Jump to content

Is deze batterij nog veilig te gebruiken?

Recommended Posts

Niet moeilijk over doen, voor een paar euro heb je een nieuwe. En je weet (denk ik) niet hoe je collega de accu heeft behandeld.

Alleen als je zeker weet dat jouw collega de accu goed heeft behandeld zou ik er een nieuw jasje omheen doen.

• Like 3
1 hour ago, jorisd1980 said:

Je hebt gelijk ook, ik lever hem ergens in en dan koop ik mooi een nieuwe ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ff tape over de polen doen, vooral de + pool. Bij wat pech zijn het gewoon explosieven, safety first. verder ga ik mee met @Storm je kan hem rewrappen, maar je weet niet hoe de collega met die batterij is omgegaan. En eerlijk gezegd zou ik voor die paar euro ook de moeite uberhaubt niet doen om een batterij te rewrappen. 

• Like 1

Lijkt mijwel ja.. En als je dan echt zeker wil zijn doe je er een nieuwe wrap om. Want alleen die is kapot, de batterij niet.. Maar het is alleen maar de min aan die kant, er kan echt heul weinig gebeuren.. 

• Like 1

Ja dat weggooien snap ik ook niet zo. 

als de batterij slecht/ op is. Dan merkt je dat vaneigens wel. Maar daar onploft ze niet van.  Ik zou er een nieuwe wrap om doen. En naturlijk niet testen in een mech met een 0.1 ohm coil maar een paar keer gebruiken in een gereguleerde mod. ls ze uiteindelijk toch slecht is kan je ze alsnog weg gooien.

Oke een batterij kost niet veel maar een goede batterij wergooien is ook zonde.

Ik zou ook gewoon een nieuwe wrap rond de batterij doen en dan testen en gebruiken.

Normaal zou je in elke vapeshop een wrap voor een batterij moeten kunnen kopen voor een paar cent, als dat niet zo is mogen ze die handel gerust opdoeken wat mij betreft.

In mijn lokale shop wrappen ze zelfs gratis een batterij als een klant met zoiets de winkel instapt.

• Like 2

Ik zou hem ook nog gewoon gebruiken, als de beschadiging aan de boven kant (Bij de plus) zou zitten word het een ander verhaal. (vooral als die zwarte isolator ontbreekt)

Een nieuwe wrap is misschien het enige wat ik je zou adviseren. @Jayjay heeft een leuke tutorial gemaakt om het zelf te doen.

Kan je mooi je fantasie op loslaten :clap 

Edited by keesjanklootviool
  • Like 2
  • 3 months later...

Met batterijen zou ik absoluut NOOIT zelf gaan zitten klooien.! 

Er zit in de huidige batterijen / accu's zoveel kracht (spanning / stroom) dat ze écht kunnen exploderen. 

Je moet niet vergeten dat je met een potentieel 'bommetje' dichtbij je gezicht zit op het moment dat je de vuurknop indrukt. 

Ik zou daarom niet gaan zitten klooien, maar gewoon een nieuwe accu kopen, volgens mij ben je met een tientje klaar en dan heb je in ieder geval niet het risico dat het ding in je gezicht ontploft. 

Kom op hé.. het is een pakje shag waar we over praten qua prijs, daarvoor ga je toch niet het risico lopen dat je halve gezicht onder de brandwonden komt te zitten. Wees wijzer...

• Confused 1
  • Sad 2