Jump to content
PetsFishURK

Smoke tfv12 prince tank

Recommended Posts

Wie heeft ervaring met deze tank ben een smok liefhebber maar deze coils hebben vaak een dry hit

Merken anderen dat ook

Ze zeggen dat het revolutionair is maar ik merk er niks van mijn tv12 rookt veel beter en lekkerdere damp dus graag hoor ik jullie ervaring

Gr Gert

Een dampende innovatieve geest.

3 minutes ago, PetsFishURK said:

Wie heeft ervaring met deze tank ben een smok liefhebber maar deze coils hebben vaak een dry hit

Merken anderen dat ook

Ze zeggen dat het revolutionair is maar ik merk er niks van mijn tv12 rookt veel beter en lekkerdere damp dus graag hoor ik jullie ervaring

Gr Gert

Laat ik voorop stellen dat ik deze tank niet heb, wel 3 tfv8 baby beast tanks met extensions. Gebruik je een RBA of fabriekscoils? Ik heb even net de fabriekscoils bekeken, als ik het goed zie zie je tussen het ijzer van de behuizing de katoen? je zou eens met een naald wat kunnen prikken zodat ie beter wickt. Ik doe dit sinds een tijdje ook met de smok coils, ik heb eigenlijk nooit dryhits, maar het schijnt dat ze dan langer meegaan en dat ie beter wickt dan. Damp je met de goede instellingen en niet te hoge VG liquids? Je kan eigenlijk niet 1 op 1 de tanks vergelijken.

Laat ik voorop stellen dat ik deze tank niet heb, wel 3 tfv8 baby beast tanks met extensions. Gebruik je een RBA of fabriekscoils? Ik heb even net de fabriekscoils bekeken, als ik het goed zie zie je tussen het ijzer van de behuizing de katoen? je zou eens met een naald wat kunnen prikken zodat ie beter wickt. Ik doe dit sinds een tijdje ook met de smok coils, ik heb eigenlijk nooit dryhits, maar het schijnt dat ze dan langer meegaan en dat ie beter wickt dan. Damp je met de goede instellingen en niet te hoge VG liquids? Je kan eigenlijk niet 1 op 1 de tanks vergelijken.

Hee

Ja die tip van de naald heb ik eerder gedaan maar werkt niet echt met deze coils
Met de prince kun ik echt niet vol aan dampen hoor meerdere coils geprobeerd en
Meerdere PG/vg verhoudingen geprobeerd maar het rookt niet lekker hard zoals met de tfv12
Ik rook fabriek coils zijn duur maar rookt wel lekker
Iedere week wissel ik

4 minutes ago, PetsFishURK said:

Hee

Ja die tip van de naald heb ik eerder gedaan maar werkt niet echt met deze coils
Met de prince kun ik echt niet vol aan dampen hoor meerdere coils geprobeerd en
Meerdere PG/vg verhoudingen geprobeerd maar het rookt niet lekker hard zoals met de tfv12
Ik rook fabriek coils zijn duur maar rookt wel lekker
Iedere week wissel ik

Rustig opgebouwd met wattage? Was de coil goed verzadigd? Dus geprimed of lang gewacht?

kleine tip: als er op een coil een aanbevolen range wattage staat wil niet zeggen dat dit in de praktijk altijd haalbaar is. Vaak gaan ze dan uit van goede omstandigheden zoals: dunnere liquid, niet kettingdampen, kortere trekjes.

Ik heb deze bij m’n G-Priv 2 Deluxe. Heb er de standaard 0.4 ohm in zitten. Op de coil staat “best 60 to 80 watts”. Ik heb ‘m op 47 watts staan, vind ik het lekkerste smaken. Wanneer ik ‘m daadwerkelijk op de aangegeven watts zet, dan krijg ik dry hits etc.

Wanneer iemand echt op hogere vermogens lekker wil gaan dampen, ben je toch min of meer gedwongen om een RBA in je TFV12 te stoppen.

Je kunt wel allerlei fratsen met een fabriekscoil uithalen, maar ze zijn gewoon niet echt geschikt voor hogere vermogens..........behalve.......

de RBA-T coil, deze RBA heeft drie coils, wanneer goed gewickt, kun je hiermee op zeer hoge vermogens dampen. (150W +)

Ik hoop deze tank een dezer dagen binnen te krijgen met een RBA. Zodra ik hem heb laat ik weer wat van me horen. Gaatje prikken heb ik geprobeerd met een coil in mijn tvf8 tank maar kreeg er spitback van, dus IK vind het geen succes.

Hij is binnen! RBA erin gezet met 2 clapton coils, beetje v2 bacon wick erin en stomen. Zit 0.128 Ohm en damp em nu op zo'n 80 watt. Zal eens een mega coil gebruiken vanavond die erbij zitten.

