Jump to content

Vandy Vape Kylin mini RTA review

Recommended Posts

De oorspronkelijke kylin was een dual coil RTA, deze kwam uit de beginperiode van Vandy Vape.

Nu hebben ze een mini versie uitgebracht, maar om eerlijk te zijn had deze tank beter gewoon een volledig nieuwe naam gekregen want deze mini heeft niks weg van de voorganger.

Ik heb deze RTA enkel gekocht omwille van het mooie build deck, dat sprak me aan.

Heb deze lokaal gekocht bij Belgacig voor 34€.

http://belgacig.com/nl

Natuurlijk goedkoper te krijgen in China en sommige andere landen.

Wat krijg je:

- Kylin mini RTA

- Reserveglas (bubble glas)

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes (zowel kruis als inbusschroefjes)

- Kruis schroevendraaier en inbussleutel

- Zwarte 810 driptip en een 810 naar 510 adapter

- Een coil (geen info beschikbaar over deze coil)

- Handleiding (ook NL)

MDhqSKO.jpg

De looks van de RTA zijn wel bijna hetzelfde als de vorige Kylin.

En ja alweer een rode driptip op een zwarte atomizer, ze moeten in China echt eens leren om die gekleurde driptips in random kleuren te verpakken.

Groot Kylin logo aan één kant.

663ygpO.jpg

Vandy Vape logo op de andere kant van de kamer.

NSJYVxj.jpg?1

Info onderaan.

FsbrE0y.jpg?1

Dit zijn de driptip opties die Vandy Vape je geeft.

FruNuAD.jpg

Topfill met grote openingen, soepele schroefdraad en perfecte afdichting met o-ringen.

xOhY8mm.jpg

Je kan dus kiezen welk glas je gebruikt, het normale glas of het bubble glas.

bLJ7j0V.jpg?1

WEKWLrC.jpg?1

Grote airflow openingen, dit is dan ook een echte DL tank.

zcIpgQ1.jpg

Dan het build deck, ik vond het erg aantrekkelijk en ook wel uniek.

Lijkt wel een halfpipe uit een skatepark.

De 180° honey comb airflow valt wel erg op en eindelijk een RTA met grote build deck schroefjes.

7OQPAJB.jpg

x2KMAvo.jpg

Het is de eerste keer dat Vandy Vape een coil voorziet bij hun atomizers.

Maar helaas geen enkele beschrijving van het type coil of uit welke draadsoort, en enkel daarom weiger ik die coil te gebruiken.

Ik wil weten wat voor soort coil ik damp!

En om eerlijk te zijn draai ik zelf toch wel een nettere coils als het moet, vind deze coil niet zo goed gelukt.

L353vr8.jpg

Dan maar een coil die ik ken en graag damp, een staple coil van Ambrose Vape.

De coil netjes plaatsen in dit deck stelt niet veel voor, gaat makkelijk.

ppXvZdM.jpg

daKO5cU.jpg

W7mXPFc.jpg

qqnUHqh.jpg

Deze RTA wicken kan voor een beginneling misschien wel eens mislopen, maar voor ervaren RTA gebruikers zal het geen probleem vormen.

Je moet vooral zorgen dat je wick niet tussen de schroefdraad van de kamer komt te zitten want dan creëer je mogelijk een lekkage probleem. 

Zo wick ik deze Kylin en dat werkt en wickt perfect.

TRbxYEI.jpg

6vlDyw4.jpg

oDM04YR.jpg

En zo heeft deze Kylin mini een ganse week dienst gedaan op het werk bovenop de GTRS Vboy mod met een matching driptip.

Wxx4s1r.jpg

Mijn bevindingen:

- Heb weinig tot niks te klagen over deze RTA

- Goede smaak

- Goede rustige (smooth) airflow dankzij de honey comb airflow, heb al bij meerdere atomizers gemerkt dat dit type airflow met al die kleine gaatjes altijd een rustige niet turbulente airflow geeft.

- Het is wel een echte DL tank, je hoeft hier geen restricted vape te verwachten ook al draai je de airflow control ring bijna helemaal dicht.

- Bouwkwaliteit is goed, Vandy Vape maakt de laatste tijd altijd wel goed afgewerkte producten.

- Degelijke build deck schroeven van een groter formaat dat in andere RTA's, zou een standaard moeten worden in plaats van altijd die petieterige inbusschroefjes.

- Omdat het een DL tank is zal het dan ook wel een grootverbruiker zijn, dus dat 5ml bubble glas is wel gepast bij dit soort tank.

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 2

Dank je voor de goed georganiseerde review, ik ben zelf ook heel tevreden over deze Kylin. :duim

Wicken was voor mij eventjes pielen en klooien, maar toch in één keer goed en geen lekkages.

Kun je ook de buitenmaat van het bubbelglaasje er nog even bij zetten, alsjeblieft? (28 mm in mijn meeting). Ik weet dat iemand daar naar had gevraagd, maar ben vergeten wie.

2018-02-10-Kylin_Bubble.thumb.jpg.9c98b5f240fceb596b960f565c2da20f.jpg

Edited by Rowena
  • Like 1
  • Thanks 1