Jump to content

Vaporesso Swag, kleine, lichte [vakantie] mod

Recommended Posts

Heb nu 2 weken een Vaporesso Swag, zocht een lichte, kleine ,instelbare mod waarvan de batterij klep niet zo maar open kon gaan zoals bij een magneetsluiting en die je snel kon opladen met een USB lader, vooral op vakanties waar gewicht een rol speelt zoals fietsvakanties.

Gewicht;

Erg licht, 61,69 gram zonder batterij en met 108,40 gram.

Formaat;

Zonder tank past hij helemaal in mn had, tank steekt er net uit.

Batterij;

Zit onder een schroefdop, kan er dus niet zomaar uit en de dop is hoog genoeg om goed vast te pakken en los te draaien terwijl de tank er nog op zit.

Batterij gebruik;

Een Sony 18650 VTC6 3120mAh batterij gaat bij mij precies 24 uur mee[ batterijen zijn nog wel erg nieuw, kan nog wat langer worden] bij een gebruik van 8 tot 10 ml op een 34 watt gedampte 0.3 keramische EUC Vaporesso coil en Estoc tank en af en toe een 0.15 Smok coil bij 60 watt in de originele NRG SE tank

Laden;

Met een 2.1 Amp snellader van de Sony S7 laad hij een helemaal lege Sony 18650 VTC6 3120mAh batterij op in precies 1 uur en 15 minuten.

Maar als ik de batterij vervolgens in mn Xtar VC2 plus stop geeft die iets van 84% aan maar is na 10 minuten wel helemaal vol terwijl de batterij er naast dan misschien 4% bijgeladen is.

De Swag wordt ook wat warm tijdens het laden, zou thuis toch liever mn losse lader gebruiken maar voor vakantie kan je snel laden zonder dat je een extra lader mee hoeft te nemen.

En heeft pass trough dus je kan dampen terwijl hij aan de lader hangt.

Functies;

Zit alles op wat grotere broertjes ook hebben maar damp simpel dus op watt, die lijkt spot on te zijn.

Gebruik;

Vuurknop vuurt snel en makkelijk te vinden, menu structuur is ook makkelijk als je hem kent, instellen met de + en - knop aan de zijkant is wat gepriel, is wat klein maar alles voelt degelijk en steekt bijna niet uit dus ook niet kwetsbaar.

Klein nadeel is dat ik de menu knop een paar x per ongeluk heb ingedrukt heb toen ik hem in een dicht hand hielden dat hij dan op TC SS sprong, heeft gelukkig toetsen blokkering dus dan kan je niet per ongeluk de instellingen veranderen maar wel dampen.

Mijn conclusie;

Fijne kleine mod, super licht, dampt goed en laad erg snel, heeft mn grote mods wat op de achtergrond gezet en gebruik hem de hele tijd.

Ook zullen er bijna geen krassen op komen door de kunststof panelen die er op zitten.

WSG17p.jpg

Xx39ad.jpg

Edited by Mr. Z
  • Like 5
  • Thanks 1

Leuke review maar toch een vraagje.

Dit modje is bij mij af en aan gegaan in de wishlist maar blijft toch trekken.

Nu las ik dat ie maximaal 22mm tankjes neemt en dat grotere tanks overhang hebben en dat er niet uit ziet.

Wat is de maximale diameter voor een tankje zonder overhang. Eventuele foto d'r bij zou helemaal heel mooi zijn.

• Like 1

@balling Een Smok Big Baby tank die 24,5mm is past er net niet op want raakt de batterij dop, een 24mm zou misschien passen met een minimale overhang maar heb geen 24mm brede tank maar een Estoc mega 4ml of de NRG SE 3.5ml passen er mooi op met hun 22mm tank.

35 minutes ago, balling said:

Nu las ik dat ie maximaal 22mm tankjes neemt en dat grotere tanks overhang hebben en dat er niet uit ziet.

Wat is de maximale diameter voor een tankje zonder overhang. Eventuele foto d'r bij zou helemaal heel mooi zijn.

What the heck!

Wat zit ik toch te zeuren. Ik heb 'm gewoon besteld. Klaar!

• Like 1
  • Haha 1
2 minutes ago, Mr. Z said:

@balling Een Smok Big Baby tank die 24,5mm is past er net niet op want raakt de batterij dop, een 24mm zou misschien passen met een minimale overhang maar heb geen 24mm brede tank maar een Estoc mega 4ml of de NRG SE 3.5ml passen er mooi op met hun 22mm tank.

De Swag is bedoeld voor de zwarte Augvape Merlin RTA en die is 23mm. Dat zou moeten kunnen.

https://www.fasttech.com/product/4962100

1 hour ago, balling said:

Ik heb zelf niet gegoogled maar hoe kom jij bij 22mm en dat er dan nog een overhang is. Als @Mr. Z aangeeft dat deze 24mm kan hebben. Dit is niet raar bedoeld maar wel een verschil van 2mm. Heb je wel gecheckt dat deze ook echt 24mm aankan balling? 

17 minutes ago, Jayjay said:

Ik heb zelf niet gegoogled maar hoe kom jij bij 22mm en dat er dan nog een overhang is. Als @Mr. Z aangeeft dat deze 24mm kan hebben. Dit is niet raar bedoeld maar wel een verschil van 2mm. Heb je wel gecheckt dat deze ook echt 24mm aankan balling? 

