Jump to content
Jim

Joyetech EGO AIO ECO review

Recommended Posts

30 minutes ago, Dampkring said:

Ik zie het bezorgersbusje al aan de overkant staan! 
Ik hoop dat 'ie erbij zit, anders zouden ze al m'n 3e pakketje binnen 2 weken kwijt zijn geraakt. :klop

Het zal wel hoor, de track & trace zegt dat de bezorger onderweg is. 
Stiekem hoop ik nog dat een andere er ook bij zit, maar vingers gekruist. 

*edit: Hij heeft het gered! Woohoo! 
Helaas is PostNL de doos met m'n Nicsalt liquids kwijt, maar 'ns kijken wat ik er in ga doen. 

Hhaha mooi dat je hem binnen hebt. Ben ook benieuwd als je die nicsalts hebt binnenkort hoe het bevalt. Volgens mij lig je dan na 2 goeie hijsen ofzo helemaal van de kaart:tongIk heb er 18 MG/ML in, en gebruik het apparaatje elke dag. EN merk zelfs dat mijn DL consumptie stukken minder is. Af en toe ook wel fijn, beter voor je lijf wellicht maar ook minder juice verbruik. En minder bijvullen etc. Heb er nu energiedrank in van Aramax. Smaakt opzich wel naar energiedrank, ik proef wel een bijsmaak maar goed ook lastig na te maken zoiets natuurlijk. Ik koop voor de AIO ECO wel K&K, voor nu. Geen zin om speciaal sappies te maken op 18 mg/ml. En ik zit vaak maar op 1-2 ML per dag met dit ding. Die DL apparaten gebruiken veeeeel meer dus dan is het meer de moeite natuurlijk.

Hhaha mooi dat je hem binnen hebt. Ben ook benieuwd als je die nicsalts hebt binnenkort hoe het bevalt. Volgens mij lig je dan na 2 goeie hijsen ofzo helemaal van de kaart:tongIk heb er 18 MG/ML in, en gebruik het apparaatje elke dag. EN merk zelfs dat mijn DL consumptie stukken minder is. Af en toe ook wel fijn, beter voor je lijf wellicht maar ook minder juice verbruik. En minder bijvullen etc. Heb er nu energiedrank in van Aramax. Smaakt opzich wel naar energiedrank, ik proef wel een bijsmaak maar goed ook lastig na te maken zoiets natuurlijk. Ik koop voor de AIO ECO wel K&K, voor nu. Geen zin om speciaal sappies te maken op 18 mg/ml. En ik zit vaak maar op 1-2 ML per dag met dit ding. Die DL apparaten gebruiken veeeeel meer dus dan is het meer de moeite natuurlijk.

Ja denk je dat DL in grote hoeveelheden minder voor je lijf is?
Heb nu de Joytech Exceed D19 binnen. Zowel DL als MTL afhankelijk van de coil.
Merk dat het DL me meer ligt. Maar idd de liquid gaat hard. En de damp ook.
Halve kamer staat vol met damp. Zeker met 100 VG. Hahahaha

Wauw, tot nu toe ben ik aangenaam verrast door dit kleine apparaatje. 
Ik denk ook dat het me veel eerder was gelukt te stoppen als ik deze had gehad 5 jaar geleden. 
De smaak die ik er in heb gedaan ken ik al uit een andere tank en is niet heel slecht. 
Er zit nog 2mg in, maar ik ben vaak sowieso spaarzaam, dus 'ns kijken hoe dit bevalt. 
De airflow had van mij iets strakker gemogen, maar ik las iets van een ander mondstuk?

Dit is super chill voor in de auto en gewoon zo los in je zak onderweg.
Hij is licht, handzaam, makkelijk even in de auto of achter de computer op te laden. 
Ik ben fan! :lol:bliss 

Nog even een goed smaakje ervoor vinden, of nouja... ik hoop dat 1 van de nic salts de winnaar is.
Of hopelijk m'n favo, Key Lime Cookie van Element. Wie weet dat ik daar met 6mg al genoeg aan heb.
Maargoed, dan zien we dan wel. Tot nu toe vind ik het een erg guitig apparaatje. 

Joyetech heeft de eGo, wat mij betreft, eindelijk goed gekregen!

Wauw, tot nu toe ben ik aangenaam verrast door dit kleine apparaatje. 
Ik denk ook dat het me veel eerder was gelukt te stoppen als ik deze had gehad 5 jaar geleden. 
De smaak die ik er in heb gedaan ken ik al uit een andere tank en is niet heel slecht. 
Er zit nog 2mg in, maar ik ben vaak sowieso spaarzaam, dus 'ns kijken hoe dit bevalt. 
De airflow had van mij iets strakker gemogen, maar ik las iets van een ander mondstuk?

Dit is super chill voor in de auto en gewoon zo los in je zak onderweg.
Hij is licht, handzaam, makkelijk even in de auto of achter de computer op te laden. 
Ik ben fan! :lol:bliss 

Nog even een goed smaakje ervoor vinden, of nouja... ik hoop dat 1 van de nic salts de winnaar is.
Of hopelijk m'n favo, Key Lime Cookie van Element. Wie weet dat ik daar met 6mg al genoeg aan heb.
Maargoed, dan zien we dan wel. Tot nu toe vind ik het een erg guitig apparaatje. 

Joyetech heeft de eGo, wat mij betreft, eindelijk goed gekregen!

Waar bestel je die?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1 hour ago, iMollie said:

Ja denk je dat DL in grote hoeveelheden minder voor je lijf is?
Heb nu de Joytech Exceed D19 binnen. Zowel DL als MTL afhankelijk van de coil.
Merk dat het DL me meer ligt. Maar idd de liquid gaat hard. En de damp ook.
Halve kamer staat vol met damp. Zeker met 100 VG. Hahahaha

Ik ga het niet te hard mee roepen voordat ik voor de tweede keer vandaag een discussie op gang werp hier op het forum haha. Maar het lijkt MIJ logisch dat tientallen hoeveelheden liquid minder goed is voor je lijf dan 1/3 daarvan. En dan met name de smaakstoffen worden door een hoop mensen in twijfel getrokken, ook zijn je longen natuurlijk niet berekend op (grote) hoeveelheden PG en VG. Kijk op een goeie dag damp ik DL 25-30 ML. Nu ik DL en MTL afwissel zit ik eerder op zoiets als 6-8 ML DL en 1-2 ML MTL

57 minutes ago, iMollie said:

Waar bestel je die?

Ehrm, sja... ik haalde ze altijd bij de Puff om de hoek, maar die hebben Element volgens mij uit het assortiment gehaald.
Zie wel een aantal sites die het merk hebben, maar geen KLC. Of wel KLC maar alleen in POD vorm of de dripper versie (echt veeeelste dik om chil in een tank te dampen). 
Ik haal ze meestal in de UK bij Vapeclub, omdat die een 'per 3' aanbieding hebben en met 2,80 aan verzendkosten is het nog wel te overzien. 
Ze hebben bij Ecig one ook 120ml flessen die je zelf nog met 20ml base moet aanleggen, zo kom je op €3 per 10ml uit. Dat is voor echte D.I.Y.'ers natuurlijk veelste duur, maar voor m'n favoriete premium liquid heb ik dat er zeker voor over. 

Maargoed, dat schiet allemaal voor jou niet op als je er gewoon een keertje 1 wilt uitproberen. 
Bij Esmokeplaza hebben ze dan weer alleen de 20mg salt nic versie, maar lijkt me voor je DL preferentie een beetje teveel van het goede qua nicotine intake. :hihi 
En die is ook weer wat duurder. 

Mij maakt het geld echt geen hol uit, als ik er maar van kan genieten. :bliss 

1 hour ago, Dennis1992 said:

Ik ga het niet te hard mee roepen voordat ik voor de tweede keer vandaag een discussie op gang werp hier op het forum haha. Maar het lijkt MIJ logisch dat tientallen hoeveelheden liquid minder goed is voor je lijf dan 1/3 daarvan. En dan met name de smaakstoffen worden door een hoop mensen in twijfel getrokken, ook zijn je longen natuurlijk niet berekend op (grote) hoeveelheden PG en VG. Kijk op een goeie dag damp ik DL 25-30 ML. Nu ik DL en MTL afwissel zit ik eerder op zoiets als 6-8 ML DL en 1-2 ML MTL

Ja dat zijn flinke aantallen.... Zover ben ik gelukkig nog niet....

