Jump to content

Recommended Posts

FYI over egoist aroma's:

De Egoist aroma's zijn zo krachtig dat je enkel bij 100 VG de 20% aroma moet gebruiken. Bij een 70/30 volstaat de 10%-12% om een goede smaak te krijgen.

Ze zijn iets duurder maar de smaak is echt steeds fenomenaal.

Vaping gear

- Minikin V2 & GBOX squonker

- Dead Rabbit

- Dual Coil 0.10 tricore wire (4x gedraaid op 3mm) met Ken-Do cotton & Dual coil 0.22 aliens

Mijn mix:

Gemengd met 70/30 VG/PG, 3mg nic.

Zowel 20% als 15% aroma geprobeerd.

De smaak

Ken je Skittles? Je weet wel, die snoepjes die lijken op M&M's en aan je tanden plakken wanneer je er een handvol in je mond propt.

Wel, deze smaken EXACT hetzelfde wanneer je ze op 15% en 70/30 VG/PG mixed.

Normaal ben ik eerder voor de subtiele smaken, maar om het effect van de skittles eruit te halen doe je best 15%.

Deze haal ik steeds bij aroma-company.be , waar ze iets goedkoper staan dan bij Artismook en anderen.

• Like 3
  • Thanks 1
On 14-2-2018 at 13:03, Loading said:

De Egoist aroma's zijn zo krachtig dat je enkel bij 100 VG de 20% aroma moet gebruiken. Bij een 70/30 volstaat de 10%-12% om een goede smaak te krijgen.

Die gebruik ik ook af en toe, maar ik gooi dan wel het hele flesje, de 20ml erin en vul aan met enkel VG. Zo heb ik een sapje dat mooi 80/20 is op 100ml. Dan zijn de mixen best om te dampen na een maand steepen, intense smaak komt dan pas. Mijn mening althans....

Edited by timmermc
On 21-2-2018 at 15:27, timmermc said:

Die gebruik ik ook af en toe, maar ik gooi dan wel het hele flesje, de 20ml erin en vul aan met enkel VG. Zo heb ik een sapje dat mooi 80/20 is op 100ml. Dan zijn de mixen best om te dampen na een maand steepen, intense smaak komt dan pas. Mijn mening althans....

Zeker en vast. Ik ben jammer genoeg ongeduldig. :-) 

Momenteel zit ik rond de 30-50ml juice per dag (testjes bijgeteld), dus het gaat er snel door.

• Like 1
  • 4 weeks later...
On 21-2-2018 at 13:30, Frankie76 said:

Klinkt lekker. Maar ik zoek een fruitig snoepje dat niet meteen na een dag aan m'n coil blijft zitten. Is deze goed voor je coils? Of kan ik die alweer snel vervangen?

Iemand ervaring met de "aankoek" van deze? Of valt het mee?

• 2 weeks later...
On 18-3-2018 at 18:40, Frankie76 said:

Iemand ervaring met de "aankoek" van deze? Of valt het mee?

Overweldigende respons.. 

Heb 'm maar gekocht en getest: erg kunstig, vond ik. Meteen weggegooid. Dus zal op mijn coil niet koeken :duim

7 minutes ago, Frankie76 said:

Overweldigende respons.. 

Heb 'm maar gekocht en getest: erg kunstig, vond ik. Meteen weggegooid. Dus zal op mijn coil niet koeken :duim

Heb je wel een paar weken gewacht? Egoïst aroma's hebben een vrij lange rijpingstijd, ook de snoep- en fruitsmaken. Als een sapje niet meteen smaakt, nooit meteen weggooien maar gewoon effe laten staan en na een tijd nog eens proberen. De 'chemische' smaak verdwijnt en de bedoelde smaak komt boven.

En ja, zeker als je ze op 20% in vg mixed koeken ze behoorlijk aan, dat dan weer wel. Op 10% in hoog pg -waar deze smaken iets minder geschikt voor zijn- valt het heel erg mee.

Edited by L33ntje

Ja L33ntje, ik weet wat steepen is. Momenteel staat er 500 ml  Boss Shots op de verwarming  :ja

Maar hier zit zo'n "kaarsvetsmaakje" aan dat ik bij T-juice ook ken. En die ook met steepen niet verdwijnt.

Ben overigens tegenwoordig wat makkelijker geworden met iets dat niet meteen lekker is. Vind het de laatste tijd meer een wetenschap geworden, dat vapen, haha!

Dank voor je tip!