Jump to content

Joyetech EGO AIO ECO review


Jim

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sinds een week weer aan het proberen van het roken af te komen. Vorige poging ging het mis doordat ik ontstekingen kreeg waarvan ik dacht dat ze door het dampen kwamen. Na het lezen van deze mooie review, ben ik ook gegaan voor de Joyetech eGo AIO ECO. En kan zeggen dat het erg goed bevalt. Ik heb sinds afgelopen zaterdag maar 4 keer aandrang gehad om een peuk op te steken en er niet aan toegegeven. Dat is voor mij (ik rook al ruim 40 jaar) echt een mijlpaal waarvan ik nooit had durven dromen.

 

Ik damp op 12mg met de Eco (Heaven 11 liquid). De eerste keer vullen, spetterde hij wel iets maar na een paar trekjes was het over en geen last meer van gehad. Inmiddels nog een besteld voor onderweg bij me te steken.  Geen last van ontstekingen. Ik denk dat het of toeval was destijds of dat de ontstekingen veroorzaakt werden door de soort liquid's die ik dampte. Ik dampte toen voornamelijk creamy melk/gebak smaakjes.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, phtvs said:

Ik heb sinds afgelopen zaterdag maar 4 keer aandrang gehad om een peuk op te steken en er niet aan toegegeven. Dat is voor mij (ik rook al ruim 40 jaar) echt een mijlpaal waarvan ik nooit had durven dromen.

Held!! Goed bezig. :duim 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

He @Jim ik weet niet of het hier al besproken is, maar begin beetje hopeloos te worden. Mijn vriendin heeft eentje voor haar zelf gekocht. Ik had nog wat nic salts liquid staan op 80vg/20pg en 20mg nicotine, dat laatste doet er in dit verhaal niet toe. Maar anyway. Ik heb de topcap (weet even niet hoe je dat anders noemt), los gedraaid, liquid erin en half uurtje voor de zekerheid laten staan. Dat ding gorgelt, niet normaal. Constant bek vol liquid. Ik haal de coil droog met wc papier maar komt net zo hard weer terug. Elke keer als ik er aan lurk heb ik de bek vol liquid. En de liquid gaat er hard doorheen, alles behalve door dampen. Of het komt in de wc papier terecht of in mijn mond. Dit is niet normaal maar ik weet ook niet hoe je het moet oplossen. De mengverhouding is 80vg/20pg, als het nog 50/50 was geweest dan kon ik het me nog wat voorstellen maar niet met deze verhouding.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Jayjay said:

He @Jim ik weet niet of het hier al besproken is, maar begin beetje hopeloos te worden. Mijn vriendin heeft eentje voor haar zelf gekocht. Ik had nog wat nic salts liquid staan op 80vg/20pg en 20mg nicotine, dat laatste doet er in dit verhaal niet toe. Maar anyway. Ik heb de topcap (weet even niet hoe je dat anders noemt), los gedraaid, liquid erin en half uurtje voor de zekerheid laten staan. Dat ding gorgelt, niet normaal. Constant bek vol liquid. Ik haal de coil droog met wc papier maar komt net zo hard weer terug. Elke keer als ik er aan lurk heb ik de bek vol liquid. En de liquid gaat er hard doorheen, alles behalve door dampen. Of het komt in de wc papier terecht of in mijn mond. Dit is niet normaal maar ik weet ook niet hoe je het moet oplossen. De mengverhouding is 80vg/20pg, als het nog 50/50 was geweest dan kon ik het me nog wat voorstellen maar niet met deze verhouding.