Ja, de meningen lopen nogal uiteen op het FastTech-forum.

Maar wat ik begrepen heb is dat 24mm niet kan ivm. batterijdop, 23mm perfect match is, en 22mm het mooiste.

Daarom vroeg ik ook om 'n fotoke. Kenne we 't self sien.

• Like 1

Ik heb deze mod net binnen. Ben toch niet helemaal tevreden.

De mod is zeer licht, ook met batterij, en maakt het geheel met tank topzwaar.

Ook is de mod onstabiel, door dat de bodem niet geheel vlak is, ik begrijp die ingenieurs niet.

Ik heb dat opgelost door de onderkant egaal te maken met zwarte tape (zie foto)

Ook heb ik een siliconen sleeve besteld om het geheel wat breder en stabieler te maken, want het geheel zal dikwijls omvallen.

Sleeve, https://www.fasttech.com/p/9368500

SWAG.jpg

• 9 months later...
On 19-2-2018 at 20:12, balling said:

Ja, de meningen lopen nogal uiteen op het FastTech-forum.

Maar wat ik begrepen heb is dat 24mm niet kan ivm. batterijdop, 23mm perfect match is, en 22mm het mooiste.

Daarom vroeg ik ook om 'n fotoke. Kenne we 't self sien.

Ik heb ook een swag en wil graag een ander tankje erop. Ik wil graag weten of jouw 23mm tank erop past, ik hoop het, want dan heb ik iets meer keuze. Ben erg benieuwd!

6 hours ago, Pazmaster said:

Ik heb ook een swag en wil graag een ander tankje erop. Ik wil graag weten of jouw 23mm tank erop past, ik hoop het, want dan heb ik iets meer keuze. Ben erg benieuwd!

Swag-Merlin.jpg

Swag met Augvape Merlin 23mm.

• Like 2
  • Thanks 1
38 minutes ago, Pazmaster said:

Ahhhh mooi! Ik twijfelde want met mijn 22 mm tank is er al bijna geen ruimte meer. @balling bedankt! :duimNu nog even een mooi tankje uitzoeken... Misschien ook wel een Merlin 🤔

De Merlin is een fijne tank met zeer goede smaak maar dorstig, zeer dorstig.

Hij is hier eigenlijk uit de roulatie en heb 'm speciaal voor jou! weer even op de Swag gezet.

Beide zijn trouwens te koop. Dus......................als je interesse hebt, doe maar een PB.

• Like 1
1 hour ago, balling said:

De Merlin is een fijne tank met zeer goede smaak maar dorstig, zeer dorstig.

Hij is hier eigenlijk uit de roulatie en heb 'm speciaal voor jou! weer even op de Swag gezet.

Beide zijn trouwens te koop. Dus......................als je interesse hebt, doe maar een PB.

Dankjewel, ik ben even gaan speuren en ik neig toch meer naar de KF V5 clone van gearbest, al ben ik niet zeker van de kwaliteit daarvan en of de airflow niet te strak is. Een beetje restricted DL airflow vind ik niet erg maar het moet geen strakke mtl airflow hebben. En dan is er ook nog de Wotofo Serpent mini die ook hele goede reviews krijgt. Keuzes, keuzes... life's hard! 😁👍

• Like 1
13 minutes ago, Tamara said:

Ik gebruik de KF v5 niet meer omdat ik hem echt MTL vind, ook met de airflow vol open. De Serpent mini is wel een prima restricted DL.

Ja dat dacht ik al. Dan gaat het waarschijnlijk de Serpent mini worden. Thanks!

• Like 1
1 hour ago, Pazmaster said:

Dan gaat het waarschijnlijk de Serpent mini worden.

Kan ik je ook aanbevelen, super smaak, is mijn dagelijkse tank. Heb er zelfs drie op reserve voor het geval dat er nog eens een kapot zou gaan. ( is eigenlijk niet nodig , super solide en degelijk tankje, maar ik ben er gewoon erg aan gehecht :grins)

• Like 1
42 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Kan ik je ook aanbevelen, super smaak, is mijn dagelijkse tank. Heb er zelfs drie op reserve voor het geval dat er nog eens een kapot zou gaan. ( is eigenlijk niet nodig , super solide en degelijk tankje, maar ik ben er gewoon erg aan gehecht :grins)

Heb 'm zojuist besteld bij GB. Nou nog ff geduld hebben 🤓

• Like 3
  • 1 month later...

Ik heb twee swags ,een oranje dat was een set en later een zwarte losse mod erbij gekocht .

Nu viel me het aldoor al op dat de zwarte veel zwaarder weegt dus dacht ik komtvvast door de batterij.

Nu heb ik ze vanmiddag eens gewogen ... De batterijen wegen allebei hetzelfde, maar tot m'n grote verbazing weegt de zwarte mod wel dik 56 gram zwaarder dan de oranje .

Heel vreemd iemand een idee hoe dit kan?

@Carol

Volgens de specs op Fasttech is 'ie gemaakt van Aluminum Alloy en weegt 'ie 64 gram

Volgens de specs op Gearbest is 'ie gemaakt van Zinc Alloy en weegt 'ie 120 gram

Op de site van Vaporesso is er niks over te vinden -die spreken alleen over Aluminum Alloy- maar wellicht zijn er dan twee versies in omloop?