Al hoewel ik nu een mistlamp best kan gebruiken in mijn woonkamer..... Crisis... 100% VG op een MOD is echt te...! :shock:shock

4 minutes ago, iMollie said:

Ja dat zijn flinke aantallen.... Zover ben ik gelukkig nog niet....

Al hoewel ik nu een mistlamp best kan gebruiken in mijn woonkamer..... Crisis... 100% VG op een MOD is echt te...! :shock:shock

Haha, en dan te bedenken dat ik nooit echt veel op een dag rooktte. Maar sommige smaken kan ik van blijven dampen. En met 50/60 watt op 0.4 ohm gaat t hard. Maar het wisselt wel per dag. Maar toen ik net DL damptte wast 10 ml per dag, max 15. Maar verlieverlee was t eerder 15 ML standaard en de max lag hoger. Niet dat ik er trots op ben ofzo, maar dat sluipt er in. Op t forum hier zijn er zelfs mensen die 60/70 ml per dag wegtikken

Haha, en dan te bedenken dat ik nooit echt veel op een dag rooktte. Maar sommige smaken kan ik van blijven dampen. En met 50/60 watt op 0.4 ohm gaat t hard. Maar het wisselt wel per dag. Maar toen ik net DL damptte wast 10 ml per dag, max 15. Maar verlieverlee was t eerder 15 ML standaard en de max lag hoger. Niet dat ik er trots op ben ofzo, maar dat sluipt er in. Op t forum hier zijn er zelfs mensen die 60/70 ml per dag wegtikken

Hoor de verkoper in de dampwinkel nog zeggen....
“Met een flesje liquid van 10ml doet u makkelijk een week” ??? Nou zal hem eens flink de waarheid vertellen. Niet met dit ding...!

2 minutes ago, iMollie said:

Hoor de verkoper in de dampwinkel nog zeggen....
“Met een flesje liquid van 10ml doet u makkelijk een week” ??? Nou zal hem eens flink de waarheid vertellen. Niet met dit ding...!

Is idd kul, dat is van zoveel dingen afhankelijk. En dan vooral met welk apparaat en je dampbehoefte. Als ik die aio eco als enige apparaat zou gebruiken zou ik denk ik ook wel toekomen met een flesje per week haha

Toch maar even een set van deze dingen bestellen en op 3 plekken op werk en wat plekken thuis zo'n ding neerplempen. :lol 

Product Image: suction-cup-style-stands-for-14mm-ego-batteries

26 minutes ago, Dampkring said:

Toch maar even een set van deze dingen bestellen en op 3 plekken op werk en wat plekken thuis zo'n ding neerplempen. :lol 

Product Image: suction-cup-style-stands-for-14mm-ego-batteries

Heb er ook pas 2 besteld maar dan van aluminium ?

Posted (edited)

@iMollie hoe bevalt ie nu? heb je nog geprobeerd?

ik gebruik hem dagelijks nu sinds ik hem heb, buiten deze ook niks anders meer gebruikt.

Elk voordeel heft een nadeel (of was het andersom?); nu mijn liquids zo lang meegaan, wat ik niet ben gewend, ben ik wel aan nieuwe smaken toe. Dit terwijl ik bij lange na niet dichtbij het punt ben dat mijn liquids bijna op zijn. Sterker nog, de 4 smaken die ik op 18mg heb gemixt voor dit apparaatje zijn allemaal nagenoeg nog vol. Met squonken was ik binnen een paar weken door mijn liquids heen, dus kon ik weer nieuwe gaan mixen/bestellen. Verveling van smaken kwam ik vaak niet aan toe.

Nu maar op zoek naar andere smaken...lastig vind ik het.

Edited by Keob

7 minutes ago, Keob said:

Ik heb 'em nu. :wink 
Mij bevalt 'ie prima. :bliss 

4 hours ago, Keob said:

ik gebruik hem dagelijks nu sinds ik hem heb, buiten deze ook niks anders meer gebruikt.

Elk voordeel heft een nadeel (of was het andersom?); nu mijn liquids zo lang meegaan, wat ik niet ben gewend, ben ik wel aan nieuwe smaken toe. Dit terwijl ik bij lange na niet dichtbij het punt ben dat mijn liquids bijna op zijn. Sterker nog, de 4 smaken die ik op 18mg heb gemixt voor dit apparaatje zijn allemaal nagenoeg nog vol. Met squonken was ik binnen een paar weken door mijn liquids heen, dus kon ik weer nieuwe gaan mixen/bestellen. Verveling van smaken kwam ik vaak niet aan toe.

