Jump to content

Smok TFV12 (Cloud Beast King)

Recommended Posts

Samen met een nieuwe mod hoort vaak een nieuwe tank. Voor mijn dampkanon (Reuleaux RX300) is mijn keuze op deze tank gevallen. Enerzijds voor het hoge Wattage dat je kan halen en anderzijds voor de tankinhoud (en ook wel een beetje voor de naam). Na een kleine week heb ik eigenlijk niets negatiefs te zeggen over deze tank, misschien juist dat deze in het begin lekte na het vervullen maar dit kan gelegen hebben aan het feit dat ik de onderdelen niet hard genoeg had aangedraaid. De luchttoevoer op deze tank is gigantisch, onderaan zijn 2 grote sleuven waar je zo doorheen kan kijken. De drietip is ook groter dan ik gewend ben (15mm).

De link:

https://www.smoktech.com/atomizer/the-tfv8-cloud-beast

De doos:

IMG_0073.jpg

Extra's in de doos:

IMG_0075.jpg

Een reserve glaasje, de V12Q4 (0,15 Ohm 60-190W), de V12X4 (0,15 Ohm 60-200W), de VTT12 (0,12 Ohm 60-350W)

En de boekjes:

IMG_0074.jpg

De tank:

IMG_0076.jpg

De tank is eenvoudig van opbouw: een bodemplaat, een atomizer (hier een bijgekochte RDA) een glaasje en de driptip. En laat zich eenvoudig in mekaar zetten.

IMG_0077.jpg

Een eenvoudig vulsysteem, je kan de driptip er niet afschroeven, maar simpelweg opzij schuiven.

IMG_0079.jpg

De luchttoevoer

IMG_0080.jpg

En de tank op een mod

Na een week dampen een positieve review. Hier kan je pas wolken met blazen :ja

• Like 6

supertank, ik gebruik de T14 coils, zet ik de straat mee in de damp. Vreet wel batterijen en juice op 175-180 watt

https://www.fasttech.com/products/0/10010056/7610200-authentic-smoktech-smok-tfv12-replacement-v12-t14

Als je dan toch besteld koop deze er dan bij, voorkomt een hoop vullen. Met dat ding gaat er 10 ml in

https://www.fasttech.com/p/9126500

Edited by stoneywise
  • Like 1

@Sir Vape A lot, prachtige aankoop, krijg je geen spijt van. De airflow van de TFV12 is inderdaad gigantisch.

De schoorsteen, heeft een diameter van ongeveer 8,5mm, hetgeen overeenkomt met doorlaat oppervlak van maar liefst 57 mm².

Echter de beide luchtinlaten spannen de kroon met een gezamelijk doorlaat oppervlak van 115 mm²  !!!

Dus aan lucht geen gebrek. Dit vraagt natuurlijk wel om een ietwat ruigere setting, op een redelijk hoog vermogen. Dan komt hij tot leven.

Hij doet dan feilloos waarvoor hij gemaakt is en begrijp je de reden van de oversized luchtgaten.

Tip :  Vervang om het halfjaar de witte afdichtingsplak, boven in de tank. Voorkomt dat hij gaat lekken.

Let er wel op dat de geribbelde zijde naar boven wijst.

@Clouds, ....euh ja, hoe weet jij dat ?

Edited by Steamboy
  • Thanks 1
  • Haha 1

effe een tip, noem niet waar je dit soort tanks koopt, je kunt de winkelier problemen bezorgen. Iedereen heeft deze tanks maar officieel mogen ze niet worden verkocht. Dit soort tanks koop je bij fasttech, ook al koop je hem ergens anders.

• Like 2
  • Thanks 1