Jump to content
Dennis1992

Het begin maken met DIY RBA coilen

Recommended Posts

43 minutes ago, Steve said:

Mooi topic. Wat een lijdensweg haha. Ik heb zomaar het idee dat je weinig met de tips doet, maar hier een filmpje hoe je supermakkelijk spaced coils maakt. Ik doe het ook zo en heb nooit problemen gehad. Je moet wel zo'n coilmaster dingetje hebben. Methode 1 vanaf 50 sec in het filmpje werkt als een malle. Uiteraard moet jij het pootje nog een halve slag extra geven.

Ik doe wel genoeg met de tips vind ik, alleen soms vind ik het gewoon te complex. Er komt zoveel op je af in korte tijd :P Voor spaced coils te maken zei @Tony dat je het ook als volgt kan doen : Als je spaced coils wilt maken dan kun je ook een bout/schroef op de juiste diameter gebruiken om te wikkelen, de draad volgt dan de lijn van de schroefdraad en is dan altijd mooi spaced. Na het vastzetten van de coil draai je die bout/schroef er weet uit 

dus da's nog goedkoper ook dan een coilmaster:gek Ik denk wel dat ik als ik coils ga maken spaced coils probeer te maken omdat je dan minder kans op hotspots hebt.

Zo'n coil master dingetje is zo'n beetje het handigste apparaatje dat ik ooit aangeschafd heb. Helemaal als je zoals ik voornamelijk SS316L 24G simpele coils gebruikt. Superstrakke coils, ga je niet redden met zo'n stangetje. Die gebruik ik wel vaak om de coil mooi recht te houden als je de schroefjes aandraait op je deck.

En dat voor maar 3,20eu lieve mensen!

https://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_158302.html?

8 minutes ago, Steve said:

Zo'n coil master dingetje is zo'n beetje het handigste apparaatje dat ik ooit aangeschafd heb. Helemaal als je zoals ik voornamelijk SS316L 24G simpele coils gebruikt. Superstrakke coils, ga je niet redden met zo'n stangetje. Die gebruik ik wel vaak om de coil mooi recht te houden als je de schroefjes aandraait op je deck.

En dat voor maar 3,20eu lieve mensen!

https://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_158302.html?

Voor dat geld ga ik hem ook bestellen! De laatste die ik tegenkwam was 18 euro nog wat! Heb verder ook nog niet echt gezocht beken ik eerlijk. Bedoel je met een stangetje een boortje? Ik heb met mijn beperkte kennis van coilen alleen dit ding gebruikt tot nu toe https://www.fasttech.com/p/8670000

Geen lekken en makkelijk om te builden ,heerlijk van smaak ! Mijn eerste RTA is een succes . Hoelang gaat zo een fused clapton mee voor ik deze moet vervangen ?

34 minutes ago, Heisendoemp said:

Geen lekken en makkelijk om te builden ,heerlijk van smaak ! Mijn eerste RTA is een succes . Hoelang gaat zo een fused clapton mee voor ik deze moet vervangen ?

Gaatie lekker, ff mijn topic kapen? Nee grapje maakt mij nie uit :tongmooie build!

6 minutes ago, Dennis1992 said:

Gaatie lekker, ff mijn topic kapen? Nee grapje maakt mij nie uit :tongmooie build!

Ohw sorry ,dit is geen algemeen rba topic ...Tips kan ik niet echt geven ,was zelf men eerste build . Of misschien toch ? Ik heb een boortje gebruikt van 3mm om de coil te rechten en dat werkte perfect . Wens je nog veel plezier aan het verder spelen met je Diy rba .

4 minutes ago, Heisendoemp said:

Ohw sorry ,dit is geen algemeen rba topic ...Tips kan ik niet echt geven ,was zelf men eerste build . Of misschien toch ? Ik heb een boortje gebruikt van 3mm om de coil te rechten en dat werkte perfect . Wens je nog veel plezier aan het verder spelen met je Diy rba .

Geeft niet hoor! Altijd leuk om ook andere ervaringen te lezen. Die RBA is niet echt een succes geworden, deels door mijn ''bouwkunsten'', deels door een klein deckje, deels door dual build en deels door een RBA die blijkbaar niet goed werkt op deze tank zonder te gaan veilen etc aan de centerpin. Maar ik heb nu van Ton de serpent mini RTA gekregen, vandaag al meegedampt! Hij had al er al draad, sappie, wick ingedaan en nog wat voorgedraaide coils en lapje katoen. Dus dan heb ik ook wat voorbeelden hoe hij gemaakt is.

6 minutes ago, Oomkobus said:

Dennis! Serpent al voorzien van een nieuw katoentje?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Nee nee, hij dampt nog goed :P het is niet mijn enige apparaat he. :P in de serpent mini zit kaneel dus vooral bij de koffie. Dus ik denk dat ik nog wel 1 of 2 weken met de katoen kan doen. Op het moment dat ik hem wil wicken maak ik nog wel een foto als ''check'' 

@Tony had hem gevuld met grand custard. Dus toen dat tankje leeg was mikte ik de appel-kaneel er in die ik had staan (waar ik meer kaneel van proef dan appel, maar dat terzijde haha) dus dat combineert nog goed met restjes custard!

Die serpent is best lekgevoelig als je verkeerd wickt. Ik doe het zo, belangrijkst is dat die wick mooi volledig in het 'kommetje' plakt

1 hour ago, Steve said:

Die serpent is best lekgevoelig als je verkeerd wickt. Ik doe het zo, belangrijkst is dat die wick mooi volledig in het 'kommetje' plakt

Komt goed, Ton heeft ook een filmpje gestuurd (was wel een andere als die jij stuurt) tevens heeft hij foto's erbij gezet hoe de wick hoort te zitten, en natuurlijk als ik straks de wick ga vervangen kan ik zien hoe hij NU zit. Thanks in elk geval.