Heb hem aan @Dampkring verkocht. 

Gelukkig is hij er erg blij mee!

Zelf nu de Joytech Exceed D19 in huis, en moet zeggen die gaat de goede kant op. Merk wel idd dat je er wat meer mg nicotine mee moet gebruiken, anders is de hit niet zo. Verbruik is stukken lager met de MTL coil, het flesje blijft steeds vaker dicht. Heel verschil met die grote wolkenblazers... Batterij is 1500 Mah en dat is een feest. Gaat lang mee en opladen is snel.

Blijft lastig opzoek naar de juiste smaak, blijft hier ook nog steeds een zoektocht.... 

5 hours ago, Keob said:

Groot fan van RIP Trippers zo te zien. :duim

Nou, mensen, dag 1 met de Eco. Heb ik helemaal m'n Vaporflask Lite + Siren 2 meegesleurd met een extra batterij, vergeet ik hem de hele dag te gebruiken! :lol 
Heb de hele dag met 1,5e tank gedaan (ik vul hem niet super enthousiast tot de max) met 2mg. Merk dat ik er ietsjes vaker aan lurk, maar dat komt omdat ik het nu ook leuk vind om uit te proberen waar en hoeveel ik stealth kan dampen. Uiteindelijk kom ik op ongeveer hetzelfde verbruik uit (zo rond de gemiddelde hoeveelheid van 1,5ml per dag) met minder nicotine als dat ik normaal damp. Dus best wel netjes. Ik denk niet eens dat ik die 20mg nic salts nodig heb. Denk dat ik er stijl van achterover zal slaan. :hihi 
Maar we zullen zien.

Het enige wat ik nog aan zou kunnen merken op dit ding is dat 'ie een beetje glad is. Als m'n handen heel droog zijn glipt 'ie bijna uit m'n vingers. 
Niet zo handig voor op de fiets of tijdens het skaten, maar dat is echt Formicidae copuleren. :roll 

Ik weet zeker dat er komende maand nog 1tje m'n collectie zal gaan aanvullen. 
Wel bout dat de drip tips alleen per 5 pack zijn te krijgen. Wil er gewoon 1 proberen.
Maargoed, voor het geld is het ook wel weer te doen.
Bestel wel gelijk ook reserve glaasjes mee. 

Posted (edited)
3 hours ago, Dampkring said:

Ik weet zeker dat er komende maand nog 1tje m'n collectie zal gaan aanvullen. 
Wel bout dat de drip tips alleen per 5 pack zijn te krijgen. Wil er gewoon 1 proberen.
Maargoed, voor het geld is het ook wel weer te doen.
Bestel wel gelijk ook reserve glaasjes mee. 

Hey VapeCircle!

Waar vind jij driptips voor deze?

Ik damp hem nu met 11 11 after eleven .. 50/50 pg/vg werkt beter voor mij dan 30/70 pg/vg met de kant en klaar juices .. minder coil verzadiging.

Edit .. ik zie het al, die andere driptips hebben een nog kleinere airflow .. ik vind hem al strak genoeg dus ga die niet bestellen.

Vooralsnog kan ik niet vinden waar te bestellen, maar ga ook niet zoeken want voor mij niet van toepassing.

Edited by chielio72
gegoogled naar driptips

8 minutes ago, chielio72 said:

Waar vind jij driptips voor deze?

Bij Heavengifts, je kan dan dus ook voor normale of kleinere airflow gaatjes kiezen. Ze hebben daar ook reserve glaasjes.
Is overigens alleen nog op pre-order.
Ik wacht wel todat ze op Fasttech staan. Ik heb echt geen zin in 20 accounts bij verschillende shops. 

8 minutes ago, chielio72 said:

Ik damp hem nu met 11 11 after eleven .. 50/50 pg/vg werkt beter voor mij dan 30/70 pg/vg met de kant en klaar juices .. minder coil verzadiging.

Is dat een soort After Eight? :lol 
Ik hoop dat de 65/35 NS20 sapjes een beetje goed werken. Dan ben ik denk ik al blij. 

