Jump to content
derkzz

Welke coil is jullie favoriet in de baby beast?

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag mijn smok 220w binnen gekregen, en als een paar maand met de al 85 bezig..op bijde heb ik een (big) baby beast tank zitten

Inmiddels al een paar diverse coils geprobeerd ik wil maximaal smaak en maximaal damp?.

Ik was benieuwd wat jullie favoriet is?

Ik neig naar de t6

Maar de x 4 vind ik ook fijn omdat die iets minder zuipt.

Momenteel ben ik de t8 aan het proberen

Ook ik heb baby beasts op mijn Smok Procolor, de beste tank tot nu toe. Ik heb de TFV12 Prince geprobeerd maar da's een drama. Verschillende liquids geprobeerd, nieuwe seals, nieuwe coil... de vloeistof zeikt er zo uit, vooral na het dampen. Dus nu weer terug naar V8 Baby Beast. Ik gebruik daar 2 type coils voor, eentje voor laag vermogen (M2 0.25ohm), zo rond de 40W. En eentje voor wat hoger vermogen (Q2, 0.4ohm), rond de 60W. Beide geven goede smaak en damp, het is maar net waar je voorkeur aan geeft (hoog of laag vermogen).

Edited by Hannibal

De RBA is mijn favoriet, maar je bedoelt wss fabriekscoils. Ik vond destijds de t6 het beste geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Beetje vreemd dat je de coil met lagere weerstand op minder vermogen dampt dan de coil met hogere weerstand. Maar goed zolang het lekker dampt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

De Big Baby Beast is de enigste atty waar ik wel eens coils in gebruik en dan alleen de M2 0.25ohm (de meeste andere zijn mij veel te luchtig). Ik zet deze op zo'n 40watt en dan is die prima in smaak én nog eens redelijk zuinig in gebruik.

(Btw, is ook hier een uitzondering want normaal gebruik ik de RBA (áls ik de Smok al gebruik) en die coil ik altijd boven de 0.7 of 0.8ohm en dan niet boven de 25 á 30 watt.)

Beetje vreemd dat je de coil met lagere weerstand op minder vermogen dampt dan de coil met hogere weerstand. Maar goed zolang het lekker dampt.

Stel dat in de coil met lagere weerstand dunnere draad is gebruikt dan in die met de hogere weerstand, dan heb je in die laatste dus meer vermogen nodig om de boel warm te stoken.

Het zou dus kunnen...

Edited by Tony

On 14-2-2018 at 10:01, Hannibal said:

Ook ik heb baby beasts op mijn Smok Procolor, de beste tank tot nu toe. Ik heb de TFV12 Prince geprobeerd maar da's een drama. Verschillende liquids geprobeerd, nieuwe seals, nieuwe coil... de vloeistof zeikt er zo uit, vooral na het dampen. Dus nu weer terug naar V8 Baby Beast. Ik gebruik daar 2 type coils voor, eentje voor laag vermogen (M2 0.25ohm), zo rond de 40W. En eentje voor wat hoger vermogen (Q2, 0.4ohm), rond de 60W. Beide geven goede smaak en damp, het is maar net waar je voorkeur aan geeft (hoog of laag vermogen).

Vermogen maakt niet heel veel uit..ik ben variabel?.

Nu die t8..wel fijn, maar het juice verbruik ligt zo hoog dat dit geen blijvertje is??

Altijd de Q2 0.4 ohm gebruik in de tfv8 baby beast. Ik vind hem goede smaak en damp hebben. Zit meestal tussen de 50 en 60 watt er mee.

Heb ook 2 x de big baby beast altijd de Q2 gebruikt nu als test de yosta p2 mesh coil er in 

omdat de Q2 bij mij na een dag of 3 een brandsmaak geven 

tot nu toe erg tevreden over de yosta mesh coils hebben alleen wel even de tijd nodig om een goede smaak te geven.

On 31-5-2018 at 10:28, Weirdorob said:

Heb ook 2 x de big baby beast altijd de Q2 gebruikt nu als test de yosta p2 mesh coil er in 

omdat de Q2 bij mij na een dag of 3 een brandsmaak geven 

tot nu toe erg tevreden over de yosta mesh coils hebben alleen wel even de tijd nodig om een goede smaak te geven.

Even een update de yosta mesh coils geven niet veel smaak en blijven een droge damp geven geen burn maar droog weet niet hoe ik het beter moet omschrijven nu de smok mesh coils besteld even afwachten hoe ze presteren

On 2/15/2018 at 3:44 PM, Dennis1992 said:

Altijd de Q2 0.4 ohm gebruik in de tfv8 baby beast. Ik vind hem goede smaak en damp hebben. Zit meestal tussen de 50 en 60 watt er mee.

Same here...

30 minutes ago, keesjanklootviool said:

Same here...

Inmiddels gebruik ik grotendeels de x4 0.15 ohm coils. Gaan iets korter mee, in de zin van dat ze sneller zwaarder hijsen. Maar bij de Q2 had ik naar mijn zin iets te vaak hit or mis coils. Maar als ik wel een goede Q2 coil had gingen ze erg lang mee!

On 16-6-2018 at 15:37, Weirdorob said:

Even een update de yosta mesh coils geven niet veel smaak en blijven een droge damp geven geen burn maar droog weet niet hoe ik het beter moet omschrijven nu de smok mesh coils besteld even afwachten hoe ze presteren

Ondertussen de smok baby mesh coils binnen en hebben ook wat tijd nodig om lekker te worden 3 tankjes en nu enorm tevreden zeer goede smaak en enorme damp op 55 watt toppie 😍

On 14-2-2018 at 10:01, Hannibal said:

Ook ik heb baby beasts op mijn Smok Procolor, de beste tank tot nu toe. Ik heb de TFV12 Prince geprobeerd maar da's een drama. Verschillende liquids geprobeerd, nieuwe seals, nieuwe coil... de vloeistof zeikt er zo uit, vooral na het dampen. 

Dan denk ik dat je toch echt zelf iets niet goed doet, ik gebruik die tank al maanden met een hoop plezier.

Ik gebruikte na een tijdje enkel de m2 coils. Super airflow en goede smaak.

Laag of hoog wattage, het ging allemaal prima. Toch voorkeur gegeven aan een rba in beide smok tanks.

Ik heb nog wel een paar smok tanken waar ik vanaf wil. Interesse stuur pm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk