Jump to content

Wismec Luxotic BF review

Recommended Posts

Wismec/JayBo hun eerste squonker, het kon natuurlijk niet uitblijven.

Toen ik opving dat Wismec een squonker ging bouwen was mijn eerste reactie als dat maar goed komt met hun 510 problemen in het verleden.

Het is duidelijk hun bedoeling om met deze mod het "low budget" segment in te palmen.

En dat is ze dan ook heel goed gelukt, want deze mod is dan ook goedkoop.

Ik heb deze mod gekocht in mijn lokale shop (Belgacig) voor 34€.

In China zag ik deze mod rond de 28€, tel daar nog 2€ verzending bij en je zit al niet ver van de prijs die ik in een lokale shop betaald heb.

Voor mij persoonlijk dus niet de moeite om in China te gaan bestellen.

Heb de versie zonder RDA gekozen, gewoon omdat de bijhorende RDA me maar van bedenkelijke kwaliteit leek.

Topcap en driptip zaten al erg los en dan was er nog geen liquid op de o-ringen, en ik heb hier thuis veel betere RDA's liggen.

Je hebt deze mod voorlopig maar in drie uitvoeringen, met een resin deurtje en met een ultem en frosted groen deurtje.

Maar omdat je bij dat ultem en groen deurtje zeer duidelijk de grote magneten zag zitten wou ik die niet hebben.

Wat krijg je:

- Luxotic mod

- Handleiding (ook NL)

- Reserve flesje

xg7e6ms.jpg

Het resin is altijd met random patroon, de kleuren zijn hetzelfde maar de vormgeving is steeds anders.

PbNyOVA.jpg

Enkel het deurtje is uit resin, de rest is volledig metaal, met achteraan een groot Wismec logo.

Fb82JhD.jpg?1

I3a2zWK.jpg?1

Naast de 510 staat JayBo zijn logo (had voor mij niet gehoeven)

De 510 is geveerd en voor de rest heb ik tot nu toe geen klagen over deze connectie.

NEuIBBs.jpg

De vuurknop zit vast op een kleine chip, 5x klikken om te toetsel aan/uit te schakelen en ook telkens tijdens het vuren of aan/uit zetten is er led verlichting rond de knop.

Die verlichting is maar zeer mild en gelukkig sober gehouden met een witte kleur.

Stevige knop, geen gerammel.

JaKX7JT.jpg

Ik moet zeggen dat de pasvorm van het batterij cover zo goed als perfect aansluit op de rest van het frame.

Geen naden of kieren en uitstekende hoekjes.

SdqQWoO.jpg

WTKq1y3.jpg

Het batterij cover is ook gemaakt uit dik resin en dus erg stevig.

7l8v3nE.jpg

Ook zie je drie degelijke magneten zitten, er zit dan ook niks of niks beweging in het cover tijdens het gebruik van de mod.

AH1CakN.jpg

Dan de internals.

Hier zie je maar bitter weinig van omdat het allemaal netjes afgeschermd is door een metalen plaatje.

Voor de rest is alles uit plastic binnenin en ze hebben wel een lintje voorzien om de batterij te verwijderen.

wQeRB9g.jpg

Batterij geplaatst.

Mijn batterij met Pickle Rick wrap heeft het hier naar zijn zin.

MtwbJDm.jpg

Onderaan de mod heb je een klein dun metalen plaatje voorzien van gaten.

KutJbGO.jpg

Dit plaatje moet je verwijderen om het flesje te verwijderen of bij te vullen, plaatje zit vast met magneten.

Ub08pKd.jpg

Dan kan je het flesje naar beneden schuiven.

Skwz5RJ.jpg

Dit intussen ouderwetse systeem zie je nog op andere squonkers zoals de Pico Squeeze en Gbox.

Het is een systeem dat werkt en goed zelfs maar als je liefhebbers van squonkmods wil aantrekken is dit niet het juiste systeem om te gebruiken.

Het flesje zelf kan 7.5ml liquid hebben en is gemaakt uit van dat "hard" plastic.

CwjPWUJ.jpg?1

Hier de mod met een 22mm RDA.

eNn8NV7.jpg

En de mod met een 24mm RDA.

qCUUeKm.jpg

24mm is ook het maximum, bij 25mm ga je een lichte overhang hebben over de randen.

