Jump to content

Recommended Posts

Voor m'n derde mod wou ik wel eens iets zwaarders, door rond te vragen op dit forum en zelf nog wat te zoeken op het internet ben ik op de RX300 van Reuleaux gekomen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. De RX300 is met z'n 4 batterijen een robuuste mod die lekker in de hand ligt. M'n andere mods lijken nu helaas op speelgoed :ja

Na een week hier volop van gevaped te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de 4 batterijen op 140W anderhalve dag meegaan. Dit komt neer op ongeveer 45ml juice en grote wolken. Het Wattage gaat maximum tot 300W wat ruim voldoende is voor me.

De link naar meer informatieRX300

De doos:

IMG_0059.jpg

In de doos:

De gewoonlijke handleiding:

IMG_0061.jpg

Twee frontjes die je op de zijkanten kan kleven als je het zwart wat wil breken:

IMG_0062.jpg

En een deftige USB kabel:

IMG_0072.jpg

De mod:

Een deftige mod, eenvoudig in gebruik. 3 knoppen, 1 om te vuren en in de menu te gaan en 2 knoppen om het Wattage aan te passen.

IMG_0064.jpg

De zijkant waar je de frontjes kan op kleven

IMG_0066.jpg

De bovenkant waar een 25mm tank mooi op past. Helaas zit de aansluiting niet in het midden voor grotere tanks, maar dan zou de mod waarschijnlijk hoger uitgevallen zijn dan nu het geval is.

IMG_0065.jpg

En de onderkant, het batterij compartiment met een handig luikje dat goed afsluit:

IMG_0067.jpg

IMG_0068.jpg

IMG_0069.jpg

En de mod met een Smok TFV8 tank erop:

IMG_0071.jpg

Misschien een enig minpuntje: toen voor de eerste keer m'n tank met een RBA en coils in totaal 0,19Ohm wou proberen, gaf deze een waarde aan van 0,09 Ohm en de foutmelding 'atomizer to low', na een paar puffen met deze tank op een andere mod steeg de weerstand een beetje en eens boven de 0,10 Ohm werkt deze prima.

Heel tevreden van m'n nieuwe mod, een aanrader.

• Like 11
  • 3 weeks later...

Hoe bevalt de mod je tot nu toe @Sir Vape A lot ik zit er ook sterk aan te denken om deze te nemen. Ook niet al te duur https://www.fasttech.com/products/0/10018663/8226904-authentic-wismec-reuleaux-rx-gen3-300w-tc-vw-apv 41,18 euro, maar ik dacht dat ik hem daarstraks voor 33 euro zag, dus nog ff goed zoeken. Was op de iPad, wellicht dat die andere ''mobiele'' prijzen weergeeft.

Maar wat ik niet begrijp jouw rx300 heeft 4 batterijen, in die link die ik stuur gaan er 3 batterijen. Is dan misschien net een ander type? Ik vind de looks van die wismec wel mooi. Heb nu ook een istick 200, vind die ook best mooi, maar nogal zwaar voor onderweg. Dus onderweg meestal single-battery mods mee, maar ik zoek toch wel een lichte dual of triple mod. Hoe zwaar vind je de jouwe in vergelijking met een single battery mod? (bijvoorbeeld een pico of joyetech) Nu gaan ze pico's mee onderweg en de evic primo mini. Maar die batterijen blijf je verwisselen wordt nogal irritant als je elke dag onderant 3 vd  3 reserve batterijen moet bijladen.

Ik heb dit monster ook al een x-aantal maanden in het bezit en met veel plezier gebruikt.

Ik heb de Carbon uitvoering, erg mooi, werkt ook zeer goed met die andere software van ArticFox. Zeker de moeite waard om te proberen, veel zaken die anders ingesteld kunnen worden.

Hij is groot, hij is zwaar. Dat maakt het apparaat meer een dingetje om thuis, in de auto of ergens te gebruiken waar je rustig kan zitten. Dat ding op sleeptouw meenemen is wel een uitdaging. Nu heb ik een winterjas van Camel Active, een jas met flinke zakken en heb deze dan in de borstzak zitten en dat is makkelijk te doen....In een spijkerbroek of zomerjasje is kansloos.

Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat bij wat ruwer gebruik de paint wel wat loslaat. Ik heb ook een RX200 en daar is zowat alle verf vanaf dus had me daar al op ingesteld dat ie niet puntgaaf blijft

Verder heb ik vreemd genoeg 4 batterijen kunnen vervangen wegens ietwat ingedeukte top buttons waardoor deze batterijen geen connctie meer maakten en ik nieuwe batterijen moest kopen. Diezelfde batterijen doen nu dienst in een andere mod, maar vreemd is het wel.  Zal wel te maken hebben met ruw omgaan. 

Grootste voordeel is dus die 4 batterijen. Bij een volle lading hoef je geen spare-batts mee te nemen en kan je er met gemak de hele dag op vapen.

Nadeel? Zwaar,.. groot,.. (voor mij geen probleem), die 510 centerpin had iets meer in naar het midden gemogen.

Wil je een 4 batterij mod, dan is dit een mooie koop. Knal daar de articfox firmware op en je hebt iets supers in handen!!

image1.jpeg

image2.jpeg

Edited by Knak
  • Like 1
  • Thanks 2
29 minutes ago, Dennis1992 said:

Hoe bevalt de mod je tot nu toe @Sir Vape A lot ik zit er ook sterk aan te denken om deze te nemen. Ook niet al te duur https://www.fasttech.com/products/0/10018663/8226904-authentic-wismec-reuleaux-rx-gen3-300w-tc-vw-apv 41,18 euro, maar ik dacht dat ik hem daarstraks voor 33 euro zag, dus nog ff goed zoeken. Was op de iPad, wellicht dat die andere ''mobiele'' prijzen weergeeft.

Maar wat ik niet begrijp jouw rx300 heeft 4 batterijen, in die link die ik stuur gaan er 3 batterijen. Is dan misschien net een ander type? 

De link van jou is een RX Gen 3 oftewel idd ander type...

• Like 1
  • Thanks 1

Ik baal er nog altijd als een stekker van dat mijn carbon versie het nooit goed gedaan heeft ( aangeschaft na het sneuvelen van het display van de 'reguliere' versie )  i.v.m. een battery balance probleem.

Het is gewoon de typische rx degelijkheid die de andere modellen ook hebben.

Heb nu een F4 onderweg maar ik ben bang dat ik juist dat degelijke gevoel van m'n geliefde rx toch ga missen..

• Thanks 1
17 minutes ago, Knak said:

uitleg

Dankjewel, is dit de rx300 of die rx gen 3?

1 minute ago, Tony said:

De link van jou is een RX Gen 3 oftewel idd ander type...

Ah oke daar zit dus nog wel verschil in. 4 batterijen hoeft van mij sowieso niet, alleen maar extra gewicht. 2 of 3 batterijen is zat. De smok alien kan evt ook, matcht mooi bij mijn 3 baby beestjes. Moet alleen ff de gewichten vergelijken een beetje.

2 minutes ago, SCi said:

Ik baal er nog altijd als een stekker van dat mijn carbon versie het nooit goed gedaan heeft ( aangeschaft na het sneuvelen van het display van de 'reguliere' versie )  i.v.m. een battery balance probleem.

Het is gewoon de typische rx degelijkheid die de andere modellen ook hebben.

Heb nu een F4 onderweg maar ik ben bang dat ik juist dat degelijke gevoel van m'n geliefde rx toch ga missen..

Ik las ook her en der wel wat problemen met de rx200 enzo. Schijnt dat de 3de generatie wel beter is. Maar er zijn zoveel modellen dat je soms het overzicht verliest. Lijkt onderhand op Apple, als je kijkt waar ze mee begonnen en hoeveel devices ze nu hebben.

@Dennis1992 Ik ben nog steeds reuze tevreden over de RX300. Ik sleur hem overal met me mee in een draagtasje wel, voor los in de broekzak is deze me te zwaar. In de jaszak lukt nog wel. Ik zou hem niet meer kunnen missen!

