Jump to content

Asmodus Colossal review

Recommended Posts

Was al een tijdje aan het zoeken naar een leuke single battery mod, geen pico ofzo maar net iets meer.

Na een miskoop met de Hcigar warwolf was ik het al snel beu en heb ik onmiddelijk deze Asmodus mod in huis gehaald.

Van Asmodus materiaal twijfel ik niet aan de kwaliteit, hier weet ik dat het voor 95% goed gemaakt is.

Heb de mod niet uit China, maar wel uit de UK:

https://www.ecigone.co.uk/mod-shop/regulated-mods/asmodus-colossal-80w?limit=100

Het is dus deze Asmodus Colossal mod geworden.

Wie de naam voor deze mod gekozen heeft weet ik niet, maar wat er "Colossal" is aan deze mod is me een raadsel.

Het is een single battery mod, tot 80w en gebruikt het ondertussen gekende Asmodus touchscreen scherm.

Wat krijg je:

- Asmodus mod

- Handleiding (geen NL)

- USB kabel

b9mp0BJ.jpg

Asmodus maakt meestal mooie toestellen met afgeronde vormen.

De finish van de mod kan ik niet goed omschrijven, het is geen rubber coating maar er zit wel iets extra in de lak die ze gebruiken.

De mod voelt niet glad aan zoals andere gelakte mods, maar mat is het ook niet.

Vooraan enkel een aanwezige vuurknop en het touchscreen scherm.

0zSQcdm.jpg

De andere kanten en ook de afmetingen van de mod:

YVZiz8m.jpg?1

HYrUBnW.jpg?1

Degelijke 510 connectie.

o4d8XMJ.jpg

Onderaan een heleboel venting gaten.

eUvtyyW.jpg

Leuke metalen vuurknop die niet uit het toestel steekt.

Geen gerammel en geen probleem met deze knop.

Goede reactie ook.

XftyLdL.jpg

Het batterijcover zit niet met magneten ofzo vast, het schuift gewoon op de mod.

Zit er stevig op, tijdens het hanteren van het toestel heb je geen beweging van die cover.

Goede aanduiding hoe je de batterij moet plaatsen.

uKYrICj.jpg

UjmJ3a9.jpg

Ook de USB laad of update plug zit achter het batterijcover.

1yndJpX.jpg

Dan even een overzicht van het board en de menu's.

Alles werkt dus via touchscreen bediening, als je voor de eerste keer een Asmodus mod gebruikt is dit touchscreen wat raar maar na een paar dagen ben je er wel mee weg.

Meer dan wattage en TC menu's heb je ook niks, dus het is wel vrij simpel gehouden.

Ik ken niks van TC dus kan je enkel plaatjes laten zien van die menu's.

Maar iedereen die ik ken met een Asmodus mod hoor ik toch niet klagen over de TC functies.

Dit is het wattage werkscherm, wat ik dus altijd gebruik.

dPJFfNi.jpg

Om iets aan te passen in een menu of je wattage te regelen moet je eerst deze slide to unlock hanteren, dit is de enige frustratie die veel mensen hebben met asmodus mods.

2T54UkS.jpg

Soms moet ik ook wel 2-3 keer sliden voor ik in het menu zit.

Eens unlocked en je drukt op je wattage kan je dat afstellen.

Mu58KsT.jpg

Eens unlocked en je swiped met je vinger naar links over het scherm kom je in temp mode.

4hOrh9l.jpg

Druk je op het temp logo, kan je uw gebruikte draad kiezen.

bPQmwDs.jpg

Swipe je verder naar links kom je in het TCR menu uit.

3w2j81X.jpg

f1Wu7hj.jpg

Swipe je nog verder heb je ook nog het TFR en curve menu.

F5jLZhX.jpg

IH3dvEb.jpg

Genoeg keuze denk ik voor de TC fans, met de nadruk op denk ik want nogmaals ik gebruik geen TC en heb nog geen enkele moeite gedaan om er iets over te leren.

Deze mod kan atomizers tot 25mm hebben, hier een voorbeeld van een SS en zwarte 25mm RTA.

ay1BkVC.jpg

WFxxoFs.jpg

En met een 22mm RTA.

a7UEqfA.jpg

En een handcheck.

pWBYYW2.jpg

I2Q6iaE.jpg

Mijn bevindingen:

- Zeer leuk toestel.

- Asmodus afwerking is bijna altijd perfect, goede lak en overal sluit alles naadloos aan.

- Goede vuurknop, snelle en goede reactie.

- Had al ervaring met dit touchscreen van mijn Minikin v2 mod, dus wist al hoe ik het board moest hanteren.

Zelf heb ik geen probleem met het touchscreen, maar kan me wel voorstellen dat veel mensen die "slide to unlock" een ergernis vinden.

Enige tip die ik kan geven is zoek eerst iemand of een shop met een Asmodus touchscreen mod, test die eens en beslis dan of dit iets voor u is!

- Deze chip is soortgelijk als die van de Minikin v2, en wat me steeds opvalt bij die Asmodus boards is dat je batterij een stuk langer meegaat dat zo goed als elke andere mod.

Deze chip is heel erg zuinig, en dat verschil merk je echt wel.

Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat dit toestel niet zou presteren want 50w is 50w, je zal niks merken dat het underpowered zou zijn ofzo.

- Als enige puntje van kritiek is hetzelfde als ik bij bv. de Minikin v2 ook had, na verloop van tijd zal je de aftekening opmerken van de atomizers die je gebruikt.

Je zal namelijk kringen zien verschijnen in de lak rond de 510 connectie.

Niks erg natuurlijk want als je een tank op de mod hebt staan zie je er niks van.

- De prijs van de mod vind ik persoonlijk meevallen, niet de goedkoopste natuurlijk want je koop er al snel 2 andere Eleaf/Wismec/Joyetech single battery mods voor.

Maar Asmodus mods zijn altijd wel iets duurder.

• Like 8
  • Thanks 2