X1 moet reageren binnen een bepaalde tijdsduur. Dus soms moet je geluk hebben en wachten tot de zon en de maan op één baan staan, en op dat moment X1 induwen en hopen dat via random.org jou naam tussen de paar gelukkige staat. En dan begint het proces om de mod te laten maken. Ik wou de stabwood versie, en ik kreeg van Limelight via email een fotolijst met zo een 40tal blokken stabwood te zien waar je tussen kan kiezen. De blokken zijn dan nog eens ondergebracht in verschillende prijsklassen van een 40 tot de duurste die 80€ was. Hoe specialer het hout en motief hoe duurder dus, maargoed hier mag je eigenlijk niet aan denken tijdens het kiezen en gewoon de blok kopen die jou aanspreekt. Ik zie graag stabwood, maar niet van dat stabwood met veel acrylic in en opzichtige flashy kleuren. En ik heb gekozen voor deze blok omdat ik het motief en de kleuren erg mooi vond: Na het kiezen van je blok heb je nog een paar opties die je moet overlopen. Ik wou de mosfet versie en niet de volledig mechanical, dus de mosfet als extra optie. Ik wou ook een vernis over de mod omdat ik het niet zag zitten om deze mod om de paar weken te reinigen en van een nieuwe wax te voorzien. Ook wou ik een 24mm 510 connectie en niet een 22mm connectie met catch cup. En dan de vuurknop kun je ook laten maken in alle kleuren en als je wil kan je uw eigen logo of tekening naar hun sturen en zetten ze die op de vuurknop. Maar ik wou gewoon de knop met het Freehand S logo, maar wou wel een knop uit geborsteld metaal want standaard is het een gepolierde knop. En dan kan het wachten beginnen, en al die mods worden door een klein team mensen gemaakt dus je weet op voorhand dat het meerdere weken gaat duren voor je mod klaar is. Ondertussen terwijl je rustig afwacht kreeg ik regelmatig enkele foto's van Limelight via mail met de vorderingen van het toestel. Dit was de eerste die ik kreeg, toen de blok pas uitgefreesd en nog ruw was: Een dikke week later nog een foto toen was de mod mooi gepolierd en voorzien van de vernis, natuurlijk een wereld van verschil met de eerste foto: Nog een tijdje later kreeg ik dan een laatste update met foto's van de afgewerkte mod, en dan pas moet je officieel beslissen of je tot de koop wil overgaan. Dat is wel mooi van hun, dus je moet niks kopen of geld overmaken voor je het eindresultaat gezien hebt. Voor hun maakt het niet echt uit of je de mod dan koopt of niet, koop jij de mod niet hebben ze honderden andere mensen klaarstaan die de mod wel willen hebben. Als je op die manier kan werken dan heb je als bedrijf toch al wel een stevige reputatie opgebouwd Het versturen van de mod ging heel vlot, gewoon via de post was het op een paar dagen thuis. De mod zat netjes verpakt in een kartonnen doosje, niks op aan te merken: En dan komen we eindelijk tot de foto's van de mod zelf. De kleuren en het motief in het hout vind ik dan persoonlijk ook erg mooi, toen ik de mod pas had heb ik er dan een hele tijd grondig naar zitten kijken. Ook alle afmetingen staan bij de foto's. Een klein en sober Limelight logo op een zijkant, meer van branding heb je niet op de mod zelf en gelukkig maar. Denk dat ze dit logo met een laser aanbrengen en daarna inkleuren. Dan de 510 en vuuknop eens grondig bekijken. De vuurknop volgt mooi de rondingen van de mod en sluit overal mooi aan. De dikke en oerdegelijke 510 connectie. Ik ga natuurlijk mijn connectie niet onnodig losdraaien, maar als iemand wil weten hoe de mosfet switch en bedrading er onder de knop en connectie uitzien plaats ik volgende foto. Lijkt me toch allemaal zeer netjes en met zorg afgewerkt. Onderaan heb je uw serienummer staan en de openingen voor flesje en batterij. De dop voor het flesje moet je maar een kwatslag draaien om los te krijgen. Voor de batterij is het een schroefdop zoals veel andere mods gebruiken, een stevige connectie met de batterij dus. Staat ook aangegeven op de schroefdop hoe de batterij in de mod moet en dat is met de pluspool naar boven. Ze gebruiken geen koper of brass batterijtube binnenin, maar het is netjes