Jump to content
johny

VGOD mech 2 kit 18650 battery

Recommended Posts

Hallo

eindelijk ben ik overgestapt naar mech mod van VGOD mech 2 kit maar nu weet ik niet precies waar ik moet opletten en al

Ik heb we gelezen via google

over de volgende onderwerpen

ohm s en resistance 

batter voltage % coil = amp 

nooit sub tankjes gebruiken 

dit is alles wat ik tot nu toe heb geleerd en ik wil er meer over weten zodat ik tot de dood met liefde en lekker gezellig kan vapen met de mechs

Met de kennissen van jullie wil ik me zelf meer uitbreiden op dit gebied alvast bedankt ❤️

@johny:

Een mech is een 'ouderwetsch' apparaat volgens de huidige praktijk op dampgebied: het is minder geschikt voor enorme vermogens en de dikke coils die je kunt maken of kopen uit samengestelde draadjes omdat die vaak traag opwarmen.

Een gereguleerde mod kan een opgevoerd voltage leveren terwijl een enkele batterij mech altijd op maximaal 4,2 volt zit bij een volle batterij.

In werkelijkheid is dit altijd minder door het voltage verlies in de mod en in de batterij.

Het aantal ampères wat een batterij kan leveren neemt samen met de capaciteit van de batterij af naarmate deze ouder wordt, dus gebruik deze liever niet op het maximaal te leveren ampères van een batterij. Een batterij veroudert veel sneller als je er meer ampères uit trekt waardoor je deze veel sneller moet vervangen.

Er zijn gebruikers, ook op dit forum, die de CDR (Continuous Discharge Rating) van een batterij ver overschrijden.

Het kan en het ding ontploft niet per definitie, maar het is niet veilig. Zorg er voor dat jij niet de ongelukkige bent waarbij er iets misgaat.

Om veilig te kunnen dampen moet je er voor zorgen dat je minder ampères uit je batterij trekt dan wat deze veilig kan leveren. Koop daarom je batterijen bij een betrouwbare winkel (in Nederland bijvoorbeeld bij Dampaccu/Nkon) en lees je in over de specs van je batterijen.

Een goede bron voor deze specificaties is het blog van Mooch op het ECF. Als je nog meer wil weten bekijk dan zijn Youtube kanaal.

Hou je batterijwraps en insulatieringen in tiptop conditie en vervang ze als ze beschadigd zijn: ze kosten vrijwel niets. Gebruik een batterij niet meer als het metaal zelf ernstig beschadigd is.

Verzorg je mod goed: maak het ding regelmatig schoon. Een mech die niet goed is schoongehouden gaat ergens opwarmen en batterijen houden nu eenmaal niet van warmte (en: de warmte ontstaat doordat de weerstand van je mod toeneemt dus het voltage wat je coil bereikt neemt af).

Zorg er voor dat je mech niet per ongeluk vuurt: als jouw mech een locking ring heeft, gebruik die dan.

Lees de artikelen in de dampwiki: er is veel geschreven over mechs: https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/mechs/

Edited by Eelco

Hallo

Ik ben al dagen op google en ik kom er niet uit

ik heb een mech mod van vgod mech 2 en RDA van vgod elite en RDTA van vgod

Maar probleem is ii heb coils op .45 ohms gehouden zodat ik minder amp hoef de gebruiken maar dat was niet de juiste stap zover ik het weet want op mech moet ik juist lage ohms gebruiken zodat mijn batterij met hoge kracht mijn coils kan verbranden 

daardoor heb ik sony vtc 5a 35AMP (pulse) besteld normaal gesproken gebruik ik van LG HG2 20 AmP 

maar wat houd dat pulse in heb ik nou de juiste batterijen besteld en hoe zit het met die voltage moet die nou op 4.2 staan of 3.7 want ik moet dat met mijn coils berekenen zodat ik weet hoeveel amp ik nodig heb laatste probleem is battery vermogen enz 

Alvast bedankt voor uw tijd en hulp ❤️

Goeieavond @johny, aan je vragen te horen ben je nieuw met het dampen op mechanische mods.

Het is erg belangrijk je eerst in te lezen in de materie alvorens met een mech aan de gang te gaan, we hebben een Dampwiki waarin je al je antwoorden kunt vinden.

Mechanische mods.

https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/mechs/

Batterij veiligheid.

https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/

En natuurlijk de wet van ohm.

https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/wet-van-ohm/

Zijn er na het lezen nog vragen dan zijn er hier genoeg leden die jou graag helpen.

Met mechs is het altijd "better safe then sorry"

Succes ?? 

Edit: Ik heb je topics samengevoegd, zo houden we het lekker bij elkaar, ook handig wanneer er later weer nieuwe dampers proberen te leren can jouw topic.

Wat de pulse rating precies inhoud weet feitelijk niemand aangezien er geen overeenstemming is hoe lang een puls nu precies duurt.

Pulse ratings zijn daarom dan ook compleet nutteloos.

De VTC5a is een prima batterij met een CDR van 25 ampère. Als je er 35 ampère uit trekt loopt de temperatuur op tot boven de 100 graden Celsius: je beschadigd dan de batterij en bent dan gevaarlijk bezig (en het voltage verlies neemt dan aanzienlijk toe). 

Als je een build berekent voor een mechanische mod ga je voor de veiligheid uit van het voltage van een volle batterij: van 4,2 Volt dus!

Dit is jouw tweede post met een vraag over het gebruik van een mech, @johny?

Ik raad je nogmaals aan om de batterijtests van Mooch op het ECF te lezen, samen met de rest van de informatie die op zijn blog staat.

Als je met veilige builds op een mech geen voldoening haalt is het misschien een goed idee om eens een coildag te bezoeken of eens te kijken of je bij iemand op bezoek kunt gaan.