Jump to content

Onderzoek naar dampen en gewichtstoename/afname


Rowena

Recommended Posts

Toen ik bij de Glasgow School of Vape (4) was, liepen er ook een paar mensen rond van de University of Stirling die met een onderzoek beginnen naar dampen en gewichtsverlies/toename (oftewel "weight control"). Aangezien het uitsluitend lokale bevolking betrof (vanwege een aantal in levende lijve gesprekken) mocht ik daar dus niet aan deelnemen, maar nieuwsgierig als ik was wilde ik wel meer weten. Ik heb de flyer maar eventjes overgetypt hieronder en als er onderzoekers meelezen, dan mogen deze ook contact opnemen met Isabelly Uny (email adres isabelle punt uny @stir.ac.uk uitgespreid met oog op spam email-harvesters). Zij is bereid een en ander toe te lichten zodat ook hier een dergelijk onderzoek kan worden opgezet.

 

Flyer (in het Engels):

Quote

 

Please help us to understand more about vaping and weight control

- What is this study about?

Most people who stop smoking say they put on weight which can make it harder to stop. Some people who vape say it helps them control their weight, which helps them stop smoking cigarettes. 

This study wants to find out more about how vaping could help people stop smoking and control their weight. We are looking to talk to smokers, ex-smokers and vapers to help us.

- What would I have to do?

You could be invited to take part in either a 30 minute face to face interview to help us design the survey questions, or a 60 - 90 minute group discussion to share your views about stopping smoking, and whether vaping could prevent weight gain. Both would be completely confidential and voluntary.

- What would I get in return for taking part?

By helping us with this research we will learn more about how vaping might help people stop smoking by helping them control their weight. Also you will receive a thank-you payment for taking part!

 

If you are interested, talk to us today; or cal us <zie scan>, or email us (isabelle . uny @ stir.ac.uk). Thank you!

University of Stirling.

 

 

De flyer zelf:

tn8MFZS.jpg

Edited by Rowena
Vlieger opgelaten
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Rowena said:

(Een scan van de flyer is beschikbaar, maar wegens eventueel data verbruik hier weggelaten).

 

Gewoon posten, @Sledge heeft geld zat en betaalt kwispelend de prijs. :haas

 

Zelf heb ik geen vreetkick gehad en mn vrouw ook niet. We zijn wel wat aangekomen maar ik wijt het aan andere omstandigheden terwijl zij het aan het stoppen toedicht.

Allebei zijn we gestopt dmv dampen. 

Vreetkicks hebben we beide niet gehad gelukkig.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Moppersmurf said:

Gewoon posten, @Sledge heeft geld zat en betaalt kwispelend de prijs. :haas

 

Ja, maar ik heb geen onbeperkte ruimte op mijn account. Ik zou het eventueel wel op zo'n share-site kunnen uploaden, maar dit was makkelijker.

 

Edit: vlieger is opgelaadten :gek

Edited by Rowena
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben ong 6 kilo afgevallen in de 3 maand na het beginnen met dampen

Ik ben altijd nogal een snoeper geweest.

Maar met al die zoete liquids heb ik daar nog weinig behoefte aan. 

plus het extra aan energie heeft ook geholpen. Meer wandelen enzo..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik begin de laatste tijd (na jaren dampen) aan te komen. Heb niets veranderd in nicotine gehalte, maar ik blijf de laatste tijd maar snoepen (de goden zij gedankt dat de roze koeken niet meer in de aanbieding zijn bij de LIDL!!), iets wat ik eerder juist niet had door het dampen.

 

Ik weet van in ieder geval één persoon in Amerika (heeft overgewicht naar Amerikaanse norm!!!) die juist begonnen is met 0mg nicotine dampen om het snoepen onder controle te krijgen, en dat lukt hem op die manier.

Link to comment
Share on other sites

Naar mijn mening, wordt dit weer het zoveelste "ik verveel me, maar ja, ik moet toch wat"- onderzoek. Wat een onzinnige bezigheid.

Weten ze nou niks beters te doen ? Ik kan ook nog wel een paar onzinnige studies verzinnen, hoor :

 

-     De relatie tussen de vroege dood van mannen en het sjouwen van vuilniszakken.

 

-     Welke invloed heeft het hebben van lange teennagels, op de hedendaagse politieke verantwoordelijkheidsgevoel.

 

-     De relatie tussen het hebben van rood geverfd haar en het dragen van een zwarte lakriem.

 

-     Het ontstaan van jeugdpuistjes, bij fietsende en niet-fietsende jongeren.

 

-     Welke invloed heeft het "App-en" achter het stuur, op de mondiale opwarming van de aarde.

 

 

Pfffff.........ik hou me liever bezig met zinnige dingen zoals daar zijn :

 

Schansspringen op schaatsen, tv kijken, aardig doen tegen Trump, het afzeiken van hulpverleners.....etc 

 

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 3
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...