Jump to content
Miss Foggy

Favoriete en smaakvolle merken liquids PG:VG 50:50

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik damp nog steeds met mijn eerste esigaret de Justfog Q16. Ben daarover eigenlijk best tevreden, maar ik merk dat de zoektocht naar niet te flauwe liquids in de verhouding 50:50 best lastig is, daar komt bij dat ik 0 nicotine damp. Helaas kwam ik er vorige week pas achter dat de smaak beter tot zijn recht komt met 3 nicotine. :bloos

Eigenwijs als ik ben, wil ik geen nicotine gaan dampen.

De tabakssmaken gaan aan mij voorbij, voor de rest sta ik wel open voor vanille, creamy, cakes, fruit tot whisky.

Cirkus heeft een nougat smaak die het beste smaakt met 3 nicotine. De 0 pakte toch anders uit. Ondanks niet heel erg verkeer maar net niet.

De Simple heeft een fijne Cherry smaak.

Pulp heeft een fijne Peach Skin smaak.

Van Sansie heb ik veel de Vanilla Cheesecake gedampt, heeft een heel goede smaak.

Wie heeft er nog meer merken/ of aanbevelingen voor me? Alvast thanx!

Je zou over kunnen stappen naar een andere verhouding. Bv 70 pg/ 30 vg. Pg is een betere smaakdrager en omdat je de smaakdrager nicotine al mist gaan je sapjes al snel flauw smaken.

Je zou ook zelf kunnen gaan mixen, dan kan je wat meer aroma gebruiken om de smaak wat beter te krijgen

Damp je al lang? Als je jouw eigen smaak een beetje in kaart hebt gebracht kan DIY echt een uitkomst zijn en de besparing is nog groter!

Toen ik zelf nog 'fabrieks-sapjes' dampte vond ik de lijnen van Millers erg goed, eigenlijk alleen cappuchino was een misser. Daarnaast vond ik de premium lijn van Exclubig erg lekker. 

On 13-2-2018 at 14:03, Tamara said:

Je zou over kunnen stappen naar een andere verhouding. Bv 70 pg/ 30 vg. Pg is een betere smaakdrager en omdat je de smaakdrager nicotine al mist gaan je sapjes al snel flauw smaken.

Je zou ook zelf kunnen gaan mixen, dan kan je wat meer aroma gebruiken om de smaak wat beter te krijgen

Goede tips, dankjewel! Ik ga het eens proberen met het verhogen van de hoeveelheid PG. Het zelf mengen is wel ergens in me opgekomen, maar ik damp niet genoeg om grote hoeveelheden in te kopen, en zo heb ik nog wel wat meer beren op de weg. Op de een of andere manier... :bloos

Weet je nog een goed merk met deze 70:30 verhoudingen?

Ik ben bijna direct overgestapt op diy. Ik kan je dus niet helpen aan k&k merken maar er komt vast wel iemand langs die er wel een paar weet.

On 14-2-2018 at 09:49, Aaruman said:

Damp je al lang? Als je jouw eigen smaak een beetje in kaart hebt gebracht kan DIY echt een uitkomst zijn en de besparing is nog groter!

Toen ik zelf nog 'fabrieks-sapjes' dampte vond ik de lijnen van Millers erg goed, eigenlijk alleen cappuchino was een misser. Daarnaast vond ik de premium lijn van Exclubig erg lekker. 

Ik damp niet zo heel veel. Doe best lang met een 10ml flesje.  Toch moet ik het maar eens overwegen. Tegen die tijd zal ik me op andere topics er goed in verdiepen.

In ieder geval bedankt voor je tips! Ik ga de lijnen en smaakjes meteen bekijken! 

Je hoeft trouwens geen grote hoeveelheden in te kopen. Begin gewoon met een flesje met nicotine van 100 ml, evt pg en vg en een aantal eppies om smaken te proberen

enkele goed doorsmakende (en ruikende) k&k liquids...

- red astaire (T Juice)

- red devil (avap)

- pinkman (Vampire vape)

- heisenberg (Vampire vape)

- ...

in licht of flauw smakende liquids doe ik een beetje koekjes aroma, het brengt die liquid naar een veel hoger level wat smaak en geur aangaat