Jump to content

Recommended Posts

beste

Ik ben in het bezit van een smok stick basic. 

Ik heb deze een aantal maanden niet gebruikt  en onlangs heb ik hem dus weer eens uit de kast gehaald.
Ik heb er de "red candy" liquid van millers in gedaan en sinds toen proef ik niet echt een verbrande smaak, maar eerder een zeer fel brandend gevoel in de keel. Ik twijfel of het aan de nicotine ligt want heb voordien liquids van 10 en 12mg gebruikt. De huidige red candy is maar 6mg. De coil ziet er ook niet verbrand uit. Is dit een dry hit? Ik heb niets veranderd en alles zit vast(niet te vast) hoe het voordien was. 

Alvast bedankt

MVG

Spacebass. 

Klinkt als een dryhit (verbrande coil). Heb je de coil gebruikt wat er al die tijd in heeft gezeten of een nieuwe gebruikt ? 

Die oude: dan weg ermee en nieuwe coil gebruiken.

In geval van nieuwe: heb je die van te voren ook goed 'bedruppeld' (primen) met liquid zodat de wick goed vochtig is of heb je die coil er droog in gestopt ? Indien droog: dan heb je de wick (cotton) verbrand en dat krijg je er nooit meer uit, dus nieuwe coil en van te voren goed primen.

1 hour ago, spacebass said:

...sinds toen proef ik niet echt een verbrande smaak, maar eerder een zeer fel brandend gevoel in de keel. Ik twijfel of het aan de nicotine ligt want heb voordien liquids van 10 en 12mg gebruikt. De huidige red candy is maar 6mg. De coil ziet er ook niet verbrand uit. 

Misschien gewoon een (lichte) keelontsteking.... is niet ongewoon in deze tijd van het jaar.

Oude coils kun je wel beter eerst goed schoonmaken, door de coils een nacht lang in een bakje met azijn te leggen of ze te laten pruttelen in kokend water en daarna goed uitschudden en verder laten drogen, b.v. op een radiator.

30 minutes ago, Marianna said:

Misschien gewoon een (lichte) keelontsteking.... is niet ongewoon in deze tijd van het jaar.

Oude coils kun je wel beter eerst goed schoonmaken, door de coils een nacht lang in een bakje met azijn te leggen of ze te laten pruttelen in kokend water en daarna goed uitschudden en verder laten drogen, b.v. op een radiator.

Kan je een fabriekscoil hergebruiken door deze even te koken ?

@Heisendoemp  Het halve YouTube staat vol met filmpjes over coils schoonmaken en > deze methode <  is goed en simpel. 

Herbouwen van fabriekscoils is trouwens ook niet moeilijk.

Trippers geeft hier een demonstratie:  

Edited by Marianna

Heb je in de tussentijd gerookt? Dit kan ook irritatie veroorzaken als je weer gaat dampen. Het geeft het prikkelende/branderige gevoel de neiging om te hoesten?