Handchecks.

kE3uubh.jpg

ljyIx4L.jpg

Mijn bevindingen:

- Voor de prijs van 34€ die ik betaald heb is het echt wel kwaliteit, dit had ik echt niet verwacht!

Afwerking is zeer goed, alles voelt stevig aan.

- In de wintermaanden is deze mod niet echt een plezier om vast te houden omdat het enkel kil en koud metaal is dat je in handen hebt.

- Goede vuurknop met mogelijkheid om toestel aan/uit te schakelen.

- Ook nog andere beveiligingen zoals low battery protection, ohms to low protection.

- Ik merk geen verschil in prestatie met andere toestellen.

- Internals zijn clean en netjes afgewerkt.

- Batterij lintje aanwezig, dit word helaas vaak vergeten in squonkers.

- Goede en grote magneten zorgen dat het batterij cover heel goed vast zit.

- Geveerde 510.

- Vrij klein toestel is ook altijd leuk.

- Door al het metaal is het wel geen heel licht toestel, het is zelfs één van de zwaarste squonkers die ik heb.

- Het flesje en systeem hoe dat werkt is goed, geen probleem mee.

Zelf verkies ik natuurlijk wel siliconen flesjes.

- Het zou mooi zijn als Wismec binnen dit en enkele weken meerdere batterij covers zou uitbrengen in andere kleuren, dit zal natuurlijk afhangen van de verkoopcijfers.

Als ik dan toch minpuntjes moet opsommen is het dit:

- Dat metalen plaatje met gaten onderaan de mod mocht beter vast blijven zitten, hier zit wel wat beweging in.

Zal je weinig van merken tijdens het gebruik maar moet het vermelden natuurlijk

- Ze hadden deze mod volgens mij beter op de markt gebracht met een 20700 batterij optie, dat zou de mod nog beter gemaakt hebben.

Tot zover de review over de mod, hieronder heb ik nog een kleine bottle hack gemaakt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om deze mod te upgraden met een siliconen flesje heb je twee opties.

Ofwel wat ik nu ga laten zien aan de hand van foto's , ofwel de hack zoals Mike Vapes in zijn Youtube filmpjes laat zien door middel van het metalen staafje dat in het flesje gaat af te knippen/slijpen/zagen.

Eerst heb ik eens in mijn doosje met reserve flesjes gekeken of ik een flesje had dat zou werken, en dat heb ik dan ook gevonden.

FVps6KP.jpg

Namelijk een silicone flesje van Artic Dolphin, dat past in dit toestel zonder breekwerk.

W995vK0.jpg

Je moet alles verwijderen van het flesje.

Nk8ahrF.jpg

Als je in de mod kijkt zie je nog een siliconen plug zitten, die kan je simpelweg uit de mod trekken met een pincet.

Komt er heel vlot uit.

uB4cET8.jpg

q3iTsdR.jpg

Dan schuif je het siliconen flesje gewoon over de bestaande plug voor het plastic flesje, hier is wel een drupje liquid voor nodig.

VOYGrgy.jpg

En ziezo nu heb ik een siliconen flesje in deze mod zitten, past ook perfect.

pkeDOrO.jpg

Om te bewijzen dat dit luchtdicht is heb ik volgende foto.

Gewoon het flesje indrukken, dan met je vinger de 510 afdekken en het flesje loslaten.

Blijft het flesje in ingedrukte vorm, dan is alles mooi luchtdicht.

o3VbIQh.jpg

Bij deze bottle hack is het dan ook aangeraden om het flesje te vullen met een refill flesje.

• Like 16
  • Thanks 3

Mooie review, en haha die pickle wrap :-D Wel balen dat ik dit gelezen heb want nu wil ik hem natuurlijk ook weer hebben. Als vertragingstactiek en zelf-voor-de-gek-houderij heb ik gesteld dat ik wacht tot ik een rvs deurtje kan vinden (hopelijk nooit).

• Like 1

Zo een deurtje in hetzelfde materiaal als de rest van de mod zie ik ook wel zitten.

Die doorzichtige ultem en groene covers vallen erg tegen ondat je die grote magneten zo goed ziet zitten.

Het resin zoals ik heb is helaas ook enkel maar in de blauw-oranje kleuren te krijgen.

Dus andere uitvoeringen zijn meer dan welkom.

• Like 3
1 hour ago, speedracer1979 said:

@jim wat voor refill bottle kan ik het beste gebruiken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik gebruik deze en ben er heel tevreden van:

https://m.fasttech.com/products/3021/10036725/8829300-yftk-510-central-silicone-dropper-bottle

Maar als je het standaard plastic flesje gebruikt in deze mod kan je het best vullen door het flesje telkens uit de mod te halen, dit zal sneller werken dan met een refill flesje.

• Like 2

Gisteren een interview bekeken op Youtube tussen Tony B en JayBo, en daar zei JayBo dat er na Chinees nieuwjaar andere kleuren batterij covers op de markt komen.

En ook siliconen flesjes voor deze mod en andere topcaps voor die Thobino RDA.

Ik kijk er alvast naar uit!

• Like 3

Mij leek die rda niet echt geweldig, daarom dat ik enkel de mod gekocht heb.

Het was ook 20€ extra als ik de mod met rda wou, en voor die 20€ extra kan ik twee SXK clones in China kopen waarvan ik zeker weet dat ze wel goed zijn.

• Like 1
35 minutes ago, Jim said:

Mij leek die rda niet echt geweldig, daarom dat ik enkel de mod gekocht heb.

Het was ook 20€ extra als ik de mod met rda wou, en voor die 20€ extra kan ik twee SXK clones in China kopen waarvan ik zeker weet dat ze wel goed zijn.

Helemaal gelijk. Heb die er eigenlijk gekocht als kit omdat ik zelf nog niet veel single coil rda's heb. Dit is nu de 4e En ook gelijk weer een ervaring rijker met deze aan te kopen. Sommige dingen snap ik niet goed hoe ze de rda gemaakt hebben.  De mod zelf heb ik weinig over te klagen. Vuurt goed en gelijk. Flesjes, tja dat is toch iets persoonlijks denk wat je het fijnst vind. Ik vind het niet echt een probleem.

Edited by Mieshof13

Hallo mededampers, kon het toch niet laten en heb hem toch maar besteld mijn eerste (half) mech? nu heb ik een vraag gebruik al jaren mijn trouwe pico 75 w met een rdta en bouw meestal rond de 0.7 ohm clapton en damp altijd 25 watt en gebruik LG batterijen HG2 3000mAh met een maximaal 4.17v. Nu begrijp ik dat de Wismec 100watt vuurt zijn mijn batterijen daarvoor geschrikt? Als ik mijn pico op max 75 watt zet schiet hij naar dik 7V? is dit veilig! Is mij nooit opgevallen want ik dampte nooit hoger dan 25w.

@speedracer1979

De enige raad die ik je kan geven is lees eerst de dampwiki eens door omtrent batterij veiligheid en de wet van Ohm!!!

En doe dit voor je het toestel in gebruik gaat nemen.

Want door wat je nu schrijft kan ik direct uitmaken dat je nog geen enkele ervaring hebt met de werking van een "mech".

Deze wismec kan tot max 100w gaan, daar bedoelen ze mee dat de interne veiligheid slechts 100w zal toelaten voor die in werking treed.

Bij dit soort toestellen hangt het geleverde wattage af van de coil die je gebruikt.

De wet van Ohm zegt dit bij de build die jij op dit moment gebruikt.

0.7ohm coil bij een volle batterij van 4.2v geeft een wattage van 25.2W en hiermee trek je 6A van je batterij.

Naarmate je batterij leeg loopt heb je nog maar een wattage van 19.5W als je batterij nog 3.7v bevat.

Dus naarmate je batterij leeg raakt heb je steeds minder output/wattage.

Je Pico daarentegen zal steeds 25W blijven leveren tot je batterij leeg is, bij toestellen zoals deze Wismec is dat niet zo.

Dit zijn dingen waar je echt rekening mee moet houden.

• Like 4
  • Thanks 1
[mention=6937]speedracer1979[/mention]
De enige raad die ik je kan geven is lees eerst de dampwiki eens door omtrent batterij veiligheid en de wet van Ohm!!!
En doe dit voor je het toestel in gebruik gaat nemen.
Want door wat je nu schrijft kan ik direct uitmaken dat je nog geen enkele ervaring hebt met de werking van een "mech".
Deze wismec kan tot max 100w gaan, daar bedoelen ze mee dat de interne veiligheid slechts 100w zal toelaten voor die in werking treed.
Bij dit soort toestellen hangt het geleverde wattage af van de coil die je gebruikt.
De wet van Ohm zegt dit bij de build die jij op dit moment gebruikt.
0.7ohm coil bij een volle batterij van 4.2v geeft een wattage van 25.2W en hiermee trek je 6A van je batterij.
Naarmate je batterij leeg loopt heb je nog maar een wattage van 19.5W als je batterij nog 3.7v bevat.
Dus naarmate je batterij leeg raakt heb je steeds minder output/wattage.
Je Pico daarentegen zal steeds 25W blijven leveren tot je batterij leeg is, bij toestellen zoals deze Wismec is dat niet zo.

Dit zijn dingen waar je echt rekening mee moet houden.

Bedankt voor je antwoord, maar zijn mijn batterijen de Lg geschrikt of is het raadzaam om andere batterijen tekopen? Wil gaan bouwen rond 0.5 ohm

22 minutes ago, speedracer1979 said:

Bedankt voor je antwoord, maar zijn mijn batterijen de Lg geschrikt of is het raadzaam om andere batterijen tekopen? Wil gaan bouwen rond 0.5 ohm

Als je de wet van ohm begrijpt en kan toepassen, kan je uitrekenen wat de belasting van je batterijen is bij die weerstand. Als het goed is weet je ook wat de maximale belasting van je batterijen is (Mooch) en kan je dan dus zelf bepalen of je batterijen goed zijn.. Echt waar, ga je inlezen voordat de boel ontploft en we weer een schrikverhaal kunnen lezen in de media.. (overdrijven is ook een vak, maar het gevaar is serieus).

Edited by TheRich
  • Like 2
  • 3 weeks later...

Sinds afgelopen Zaterdag heb ik de Luxotic kit in de honingkleur en ik ben hier echt waanzinnig tevreden over!Ik ben nog niet veel gewend na de pico 75 en een Smok basic stick dus mij zal je ook echt niet horen over het flesje,ik heb geen vergelijking en ben heer zeer tevreden mee!

• Like 4
23 hours ago, Daniëlle said:

Sinds afgelopen Zaterdag heb ik de Luxotic kit in de honingkleur en ik ben hier echt waanzinnig tevreden over!Ik ben nog niet veel gewend na de pico 75 en een Smok basic stick dus mij zal je ook echt niet horen over het flesje,ik heb geen vergelijking en ben heer zeer tevreden mee!

Is ook echt een top modje hoor. 

Gebruik hem zelf ook nog steeds wekelijks.

• Like 2
  • 2 weeks later...

Een van de domste filmpjes uit de Jai Haze collectie...

Wat een geklungel om een een coil te plaatsen!

Over die RDA van Wismec kan hij wel gelijk hebben dat de opening in de squonkpin erg klein is en niet genoeg liquid krijgt.

Ik heb die RDA in de winkel in mijn handen gehad en wijselijk gelaten waar die was, niks voor mij.

Voor de rest overdrijft hij weer enorm in deze video, ik heb Jai wel graag omdat hij meestal rechtuit is maar als het niet "high end" genoeg is voor hem kraakt hij elk product overdreven af.

• Like 3
  • Thanks 1
16 hours ago, Jim said:

Een van de domste filmpjes uit de Jai Haze collectie...

Wat een geklungel om een een coil te plaatsen!

Over die RDA van Wismec kan hij wel gelijk hebben dat de opening in de squonkpin erg klein is en niet genoeg liquid krijgt.

Ik heb die RDA in de winkel in mijn handen gehad en wijselijk gelaten waar die was, niks voor mij.

Voor de rest overdrijft hij weer enorm in deze video, ik heb Jai wel graag omdat hij meestal rechtuit is maar als het niet "high end" genoeg is voor hem kraakt hij elk product overdreven af.

Daar ben ik het 100% mee eens Jim.

• 2 weeks later...

@Jim nu met die artic dolphin bottle krijg je dan wel je hele flesje leeg? En waar zijn die bottles nog te verkrijgen? Ik heb vandaag de box binnen gekregen maar het flesje is niks. Voordat ik ga knippen/zagen wil ik graag weten of die bottle hack van jou alles uit het flesje haalt. Thnx

• 2 years later...