Jump to content

Manic Pair - Inawera (Fruit, Snoep)

Recommended Posts

Gemengd met 2% aroma (aanbevolen op flesje), base 80% VG, 20% VG (bij benadering), 6mg Nicotine. Paar weken steep tijd. Getest met een mechanische sqounk mod, Odis RDA, 0,6Ohm enkele coil.

Ik ben al een tijdje opzoek naar fris beetje zurig appel aroma en kwam dit Aroma tegen bij mijn zoektocht. Dit is een redelijk recent aroma van Inawera als ik het goed heb.

Geur van de gemengde liquid doet een beetje chemisch aan met een ondertoon van een vers gesneden groene appel. Kleur van gemengde liquid is helder en licht bruin/geel. 

Smaak is duidelijk een groene appel smaak neigend naar zoet in plaats van zuur (kan er niet echt een appel ras aan verbinden) en limoen waarbij die twee smaken innig met elkaar verbonden zijn geraakt. Het zit op het randje van een natuurlijke smaak en snoep. Er is niet een gelaagdheid te ontdekken. 

Het goedje is niet te zoet, had voor mij een iets zuriger gemogen (ben al jaren opzoek naar een echt zuur citroen aroma, ben daarin te veeleisend aangezien ik nog niets echt gevonden heb).

Bij het inhaleren en uitblazen zit er niet veel verschil in smaak. Het aroma geeft weinig "throat hit".

De aanbevolen 2% is voor mij iets te weinig, ik zou echter niet meer dan 5% proberen.

Nu ik de review schrijf klinkt het allemaal een beetje saai, is het echter niet. Misschien is het beter te zeggen dat het een ongecompliceerde smaak is. Het is fris en fruitig. Een soepel aroma om lekker door te blijven dampen, maar die niet gaat vervelen. Als "one-shot" en "mix" aroma prima te gebruiken denk ik.

@SaveVape heeft dit aroma onder de titel "Manic Pear" geplaatst, dit aroma heeft echter geen peer smaak. Zou dus misleidend kunnen zijn voor mensen die gericht naar een "Pear" aroma zoeken.

Inawera kwaliteit (goed en goedkoop), prijs kwaliteit meer als uitstekend.

o.a te koop bij -> https://www.savevape.nl/nl/inawera-manic-pear.html

Nog even het effect op de coil na plus minus 20ml (vond het de moeite waard een flesje van 100ml aan te maken met 5% aroma) weg te hebben gedampt. Laat duidelijk wat troep achter bij verdampen.

uboCRG9.jpg

Edited by TheVapingRaven
  • Like 4
  • Thanks 1

Ik heb de inawera red fruit mint en black fruit mint aroma aangekocht . Wat je schrijft van 2% mixen herken ik ook . Heb gisteren extra aroma toegevoegd naar 6% en ga deze nu terug een paar dagen in de kast zetten(steepen) en nog eens proberen . Tot nu toe weinig onder de indruk .... Ik heb gemixt op 60PG/40VG en 5mg nic .

Ik ben recent op Inawera Cactus gestoten. Super lekker!

Nu zoek ik eigenlijk nog een alternatief voor Red Astaire ( T-juice) en Heisenberg van Vampire Vape.

Iemand een idee of Inawera ook zoiets heeft? Ik kan nergens een shop vinden die ook eppies van Inawera verkoopt.

• Like 1
2 minutes ago, Keesboor said:

Nu zoek ik eigenlijk nog een alternatief voor Red Astaire ( T-juice) en Heisenberg van Vampire Vape.

Iemand een idee of Inawera ook zoiets heeft? Ik kan nergens een shop vinden die ook eppies van Inawera verkoopt.

Daarom dat ik de red fruit mint en black fruit mint wou proberen . Ik zoek ook wat lookalikes van de heisenberg .De red Astaire staat in de bestel agenda,heb ik al goede dingen over gehoord .Je mag het me altijd laten weten als je wat gevonden hebt . THX

7 minutes ago, Keesboor said:

Op het moment zou ik van Inawera geen Red Astaire alternatief weten. Inawera komt echter wel heel erg regelmatig met nieuwe smaakjes. Je weet nooit. 

13 minutes ago, Keesboor said:

Ik denk dat ik maar eens een flessie of wat bij Inawera bestel. Kost toch niet veel. Wat zijn nou heel lekkere zoeten smaken van ze?

Ik weet niet zo goed welke kant je op wilt met zoet? Kan fruit zijn, kan dessert zijn, soms zelfs tabak. 

Hun Tiramisu is een goede dessert. Veel fruit aroma's van ze zijn goed. Hun Nangka is zoet. Een andere zoete smaak is hun Purple Rain (moet je wel van viooltjessmaak houden).

Ze hebben een soort "high-end" assortiment (de "shisha" lijn) die vaak een beetje zoete zijn dan hun "budget" aanbod.

Ik en anderen hebben een paar reviews geschreven over Inawera aroma's, terug te vinden op het sub forum Aroma reviews (https://www.dampforum.nu/forum/312-diy-aroma-reviews/)

En voor de rest is Inawera erg goedkoop en vaak geen miskoop, dus kies iets uit wat je aanspreekt.

• Like 1

@TheVapingRaven 

Ik ben al een tijdje opzoek naar fris beetje zurig appel aroma.

Probeer deze eens : https://www.cloudhousevapor.com/flavor-concentrates/the-flavor-apprentice/tfa-apple-tart-granny-smith.html  De Granny Smith is samen met de James Grieve voor zover ik weet de 2 zuurste appelsmaken. Mocht deze nog niet zuur genoeg zijn, gebruik dan de "sour" van TPA/TFA, daar zit 20% Malic Acid (appelzuur) in. 

De aanbevolen 2% is voor mij iets te weinig, ik zou echter niet meer dan 5% proberen.

De 2% regel geldt meer bij een mix van 50/50, bij 70 of 80Vg kan je het percentage rustig verdubbelen, Pg is de smaakdrager, Vg is dat niet.

• Like 1