 

Ik heb dat ook gehad. als de coil éénmaal doorweekt is met liquid, dan kom je daar niet meer vanaf. Alleen een nieuwe coil bleek voor mij de oplossing. Ik denk dat het bij mij kwam doordat ik een paar druppels liquid in de coil gegoten had de eerste keer. Ik heb er toen een nieuwe coil in gestopt, tankje gevuld en daarna een kwartiertje gewacht. (kwartier zal misschien te lang zijn maar ik wilde geen risico nemen)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, phtvs said:

 

Ik heb dat ook gehad. als de coil éénmaal doorweekt is met liquid, dan kom je daar niet meer vanaf. Alleen een nieuwe coil bleek voor mij de oplossing. Ik denk dat het bij mij kwam doordat ik een paar druppels liquid in de coil gegoten had de eerste keer. Ik heb er toen een nieuwe coil in gestopt, tankje gevuld en daarna een kwartiertje gewacht. (kwartier zal misschien te lang zijn maar ik wilde geen risico nemen)

Oke ja ik dacht dat ook maar voordat ik nog een coil verprutste wilde ik het hier vragen. Komt ook bijna geen damp uit. Enige dat gebeurd is mond vol liquid. En met 20mg is dat echt niet fijn. Alsof je pepers in je mond hebt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Jayjay said:

Oke ja ik dacht dat ook maar voordat ik nog een coil verprutste wilde ik het hier vragen. Komt ook bijna geen damp uit. Enige dat gebeurd is mond vol liquid. En met 20mg is dat echt niet fijn. Alsof je pepers in je mond hebt

Kan me daar iets bij voorstellen.

 

Ik heb inmiddels 3 stuks van deze damper en het bevalt me erg goed. Niet alleen de smaak is heerlijk maar ook verstookt het ding erg weinig liquid. In mijn subtankjes gaan de milliliters er rap doorheen, met deze eco dingen doe ik met 1,2 ml een hele dag en dan damp ik flink door.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, phtvs said:

Kan me daar iets bij voorstellen.

 

Ik heb inmiddels 3 stuks van deze damper en het bevalt me erg goed. Niet alleen de smaak is heerlijk maar ook verstookt het ding erg weinig liquid. In mijn subtankjes gaan de milliliters er rap doorheen, met deze eco dingen doe ik met 1,2 ml een hele dag en dan damp ik flink door.

Bij mij nog geen twee uurtjes was het tankje tot aan de bodem. Maar nogmaal dit kwam door het verwijderen van de liquid steeds. Erg jammer. Misschien is het ook wel een productie fout van de coil hoor. 

Link to comment
Share on other sites

@Jayjay hijs je niet veel te hard toevallig? Jij bent een fervent DL-er toch, dus kan me voorstellen dat het totaal omschakelen is als je dit probeert. Ik herken het probleem overigens niet. Wat ik altijd doe na het vullen met de DL tankjes, en ook met de EGO AIO ECO is gewoon gelijk wat dampen. En af en toe een smal stukje keukenpapier om overtollige liquid weg te halen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Dennis1992 said:

@Jayjay hijs je niet veel te hard toevallig? Jij bent een fervent DL-er toch, dus kan me voorstellen dat het totaal omschakelen is als je dit probeert. Ik herken het probleem overigens niet. Wat ik altijd doe na het vullen met de DL tankjes, en ook met de EGO AIO ECO is gewoon gelijk wat dampen. En af en toe een smal stukje keukenpapier om overtollige liquid weg te halen.

Nee als je heel zachtjes aan hijst dan is het net alsof er een blokade voor zit. Hijs je hard dan schiet de "prop" weg dat is dus de liquid. Deze zit steeds ook bovenop de coil. Ik zal morgen eens een andere coil proberen. Erg jammer maar is niet anders.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Jayjay said:

Nee als je heel zachtjes aan hijst dan is het net alsof er een blokade voor zit. Hijs je hard dan schiet de "prop" weg dat is dus de liquid. Deze zit steeds ook bovenop de coil. Ik zal morgen eens een andere coil proberen. Erg jammer maar is niet anders.

Niet dat dat vloeien daar zal komen, maar 80% vg is best veel voor dit soort apparaten. Op het kaartje wat er bij stond uit mijn hoofd ook bij dat 50% VG of 40% VG ideaal is voor dit apparaat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Dennis1992 said:

Niet dat dat vloeien daar zal komen, maar 80% vg is best veel voor dit soort apparaten. Op het kaartje wat er bij stond uit mijn hoofd ook bij dat 50% VG of 40% VG ideaal is voor dit apparaat.