uitgefreesd in het hout. Waar het flesje zit is alles voorzien van een sleeve uit delrin, dus moest er iets gaan lekken zit niet al het hout binnenin onder de liquid. Niet alleen voor bescherming maar het is ook veel mooier afgewerkt met zo een sleeve in. Het flesje dat je krijgt is een Sunbox Cappy R flesje, en terwijl veel mensen dit graag gebruiken heb ikzelf een hekel aan dat flesje. Het siliconen heeft de perfecte dikke en gevoel maar ook de schroefdop bovenaan is gemaakt uit hetzelfde siliconen Ik heb zo een flesje gehad in een andere squonker en via die schroefdop kwam er altijd wat liquid vrij en die siliconen dop is ook geen stevige verbinding. Maar geen probleem want ik het ondertussen al een hele verzameling van flesjes liggen en al de flesjes van onderstaande foto passen in deze mod dus keuze genoeg. En nu gebruik ik momenteel een zwart flesje: Bij elke mod die ze maken krijg je van hun ook een 510 driptip die gemaakt is uit hetzelfde hout als de blok. Wel een mooie driptip: Maar die gebruik ik momenteel niet want voor de moment gebruik ik mijn Entheon RDA, met clear bellcap en SS beautyring op de mod. Deze combinatie gebruikte ik al op andere mods, en ben een fan van de Entheon en alle opties op gebied van topcaps en beautyrings die deze RDA heeft. Hier nog een foto van de Flave 24mm RDA met de driptip die je bij de mod krijgt. De mod vullen doe ik dan ook altijd met refill bottles, gewoon uit gemak en omdat ik niet steeds dat flesje uit de mod wil halen. Deze mod is niet echt een zwaargewicht, met batterij en RDA kom ik op 176g uit. Een handcheck: En zo gebruik ik deze mod dan, vuren doe je met je duim en squonken met één van je andere vingers. Ligt heel goed in de hand, en of je nu links of rechtshandig bent maakt niks uit. Mijn bevindingen: - Niks dan goeds over het toestel, kan dan ook geen minpunt bedenken. - Afwerking is perfect, kan geen deeltje vinden dat niet mooi afgewerkt is. - Toestel ligt goed in de hand door zijn vorm en de vuurknop bovenop heb ik heel graag. Moet me ook geen zorgen maken dat de mod gaat vuren als deze in mijn broekzak zit. - De mosfet switch werkt heel goed, merk geen verschil in prestatie met andere mods. - De vuurknop heeft een zeer korte en stijve druk, erg aangenaam. - Het bijgeleverde flesje is niet mijn ding, maar natuurlijk is dit voor iedereen anders en persoonlijk. - De communicatie via email is goed en correct verlopen. Je mag natuurlijk wel niet verwachten dat je na een uur al een reply op al je vragen gaat krijgen via email, het is een klein team die deze mods maakt en er zit geen customer service de hele dag op een bureau klaar om je van antwoord te dienen want ze sturen meestal pas een reply na de werkuren. Maar binnen een termijn van 24u kreeg ik toch steeds een mail terug, en de communicatie verloopt volledig in het Engels. - De prijs van de mod schrijf ik bewust niks over, als iemand de basisprijzen en de prijzen van de opties wil weten mag je mij gerust contacteren en wil ik die prijzen doorgeven. Nogmaals het is met dit verslag niet de bedoeling om te "stoefen" van kijk mijn mod en die kost zoveel en blablabla... - Mooi van Limelight is dat je geen voorschot moet betalen ofzo, je betaald pas alles in één keer als je het eindresultaat hebt ontvangen via email. Verzending zit in de prijs inbegrepen, waar je ook ter wereld woont. Bij deze mijn lang verslag van deze mod, maar ik wou meer heel de ervaring beschrijven om zo een mod te bekomen. Veel mensen zien het niet zitten zo via Facebookgroepen, en als ze dit lezen zijn ze misschien iets meer geholpen over de werking van die groepen. Je hebt gewoon wat meer geduld nodig, en al bij al is het allemaal nog vlot en snel verlopen. Tussen kerst en nieuwjaar bestelling geplaatst en begin deze week had ik de mod in huis, denk dat dit een vrij normale termijn is. 20 4 Link to post Share on other sites
