Jump to content
balling

Rookruimtes in horeca niet meer toegestaan

Recommended Posts

7 minutes ago, Marianna said:

Dat zeg jij, maar ik zie in dat Telegraaf-artikel geen woord over dampen. 

Kan ook niet, anders zouden warme dampende maaltijden ook verboden moeten worden.

Dampen komt niet in ze op, anders stond het er echt wel in.

Ik vind het allemaal maar supergestoord en over de top. Anti-rokers schieten een beetje door hoor. Zeikwijven en zeurnichten noemen wij dat hiero. Hoe een klein groepje zoveel anderen weet te betuttelen. Bah. Ben overigens wel nog steeds erg blij en gelukkig met mijn dampertjes. :ponpon

Deze zin in De Telegraaf heb ik al 3 keer gelezen, maar snap 'm nog steeds niet:

"Niet-rokers in horecagelegenheden kunnen volgens het hof sociale druk voelen om naar mensen in rookruimtes toe te gaan". 

Sinds wanneer laten niet-rokers/dampers zich onder druk zetten om naar rookruimtes te gaan?

Wie geen zin heeft om in een rookruimte te zitten, zorgt dat-ie voldoende drank en voedsel in voorraad heeft en blijft 's winters gezellig thuis.  Zodra er op terrasjes ook niet meer gerookt of gedampt mag worden, zal de ene na de andere kroeg failliet gaan.

2 hours ago, Maarten said:

Dampen komt niet in ze op, anders stond het er echt wel in.

Volgens mij bedoelen ze eveneens damp, want ze willen het verschil tussen damp en rook niet kennen.

Veel burgers denken ook dat onze damp sowieso altijd die 'levensgevaarlijke' nicotine bevat.

18 minutes ago, Marianna said:

Volgens mij bedoelen ze eveneens damp, want ze willen het verschil tussen damp en rook niet kennen.

Veel burgers denken ook dat onze damp sowieso altijd die 'levensgevaarlijke' nicotine bevat.

image.thumb.jpeg.a0bd3a637093f86d7fe17237e4251176.jpeg

On 13-2-2018 at 21:13, PetraO said:

Dampen kun je tenminste wel stiekem doen.

Met kerst uiteten geweest en daar mochten we aan tafel gewoon dampen.Hadden geen enkel bezwaar en ook niemand die raar keek of iets zei,:clap

21 hours ago, Marianna said:

Officieel is dampen in horeca niet verboden zolang het niet in de huisregels staat die duidelijk en zichtbaar vermeldt moeten worden.

Als dat dus bij hun verboden is ga ik daar natuurlijk niet naar binnen.:protest

Edited by Phes62

Als horeca ondernemer met o.a. een cafe in het bezit is dit gewoon belachelijk. Er is een grote aparte rook ruimte, goed geventileerd en de helft van mn klantenbestand bestaat uit rokers.  Als dat wegvalt moet ik iedereen een plekje buiten geven (overdekte situatie, warmtelampen in de winter etc, wat gaat zorgen voor geluidsoverlast en drukte voor 1 van de ingangen). 

Aan de andere kant vraag ik me af of dit wel stand gaat houden. Ik zie die wet er nog niet zo snel komen. En als dat wel get geval is, dan gaat het mij erg veel geld kosten

Edited by Knak

@Knak, ik vrees dat die wet er wel gaat komen, omdat protesteren uit de mode schijnt te zijn. 

Horecabedrijven zullen gedwongen worden om schoorstenen te laten installeren zoals van crematoria.

De drankjes worden daardoor aanzienlijk duurder en de sfeer niet gezelliger... 

zodat de burgers lekker thuis rook/dampfeestjes gaan houden. 

1 hour ago, Knak said:

Als horeca ondernemer met o.a. een cafe in het bezit is dit gewoon belachelijk. Er is een grote aparte rook ruimte, goed geventileerd en de helft van mn klantenbestand bestaat uit rokers.  Als dat wegvalt moet ik iedereen een plekje buiten geven (overdekte situatie, warmtelampen in de winter etc, wat gaat zorgen voor geluidsoverlast en drukte voor 1 van de ingangen). 

Aan de andere kant vraag ik me af of dit wel stand gaat houden. Ik zie die wet er nog niet zo snel komen. En als dat wel get geval is, dan gaat het mij erg veel geld kosten

Ik denk dat binnen afzienbare tijd roken op het terras ook verboden gaat worden.

On 14-2-2018 at 15:19, Zefanja said:

Dus heel even naar buiten gaan om een paar hijsjes te nemen moet wat dat betreft ook niet zo’n ontzettende inbreuk van je rechten zijn.

Voor jou persoonlijk kennelijk niet, echter wel voor kettingrokers/kettingdampers. Die hebben niet genoeg aan "heel even een paar hijsjes"

19 hours ago, Maarten said:

Ik denk dat binnen afzienbare tijd roken op het terras ook verboden gaat worden.

Yep, evenals roken/dampen in een bushokje of in je eigen tuin of in een weiland of waar dan ook.

Dit topic bestond voor het merendeel uit niet dampgerelateerde politiek, dit is hier niet meer toegestaan, regelmatig zien we kleine discussies door de vingers, maar zodra het de overhand neemt.... Veeg !

Damp / Rook gerelateerde politieke conversaties ✅ 

Politieke conversaties algemeen ❎