Jump to content
TheVapingRaven

Mister Yellow - Nova (Gebak, Fruit)

Recommended Posts

Gemengd met 10% aroma, base 80% VG, 20% VG (bij benadering), 6mg Nicotine. Twee weken steep tijd. Getest met een mechanische mod, Crown RDA, 0,5Ohm dubbele coils.

Volgens de beschrijving een citroen meringue taart.

Kleur van gemengde vloeistof is helder en licht geelbruin. Geur is een beetje moeilijk te beschrijving, maar ik ruik duidelijk een citroenschil geur met als ondergrond iets wat onbenoembaar licht chemisch overkomt. Geur en smaak vind ik niet echt in overeenstemming met elkaar.

Bij het inhaleren komt er duidelijk een taartbodem smaak naar voren. Taartbodem smaak vind ik vergelijkbaar met de smaak die diepvries appeltaartbodems hebben. Toen ik dit aroma net aan het proberen was zette deze smaak me een beetje op het verkeerde been. Dacht eerst dat ik een zure groene appeltaart aroma te pakken had. Taartbodem is mooi natuurlijk en vol van smaak in mijn mening.

Na enig tijd dampen kwam voor mij persoonlijk pas een beetje ongedefinieerde maar duidelijke citroensmaak naar voren. Dit duurde langer dan het normale "verse watten op smaak komen" gebeuren, mogelijk dat het gebruikte citroen extract wat moeite heeft goed in de watten in te trekken? 

De citroensmaak doordringt alles maar springt niet naar voren. Vind dat als (extreme) citroen liefhebber een beetje jammer, maar komt de algemene compositie van dit aroma wel ten goede. Heeft een duidelijk zuurtje (vooral bij het aflikken van de lippen).

En dan kom ik in conflict met de beschrijving. Ik vind persoonlijk dat er een duidelijk verschil zit in smaak tussen een "me­rin­gue" en een "Pavlova". Beide worden met dezelfde ingrediënten gemaakt maar de afwerking is anders. Merengue zijn in mijn mening droge schuimkoekjes, bij een Pavlova is het de bedoeling dat het een knapperige buitenkant heeft maar zacht van binnen is (zo heb ik het geleerd in ieder geval). 

De "meringue" in dit aroma zou ik omschrijven als een "Pavlova". Het lijkt een "crèmige" zoet toon te zijn. Niet te zoet, niet al te aanwezig, natuurlijk. Ik heb de indruk dat ze er ook iets van een slagroom bij gemixt hebben.

Denk dat dit aroma duidelijk bedoeld is als afgewerkte compositie. Mogelijk dat het met de nodige creativiteit in een recept gebruikt kan worden, maar dan wordt het recept waarschijnlijk een Citroen Pavlova taart aangevuld met de persoonlijke voorkeur van de recept bedenker.

Prijs kwaliteit is goed op orde met de benodigde 10% aroma. Kwaliteit van de smaak vind ik duidelijk aanwezig (als je van de smaakrichting houdt). 

Laat niet veel sporen na op de coil.

cpv0xtt.jpg

Coil na ongeveer 6ml verdampt te hebben.

o.a te koop bij -> https://www.savevape.nl/nl/nova-mister-yellow.html

p.s Zou als tip mee willen geven een iets grotere hoeveelheid aan te maken, en dit smaakje een tijdje een vaste atomizer te geven zonder het lontje te vaak te verversen. Aroma heeft een beetje een "probleem" om snel goed op smaak te komen in een verse wikkeling heb ik de indruk.

Ik heb deze vandaag ook gedampt ook met 10% aroma, 50/50, ook met 6mg nic.

Met een single coil RDA op .2 Ohm Maar vond de zoetheid iets te overheersend..

Heb deze net ge-rewicked en Detonation Drip (Gum Mint) erop gedaan,

Deze ook met bovenste verhoudingen, ook zoet! Maar nu wel heel lekker

:)

1 hour ago, Morice said:

Maar vond de zoetheid iets te overheersend..

Hij is in de zoete kant. Ook te merken aan de coil, waarbij je na een naar schatting 20ml bijna een hamer en beitel nodig hebt om de dikke harde aankoek laag van de coil te verwijderen. Misschien dat ik dat nog even aan de review moet toevoegen.

Ik vind persoonlijk het zoet gehalte wel goed passen in de compositie.

Ik heb Mister Yellow een paar weken geleden aangemaakt,  op 10% met een 40/60 (PG/VG) base en 6mg nic. MTL gedampt (in CV Skyline) is het inderdaad ook een nogal zoete damp, maar wel erg lekker en zeker een aanrader. Het heeft wel wat tijd nodig om op smaak te komen.

De citroensmaak komt als MTL minder goed tot zijn recht. Daarom heb ik er een paar druppels Lemon Lime (ca. 1%) bij gedaan wat de smaak zeker verbeterd, al mis ik nog een beetje het zuurtje. Een drupje Citroen Splash ( https://www.savevape.nl/nl/save-vape-citroen-splash.html ) helpt waarschijnlijk, maar is vast geen aanrader voor gebruik in plastic tankjes of pod kits.