Jump to content
Tamara

Pico squeeze, welke build kan ik gebruiken?

Recommended Posts

Okee, misschien een domme vraag maar ik heb een pico squeeze onderweg en ben een beetje nerveus omdat deze 50 Watt levert. Ik heb nooit boven de 30 Watt gedampt. Ik heb begrepen dat claptons en exotische coils over het algemeen met hoger Wattage worden gedampt (meer oppervlak om te verwarmen).

Nu is mijn vraag: moet ik overstappen naar een dikke flapton of exoot? Ik heb alleen 28awg Ss316l en kanthal clapton 2* 28 awg met 32 awg in huis

ps. Ik ben van plan om ongeveer 0.5 Ohm coils te bouwen

Edited by Tamara

8 minutes ago, Tamara said:

Nu is mijn vraag: moet ik overstappen naar een dikke flapton of exoot? Ik heb alleen 28awg Ss316l en kanthal clapton 2* 28 awg met 32 awg in huis

ps. Ik ben van plan om ongeveer 0.5 Ohm coils te bouwen

Dat lukt prima met het draad dat je hebt. Welke RDA ga je gebruiken?

Zie ook:

Oh, en de mod is een semi-mech, geeft dus niet continu 50W, maar is begrensd op 50W (al te exotische grote builds zijn dus niet geschikt), de output die ie levert hangt af van je build en je gebruikte batterij (en hoe vol/leeg die is). 

Ah, dank. Ik dacht dat de hoeveelheid Watt alleen afhing van hoe vol de batterij is

Ik gebruik trouwens de SXK Hadaly

Ik zou eerst gewoon je huidige build eerst testen op de squeeze en kijken wat dat geeft.

Als het niet warm genoeg is kan je nog altijd een coil maken met een iets lagere ohm waarde, en als het teveel moest zijn een coil met een hogere waarde.

3 hours ago, tsiis said:

de output die ie levert hangt af van je build en je gebruikte batterij (en hoe vol/leeg die is)

3 hours ago, Tamara said:

Ah, dank. Ik dacht dat de hoeveelheid Watt alleen afhing van hoe vol de batterij is

In verhouding tot de weerstand van de coil inderdaad. Met jouw draad zou ik eens een 0,65 Ohm coil maken met 6/5 wraps en ID 3,5. Dan heb je redelijk wat ruimte voor wick en niet te weinig wraps in die Hadaly. Stel dat je een coil van 0,65 Ohm hebt dan trek je 27 W met een volle batterij (4,2 V). Is de spanning van de batterij tot 3,7 V gezakt, wat al snel gebeurt, dan trek je nog maar 21 W.