Jump to content
Jim

Joyetech EGO AIO ECO review

Recommended Posts

Ik ben sowieso al best fan van de joyetech starterkits, deze lijkt me een goeie verbetering.

Met de (oude) ego aio's heb ik al 2 collega's van t roken af gekregen, nummer drie gaat met deze ook wel lukken.

Goede review trouwens, lekker uitgebreid

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Mooie review zoals altijd. Met de apparaten die tegenwoordig uitkomen denk ik dat de mensen het steeds makkelijker krijgen om de poging om te stoppen met roken te laten slagen. 

Lijkt mij een leuk en simpel apparaatje om snel even te pakken en als stealth dampertje. Functioneert blijkbaar ook nog eens probleemloos! Denk inderdaad dat je met deze kunt stoppen met roken, al is de batterij wel snel leeg.

Edited by Maarten

Goede review, zoals altijd :duim

Edited by K&H

Uitgebreide review :duim

Hmm, denk (hoop) dat ik mijn dochter hiermee wel over de streep krijg, ze vind mijn spullen maar lomp en helemaal niks.... Tja :mmm

Het lijkt een perfect 'overstappertje' maar ik vraag me af of de batterij voldoende is, denk dat een verstokte roker wel 2 exemplaren nodig zal hebben. Toen ik destijds overstapte naar dampen was dat met een egobatterij van 1100 mah, deze zaten met z'n tweeen in een set en dat was maar goed ook want ik redde geen dag met 1 batterij. 

Fijne uitgebreide review. Eindelijk een startersetje zonder spitback! Hiermee kunnen starters wel overtuigd worden.

1 hour ago, cleootje pio said:

Het lijkt een perfect 'overstappertje' maar ik vraag me af of de batterij voldoende is, denk dat een verstokte roker wel 2 exemplaren nodig zal hebben. Toen ik destijds overstapte naar dampen was dat met een egobatterij van 1100 mah, deze zaten met z'n tweeen in een set en dat was maar goed ook want ik redde geen dag met 1 batterij. 

Hey Cleo, dit is je 1500e post! Erg goed bezig! :clap

Edited by Maarten

Mooie review. Ik ben wel benieuwd, of het inderdaad geschikt voor mtl is. Andere versies waren toch juist niet geschikt voor mtl..

2 hours ago, Maarten said:

Thx, maar volgens mij is dit mijn 1934e post in iets meer dan 4 jaar, ga jij ook nog wel halen als je blijft dampen en regelmatig wat post.

2 hours ago, Maarten said:

Dat is haar reputatie score, niet haar post aantal. ;) 

Ik denk inderdaad dat een toestel als dit, gevuld met een hoog nicotine percentage genoeg is om de meeste verstokte rokers over te laten schakelen naar dampen.

Sterker nog: de meeste dampers die ik ‘in het wild’ tegenkom gebruiken allemaal een simpel ding. Doos mods, zelfbouw tanks, mechs, drippers en squonkers worden voornamelijk door de damp freaks begeerd: de oudgedienden die al een aantal jaren op dit forum rondhangen (en waarbij ik mezelf ook toe reken) en de fanatieke nieuwkomers die zich hebben laten besmetten met ‘shinyitus’ (volgens mij het enige woord wat in de dampwereld is ontstaan wat ook buiten dit wereldje levensvatbaar is).

Wat ik niet goed kan inschatten is of een apparaat als dit na verloop van tijd beter blijft presteren dan een Evod of Nautilus van pakweg drie jaar geleden. Zelf was ik best tevreden met dit soort apparaatjes, totdat mijn eerste batterij de geest gaf na korte tijd, ik afgebladderde stukjes verf in mijn tank zag drijven en ik een pakje foute coils had gekocht die elk nog geen hele dag mee gingen.

Ook hoop ik dat er weer wat meer winkels liquids met hogere percentage nicotine gaan verkopen: zelf damp ik 12 Mg en dat is soms al een probleem. 18 Mg zie ik echt steeds minder.

@Jim Ik had al van je vernomen. dat je inderdaad enthousiast was over dit toestel. En dat blijkt dus ook! Hij is dus eigenlijk restricted DL, zoals eigenlijk ook de EGO AIO (de normale) is? Wat ik ook zie als voordelen, je kan het glas loshalen. Als je bij de normale EGO AIO een andere smaak erin wou dan was het een gepiel om de tank schoon te krijgen. de tank en de batterij was zegmaar één geheel, wat dus irritant is met schoonmaken.

Buiten dat had ik zeer, zeer veel problemen. Zoveel dat ik als net beginnend damper na een week ongeveer als de justfog Q16 gekocht heb. de EGO AIO bij mij had veel issues. Lekkages, spitback, hete driptip, irritant vastdraaien van de bovenzijde, verbrande coils etc. Ik heb er onderhand een trauma van.:gek Een verschrikkelijk apparaat was het bij mij. Veel mensen hadden dit soort problemen, en een andere groep weer niet. Ik gebruiktte 70/30 (PG/VG) maar volgens mij heb ik ook 50/50 geprobeerd en die had hetzelfde. Ik ben toen der tijd ook bij @Eelco geweest met deze en met de justfog. Bij de justfog was het in feite een smaakblok of gewoon een bijsmaak van een liquid.

Maar dit apparaat klinkt als een ideaal beginnersapparaat. Misschien zelfs inderdaad voor veel mensen een leuk apparaatje voor ''stealth-vapen'' of voor onderweg. Lekker klein lichtgewichtje.

Had ik deze gehad in plaats van de joytech eroll waarmee ik voor het eerst kennis maakte met dampen, had ik maar 1 poging nodig gehad om over te stappen op dampen. 

Een heerlijk toestel dat reeds veel  mensen heeft helpen mee stoppen met roken

@erwin59: misschien de quote weghalen, één keer de review in het topic is voldoende :gek

Jij ook al van Sint-Truiden? zijn er hier nog enkele op het forum.

Binnenkort is er genoeg volk uit Sint-Truiden op dit forum om een meeting te organiseren.

Duidelijke en degelijke review zoals altijd. :duim Toen ik begon met dampen, ben ik voor een pico gegaan omdat ik nogal sceptisch ben over de penmodellen, maar als een doorwinterde vaper als jezelf er tevreden over is, zal het wel macheren. De ledfunctie is nog wel geinig. Idd wel jammer dat er geen reserveglas bijzit, lijkt me niet echt een veel voorkomend formaat. Heb je het beest ook gewogen? Flauw grapje, k weet het :bloos

Ik ben sedert een grote week ook terug gestart met een (andere) tube-mod, dus deze zeer goed uitgebreide review was uiterraard zeer interressant :duim Maar met een output van 1.85v heb ik toch een twijfelend gevoel om voldoende lang van de tabak te kunnen afblijven met deze Joyetech.

Edited by teddy
typo fix

Alweer een duidelijke review. Had ik het destijds geweten, had ik deze waarschijnlijk ook aangeschaft ipv van de Justfog S14 om van het roken af te geraken.

Mooi strak pennetje beter model dan de aio die ik had goede review duidelijke uitleg

Edited by Selina12