De peanutbutter cheesecake van @AshSjef doet het in ieder geval prima! :knuf 

2 minutes ago, Dampkring said:

Is dat een soort After Eight? :lol 
Ik hoop dat de 65/35 NS20 sapjes een beetje goed werken. Dan ben ik denk ik al blij. 

Na het vullen moet ik hem altijd ff ondersteboven schudden en daarna gaat het het hele tankje goed.

Nope geen after eight .. tabak licht zoete caramel ondertoon met zachte muntsmaak!

Peanutbutter cheesecake ?? Klinkt niet aantrekkelijk op het eerste gehoor maar ben benieuwd .. als we weer eens meeten "I'll take a toke"

Me and the joyetech ego aio eco, we're out :-)

Gisteren heb ik er ook een ontvangen, prima dampertje! Na inspectie en uit elkaar halen had ik ineens een o-ring over waarvan ik geen  idee had waar die hoorde. Die bleek dus van de topcap te zijn. Hij dampt prima al vind ik hem wel wat luidruchtig, je drukt niet zonder erg de vuurknop in zeg maar. Inmiddels het tankje voor de 2e keer gevuld en heb toch wel lopen rommelen want hij was behoorlijk aan het gorgelen en de beproefde methoden van puntje keukenpapier en 'uitslaan' werkten niet echt. Uiteindelijk met flink nahijsen na vuren gorgelvrij gekregen. Ik weet zeker dat ik geen liquid geknoeid heb in het schoorsteentje van de coil. Zie ik misschien iets over het hoofd met vullen of hebben jullie hier ook last van?

Posted (edited)
40 minutes ago, cleootje pio said:

Inmiddels het tankje voor de 2e keer gevuld en heb toch wel lopen rommelen want hij was behoorlijk aan het gorgelen

Ik heb er ook wel 'ns last van, maar is binnen een paar hijsjes wel weg.

40 minutes ago, cleootje pio said:

Na inspectie en uit elkaar halen had ik ineens een o-ring over waarvan ik geen  idee had waar die hoorde. Die bleek dus van de topcap te zijn.

Die o-ring komt bij mij altijd op bepaalde stukken uit de topcap, tegen het glaasje gedrukt. 
Verder nog geen last gehad van lekkage, dus prima. 

Helaas blijkt de NS20 liquid van Element te dik (65%VG) en heeft het me een coil gekost en de coils uit Chinesië zijn natuurlijk nog niet binnen. :roll 
Nou moet ik zeggen dat ik een beetje strak begin te staan van zoveel nicotine, dus ik ga wel weer lekker terug naar de gewone 50/50 sapjes van 3mg.
Maargoed, verder ben ik nog steeds erg blij met het dingetje. Heb de andere coil net vanochtend uitgespoeld en op de verwarming gelegd, 
dus hopelijk kan ik daar nog even mee vooruit. 

Edited by Dampkring

56 minutes ago, cleootje pio said:

Gisteren heb ik er ook een ontvangen, prima dampertje! Na inspectie en uit elkaar halen had ik ineens een o-ring over waarvan ik geen  idee had waar die hoorde. Die bleek dus van de topcap te zijn. Hij dampt prima al vind ik hem wel wat luidruchtig, je drukt niet zonder erg de vuurknop in zeg maar. Inmiddels het tankje voor de 2e keer gevuld en heb toch wel lopen rommelen want hij was behoorlijk aan het gorgelen en de beproefde methoden van puntje keukenpapier en 'uitslaan' werkten niet echt. Uiteindelijk met flink nahijsen na vuren gorgelvrij gekregen. Ik weet zeker dat ik geen liquid geknoeid heb in het schoorsteentje van de coil. Zie ik misschien iets over het hoofd met vullen of hebben jullie hier ook last van?

Ik zoog eerst te zacht, was MTL niet meer gewend. Sinds ik harder hijs gaat het goed. Wel doe ik preventief na een tankje of 2 ff met een smal stukje keukenpapier door de driptip. Want er verzamelt altijd wel condens. Ik heb 2 kleine minpuntjes aan deze pen gemerkt na circa 2 weken elke dag gebruik. 1. soms stopt het vuren plots, gaat het met horten en stoten, gelukkig is dit niet heel vaak 2. Als je gaat chainvapen krijg je een verbrande smaak. Let er maar eens op, bij de katoengaten zit een luchtbel. Als je dan doorgaat dampen krijg je een verbrande smaak, als de luchtbel er niet is gaat het goed.