Dampkring 1782 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Wat ongelofelijk gaaf. En mooi dat je jezelf de tijd gunt om ervoor te sparen. Dat is niet iets wat veel mensen nog doen. En voor je doorzettingsvermogen om je doel te zien verwezelijken neem ik mijn petje af. Hoe Limelight te werk gaat is echt een getuigschrift van integriteit en plezier voor de kunst, voor het vak. Dat is iets wat ik bewonder. Dankjewel dat je deze reis met ons hebt gedeeld. 1 Link to post Share on other sites
K&H 9767 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Formidabel 1 Link to post Share on other sites
L33ntje 9540 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Dit is zo geweldig. En de mod is het het wachten duidelijk meer dan waard geweest. Zit eigenlijk wel wat in; sparen voor iets écht moois. 1 1 Link to post Share on other sites
Moppersmurf 12411 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Een ongelofelijk mooi topic! De mod is natuurlijk prachtig maar deze beschrijving maakt het pas echt af. Zo'n mod heeft die omschrijving echt nodig om volledig tot zn recht te komen! Ik snap je Facebook frustraties kompleet, zelf ben ik er ook geen groot liefhebber van maar het is blijkbaar nodig om met vrienden in contact te blijven. Maar dan de keuze.. Tuurlijk ga je voor de Mosfet versie. En tuurlijk wil je er vernis op. Maar ik schrok me al lezende rot bij de gedachte van zo' n lelijk doorzichtig flesje en even verderop stond je oplossing. Dat donkere flesje is zoveel beter dat ik eigenlijk niet snap waarom dat er niet standaard bij zit. Veel plezier met dat prachtding 1 1 Link to post Share on other sites
TommyDiamond 1731 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Mooie review en nog een mooiere mod! Netjes man. 1 Link to post Share on other sites
Elly 1381 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Wat een mooie review @Jim! Ik vind de mod echt beeldschoon... en ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben! 1 Link to post Share on other sites
coen321 81 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Mooie review Jim, deze mod is het zeker waard om hiervoor te sparen, ga ik ook maar eens doen! 1 Link to post Share on other sites
Robin_D 132 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Goede review man! Prachtig exemplaar heb je btw?? ikzelf ben ook helemaal gek van de freehand.Veel plezier ervan? 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted February 25, 2018 Author Share Posted February 25, 2018 Als je niet weet wat doen op een luie zondag: Kwaliteit van video en audio sucks maar maakt allemaal niet uit, it's just for fun. 4 Link to post Share on other sites
K&H 9767 Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 Goh die afwerking, die glans, zo mooi. Prachtig 1 Link to post Share on other sites
Dnns84 2898 Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Jaloers ondanks dat ik geen mechs gebruik ^^ 1 Link to post Share on other sites
BieBie 20 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Men moet echt niet zo een moeite doen en weken wachten om er eentje of meer in huis te hebben ,indien je goesting hebt om wa euro’s neer te leggen https://beaumvape.co.uk/product/limelight-mechanics-freehand-s-stab-wood-gloss/ https://beaumvape.co.uk/product-category/mods/?filters=mod_brand[967] Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 22 minutes ago, BieBie said: Men moet echt niet zo een moeite doen en weken wachten om er eentje of meer in huis te hebben ,indien je goesting hebt om wa euro’s neer te leggen https://beaumvape.co.uk/product/limelight-mechanics-freehand-s-stab-wood-gloss/ https://beaumvape.co.uk/product-category/mods/?filters=mod_brand[967] Er zijn nog zo tientallen sites die zogezegd stabwood freehands kunnen leveren, maar geen enkele zal die ook effectief kunnen leveren. Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb toen ik een freehand wou, mailen naar al die shops die het zogezegd in hun webshop hadden. Nergens in stock een stabwood te krijgen. Link to post Share on other sites