Hij doet z'n naam wel eer aan moet ik zeggen :worship

IMG-20180301-WA0011.jpeg

Ik heb er hier een liggen en ik wil er zo snel mogelijk er weer van af ik kan het lekken uit de air holes  maar niet gestopt krijgen spijt dat ik hem heb gekocht

heb nu deze tank een weekje in huis maar echt geen enkel probleem kunnen ondervinden. er zit op dit moment een mega coil in van smok, de T12 en die gaat geweldig hard.

op 140 watt heb je binnen no time je kamer mistig en je tank leeg :gek

gaat het m'n favoriet worden?: Nee, maar hij mag wel blijven.

met de rba erin op .12 Ohm stoomt het em best lekker op 70 watt. kan er makkelijk de hele dag mee doen op 1x vullen.

1 hour ago, Woutertje said:

heb nu deze tank een weekje in huis maar echt geen enkel probleem kunnen ondervinden. er zit op dit moment een mega coil in van smok, de T12 en die gaat geweldig hard.

op 140 watt heb je binnen no time je kamer mistig en je tank leeg :gek

gaat het m'n favoriet worden?: Nee, maar hij mag wel blijven.

met de rba erin op .12 Ohm stoomt het em best lekker op 70 watt. kan er makkelijk de hele dag mee doen op 1x vullen.

Heb je de normale versie? Die is 8 ML, of heb je die EU versie (2 ML)? Want met die 8 ML versie kan je wel ff op een tankje doen. Hoewel op 140 watt dan weet ik het nog niet haha:tong

On 7-3-2018 at 21:18, Dennis1992 said:

Heb je de normale versie? Die is 8 ML, of heb je die EU versie (2 ML)? Want met die 8 ML versie kan je wel ff op een tankje doen. Hoewel op 140 watt dan weet ik het nog niet haha:tong

Ik heb die 8ml beuker erop ja, anders is ie snel leeg hoor ?

1 minute ago, Woutertje said:

Ik heb die 8ml beuker erop ja, anders is ie snel leeg hoor ?

Ik weet er alles van haha. 8 ML is bij mij tegenwoordig snel op. Zit (niet dat ik er trots op ben ofzo) tegenwoordig vaak op 20-25 ML per dag. Maar nu damp ik tussendoor soms ook MTL (wat ik ook wel fijn vind soms) en dat scheelt al wel een hoop.

12 minutes ago, Woutertje said:

20 tot 25 ml per dag :gek

Daar doe ik minstens 3 dagen over :jolleke

Toen ik net DL damptte toen was het 10 ML per dag. Toen 10 a 15. En vooral sinds ik zelf mix (ofterwijl goedkoper en betere smaken meestal) loopt het vaak idd tegen de 20-25 ML en soms zelfs 30. Maar ik probeer me nu ook af en toe te beheersen met die MTL pen. Voordeel is ook dan dat je daarna ook meer geniet van een goeie DL teug. 

Misschien moet ik ook maar eens mtl gaan overwegen om weer op te pakken. Merk dat de hele dl beleving iets minder aan het worden is helaas. Ligt trouwens ook erg aan de tank die ik gebruik. Vandaag de hele dag mn Pyro RDTA erop en die lust wel een slokje liquid.

3 minutes ago, Woutertje said:

Misschien moet ik ook maar eens mtl gaan overwegen om weer op te pakken. Merk dat de hele dl beleving iets minder aan het worden is helaas. Ligt trouwens ook erg aan de tank die ik gebruik. Vandaag de hele dag mn Pyro RDTA erop en die lust wel een slokje liquid.

Ik dacht niet dat ik nog kon genieten maar sinds donderdag de aio eco binnen (zeer simpel) 18 mg/ml erin en gaan.

12 minutes ago, Dennis1992 said:

Ik dacht niet dat ik nog kon genieten maar sinds donderdag de aio eco binnen (zeer simpel) 18 mg/ml erin en gaan.

Net m'n eGo AIO verkocht hahaha maja we willen altijd iets nieuws :ja

2 minutes ago, Woutertje said:

Net m'n eGo AIO verkocht hahaha maja we willen altijd iets nieuws :ja

De normale aio had ik altijd gezeik mee was mn eerste dampert. Die eco is net n maand op de markt ofzo haha. Check maar eens het review topic.

Ja ik had daar ook veel gezeik mee, daarom deed ik em ook weg. Vaak dryhits onder andere, laadpunt dat uit de mod losraakte en zo verder.

Ook ik had eerste uren problemen met de prince die dryhits gaf en snapte niet wat ik fout deed.

Zelfs op lage wattages kreeg ik hete damp en ranzige smaak van dryhit op einde van een suck.

Tot ik op een engelstalig forum de oplossing las...

Namelijk dat het prince monster heeel veel luchtkoeling moet hebben om goed te werken. 

Dus ik gooide de lucht vol open en het wattage omhoog en zoog heel hard door de coil en WOW wat een dikke wolk met coole vape en die smaak !

Dit loste het hele probleem voor mij in 1 keer op dus misschien heeft iemand er nog wat aan !

@KurmitDat is niet alleen met de Prince, dat is met bijna alle sub-ohm tanks die op flink vermogen gedampt moeten worden. Ik schat dat het het meestvoorkomende probleem aan de balie is : nieuwe dampers met mega-kanonnen in hun enthousiasme aangeschaft op Internet zonder enige Beratung, die niet de longcapaciteit hebben of simpelweg de juiste techniek niet kennen/ nog niet beheersen. Een van de fijnste want snelst oplosbare problemen.