Ja maar dan zou je dus zeggen dat met mijn liquid dit niet eens mag gebeuren. Vandaar ook dat ik denk fabrieksfoutje met de coil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meestal is gorgelen en een mondvol liquid niet direct aan elkaar gelieerd. Gorgelen kan je oplossen door even met je mod te zwiepen (zo'n felle van-je-af beweging alsof je een verfkwast uitschudt) en een mondvol liquid duidt op een onvolledige verdamping. Dit laatste is meestal door een iets te lage temperatuur van de coil. Probeer het wattage iets te verhogen. Wat ook wel wil helpen op de meeste MTL tanks is een spiraal driptip (helaas niet passend op de NautilusX) waar de vloeistof wordt afgevangen maar de damp niet.
 joyetech-driptip-met-spiraar.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds een maand ook twee van deze dingetjes en vind ze erg fijn. Lekker handzaam, ze lekken niet, geven prima damp en smaak en heb er verder weinig gekut aan. Het is even wennen dat ze wat minder damp in 1 keer geven, dus voor de stressmomentjes hou ik de gewone Ego aio ernaast. Het enige andere aandachtspuntje is dat je met de 30 ml flesjes die ik gebruik wel goed moet mikken bij het bijvullen, anders giet je het in de coil en moet je eerst een kwartier gorgelen en liquid happen voor je weer kunt dampen. Ik damp er trouwens gewoon 3 mg in op 50/50 en dat gaat prima.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Jayjay kijk even na of de coil wel goed vastzit. Bij de 2 die hier gebruikt worden wil de coil nog wel eens wat los gaan zitten als je de top er afdraait om te vullen, dan gorgelt hij ook. Meestal is even uitzwiepen met een reepje keukenpapier door de driptip in de coil voldoende om dit dan op te lossen. Na het vullen draai ik de aio ook even op zijn kop, dat lijkt ook te werken om gorgelen te voorkomen, hoe en waarom weet ik niet zal wel met vacuur te maken hebben.

Check voor de zekerheid ook even of de o-ring wel in de top zit, bij het uitpakken was die bij mij er uitgevallen en het is een heel klein dun ringetje wat je makkelijk over het hoofd ziet als hij er uit valt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Is denk ik gewoon een gevalletje Joyetech coils.

Minstens één op tien van hun coils die ik gebruik is al rechtstreeks uit de verpakking slecht, ofwel direct verbrande smaak ofwel flooding.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, cleootje pio said:

@Jayjay kijk even na of de coil wel goed vastzit. Bij de 2 die hier gebruikt worden wil de coil nog wel eens wat los gaan zitten als je de top er afdraait om te vullen, dan gorgelt hij ook. Meestal is even uitzwiepen met een reepje keukenpapier door de driptip in de coil voldoende om dit dan op te lossen. Na het vullen draai ik de aio ook even op zijn kop, dat lijkt ook te werken om gorgelen te voorkomen, hoe en waarom weet ik niet zal wel met vacuur te maken hebben.

Check voor de zekerheid ook even of de o-ring wel in de top zit, bij het uitpakken was die bij mij er uitgevallen en het is een heel klein dun ringetje wat je makkelijk over het hoofd ziet als hij er uit valt.

Is dat het witte o-ringetje dat in de topcap zit, en als je deze vast draait op de coil het glas precies afsluit? Want ik zie wel een witte o-ring zitten in de topcap.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Jayjay said:

Is dat het witte o-ringetje dat in de topcap zit, en als je deze vast draait op de coil het glas precies afsluit? Want ik zie wel een witte o-ring zitten in de topcap.

Ja die bedoel ik, maar bij jou zit hij er dus nog dat is niet het probleem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hoe is deze in vergelijking met een justfog q16? Iemand ervaring met deze 2
De eco heb ik eens één ochtendje gebruikt, viel me niks tegen, weinig damp natuurlijk en met m'n eigen mix ook nul throathit maar de smaak was best in orde, en voor de prijs kun je je er geen breuk aan vallen.



[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...