TheRich 8146 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 42 minutes ago, BieBie said: Men moet echt niet zo een moeite doen en weken wachten om er eentje of meer in huis te hebben ,indien je goesting hebt om wa euro’s neer te leggen https://beaumvape.co.uk/product/limelight-mechanics-freehand-s-stab-wood-gloss/ https://beaumvape.co.uk/product-category/mods/?filters=mod_brand[967] Kies eens een optie bij de mod? allemaal out of stock.. Is gewoon een lokkertje, wat @Jim zegt Link to post Share on other sites
BieBie 20 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 idd zijn ze wel ooit in stok geweest Link to post Share on other sites
tsiis 7313 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 47 minutes ago, BieBie said: (...) Welkom op het forum @BieBie! Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt Link to post Share on other sites
Robin_D 132 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Ik heb mijn freehand stabwood via fumoaroma in Italië, daar zijn ze wel een tijd op voorraad geweest.Maar ook die hebben er maar 4 in hun assortiment gehad.De gloom en de walnoot versie is makkelijker te verkrijgen inderdaad.Ook moet de kleur je maar aanstaan van degene die een shop op voorraad heeft? Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 18 minutes ago, black_tear said: Ik heb mijn freehand stabwood via fumoaroma in Italië, daar zijn ze wel een tijd op voorraad geweest. Maar ook die hebben er maar 4 in hun assortiment gehad. De gloom en de walnoot versie is makkelijker te verkrijgen inderdaad. Ook moet de kleur je maar aanstaan van degene die een shop op voorraad heeft? Jij verkoopt ook een stabwood en gloom dacht ik ergens op Facebook gezien te hebben? Link to post Share on other sites
Robin_D 132 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Jij verkoopt ook een stabwood en gloom dacht ik ergens op Facebook gezien te hebben?Ja klopt, maar weet je wat het is, je betaald er gewoon dik €400+ voor.En er komen altijd mensen die vragen “hoeveel voor alles” waarop ik antwoord “je beseft je wel dat er high end spul tussen zit waarvan de verkoopwaarde alleen al €1200 + is ?” En dan reageren ze logischerwijs al niet meer ?En je moet het maar net treffen dat iemand ernaar op zoek is.Ach, ik heb er geen haast mee, de Limelights hebben inmiddels wel een andere bestemming gevonden. ? Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 Ja dat is zo, op de gewone tweedehands Facebookgroepen lach ik mezelf soms een breuk. Heb er ook meermaals dingen aangeboden en de pm's en comments die je dan krijgt Of ze willen hun 2j oude Smok alien waar amper nog lak opzit ruilen tegen je mod van 100+€ en nog zo van die toestanden... Maar zelf willen ze wel "top dollar" of denken ze goud in handen te hebben als ze hun mod van amper 30€ uit China willen verkopen. Ik had er zelf aan gedacht om op je gloom advertentie te reageren, zou ik nog wel willen hebben maar er zijn nog zoveel andere mods die ik ook zou willen. Vapen als hobby, beter voor de gezondheid dat wel maar heb nog geen enkele euro uitgespaard tov. sigaretten roken (maar ik klaag niet) 1 Link to post Share on other sites
Robin_D 132 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Hahaha, ja inderdaad! Precies wat je zegt?. Er zijn heel veel prachtige mods om te bemachtigen!Ik ga een beetje terug naar 2 a 3 mods heb al een Limelight pylon, ben van plan om er nog 1 te laten maken maar dan van stabwood, en daarna nog eens kijken voor een mooie gereguleerde stabwood squonker. Link to post Share on other sites
Maikel Maan 7 Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Beste Jim, Welke squonk bottle heb je er nu in zitten? Ik kan niets vind met dezelfde afmetingen. Dank je voor je mooie review!! 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted June 11, 2018 Author Share Posted June 11, 2018 Ik gebruik nu artic dolphin flesjes. Maar de meeste andere flesjes passen ook zonder probleem. 1 Link to post Share on other sites
tsiis 7313 Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 37 minutes ago, Maikel Maan said: Dank je voor je mooie review!! Welkom (nog) op het forum @Maikel Maan! Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts