Jump to content
Dennis1992

Het begin maken met DIY RBA coilen

Recommended Posts

Dat begrijp ik, ligt t niet gewoon aan de serpent? Is ie misschien niet geschikt voor chainvapen? Met de baby beast dampte ik ook wel eens in een kwartier iets van t halve tankje leeg, nooit een dryhit gehad.

Iemand met een serpent die dat herkent?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

1 minute ago, Oomkobus said:

Dat begrijp ik, ligt t niet gewoon aan de serpent? Is ie misschien niet geschikt voor chainvapen? Met de baby beast dampte ik ook wel eens in een kwartier iets van t halve tankje leeg, nooit een dryhit gehad.

Iemand met een serpent die dat herkent?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Zou kunnen, echter weet ik nog heel goed dat toen de wick van ton er in zat dat ik toen ook regelmatig een dryhit had, en er was niet echt een pijl op te trekken wanneer. Ook was de katoen zwart en de coil. Bij fabriekscoils heb ik nooit gehad dat de katoen zwart was, alleen de coil zelf. Misschien dat het ook de kleur van de liquid was deels, kaneel. I don't know. En net al svandaag, het is echt niet dat ik volgas hijsen nam. Ik nam ze vrij kort, en ook wel ietsje pauze er tussen. Maar op die SMOK kan ik vol uithalen als ik wil. Misschien dat @Tony idd hier nog wat over kan vertellen? Misschien zie ik iets totaal over het hoofd. 

Nooit problemen met dat tankje gehad qua dryhits. Belangrijk is zoals die all day vaper laat zien in dat filmpje om je wick schuin af te knippen en zo een 'muurtje te bouwen' in die juicehole. Enige kutte aan dat tankje is dat je die coils echt superkort moet afknippen, anders raken ze die chimney en dat de airflow te weinig is naar mijn zin..

Posted (edited)
29 minutes ago, Steve said:

Nooit problemen met dat tankje gehad qua dryhits. Belangrijk is zoals die all day vaper laat zien in dat filmpje om je wick schuin af te knippen en zo een 'muurtje te bouwen' in die juicehole. Enige kutte aan dat tankje is dat je die coils echt superkort moet afknippen, anders raken ze die chimney en dat de airflow te weinig is naar mijn zin..

Ja dat filmpje had ik ook gezien o.a. ik neem aan dat je bedoeld https://www.youtube.com/watch?v=j3RIbXZK17k op 1.56 minuut? Had dit niet gedaan, ik heb meerdere filmpjes bekeken. Op 1tje zag ik ook dat ze wat vloeistof op wick doen en dan pas met de pincet de uiteindes naar beneden duwen zegmaar. Dat gaat inderdaad stukken makkelijker dan ''droog'' katoen. Klopt, hij raakt de chimney, want ik plette dan de chimney over de stukjes wick. Maar als ik hem korter afkniptte zat ie weer los zegmaar, dan zat ie niet goed naar beneden. 

Edit: oo wacht je zei coils superkort afknippen, of bedoel je wel de wicks?

Edited by Dennis1992

De coil. Als die geplaatst is moet je die uitstekende stukjes superkort afknippen, anders krijg je een short. En idd eerst primen en dan pas een mooi muurtje bouwen in die juicehole

9 minutes ago, Steve said:

De coil. Als die geplaatst is moet je die uitstekende stukjes superkort afknippen, anders krijg je een short. En idd eerst primen en dan pas een mooi muurtje bouwen in die juicehole

Heb ze inderdaad kort afgeknipt die coil. Ik had eerst de coil onder de schroefjes dat zat ook goed vast. Maar toen maakte ie geen contact. Dus ze moesten echt tussen de schroefjes persee. Oo bedoel je dat muurtje bij de juicehol. Ik dacht dat je bedoelde dat de bovenkant zegmaar zoals op 1.56 in dat filmpje afgeknipt moest worden.