@Knak Bedankt om de firmware versie van ArticFox te vermelden. Je hebt m'n toestel net wat beter gemaakt en blijkbaar met veel meer mogelijkheden. :clap:bliss

• Like 3
  • Thanks 1
Just now, Sir Vape A lot said:

@Dennis1992 Ik ben nog steeds reuze tevreden over de RX300. Ik sleur hem overal met me mee in een draagtasje wel, voor los in de broekzak is deze me te zwaar. In de jaszak lukt nog wel. Ik zou hem niet meer kunnen missen!

@Knak Bedankt om de firmware versie van ArticFox te vermelden. Je hebt m'n toestel net wat beter gemaakt en blijkbaar met veel meer mogelijkheden. :clap:bliss

ah oke top dat je tevreden ervan bent. Een tas meenemen zat ik ook aan te denken laatst toen we het er hier over hebben. Maar eigenlijk is met dat te dol. Ik neem normaal eigenlijk nooit een tas ergens mee naar toe. Vaak alleen naar het werk een broodtrommel is een plastic tas en die hang ik aan de kapstok of laat ik in de auto. De pico's laat ik gewoon in m'n jaszak aan de kapstok of in m'n jaszak aan m'n stoel. Denk dat ik hem nu we het erover hebben beter aan m'n stoel zet. Je weet het nooit het wat er kan gebeuren zonder toezicht. Maar goed, een mooie dual mod die licht in gewicht is zou mooi zijn. 

Arcticfox is ideaal inderdaad, heb die ook op mijn evic primo mini staan, omdat ik die klok irritant vond op de primo. En op 1 pico van mij heeft hij ook een issue met de stock firmware op die specifieke pico opgelost lijkt het!

3 minutes ago, Dennis1992 said:

Ook de lichtste 3 batterijen mod denk je?

volgens alle reviews die op youtube staan wel ja..     als je een kleine 3batterij mod wilt hebben is Gen3 je keuze.  

• Like 1
1 minute ago, Knak said:

volgens alle reviews die op youtube staan wel ja..     als je een kleine 3batterij mod wilt hebben is Gen3 je keuze.  

Klinkt goed! Een lichte dual battery mod zou ook goed zijn. Ik weet niet hoe zwaar de alien bv is tov de gen3. Want op ft en gb staan verschillende gewichten bij mods merk ik vaak..

kijk even bij gearbest op je gearbest app.  daar is de gen3 in flash, iets van 35 euro

pak anders 3 batterijen beet samen met een rda/rta die je erop wilt gebruiken,, dan heb je ongeveer een idee als gewicht je keuze beinvloed

6 minutes ago, Knak said:

kijk even bij gearbest op je gearbest app.  daar is de gen3 in flash, iets van 35 euro

pak anders 3 batterijen beet samen met een rda/rta die je erop wilt gebruiken,, dan heb je ongeveer een idee als gewicht je keuze beinvloed

Thanks voor de tip! Ik wil er een baby beast tfv8 erop zetten die is 3.5 ML (omdat ik er een extension op heb) of een ello xl mini (5.5 ml) ik heb één rta, maar aangezien ik die op laag wattage damp kan die best lang mee op een acculading in een single battery mod.

4 minutes ago, Dennis1992 said:

Thanks voor de tip! Ik wil er een baby beast tfv8 erop zetten die is 3.5 ML (omdat ik er een extension op heb) of een ello xl mini (5.5 ml) ik heb één rta, maar aangezien ik die op laag wattage damp kan die best lang mee op een acculading in een single battery mod.

https://www.youtube.com/results?search_query=gen+3+rx300

mocht je nog twijfelen kan je hier een reeks aan reviews vinden

Ik ga de Gen3 tzt aanschaffen. Mijn rx200 is al een jaar of 2 oud, batterij klep gaat al lastig dicht, er zit bijna geen paint meer op en ik ben aan het wachten tot ie gewoonweg niets meer doet. Vreemd genoeg nog niet het geval maar als dat wel gebeurt pak ik direct die Gen3 als to-go mod :)

• Thanks 1
14 minutes ago, Knak said:

https://www.youtube.com/results?search_query=gen+3+rx300

mocht je nog twijfelen kan je hier een reeks aan reviews vinden

Ik ga de Gen3 tzt aanschaffen. Mijn rx200 is al een jaar of 2 oud, batterij klep gaat al lastig dicht, er zit bijna geen paint meer op en ik ben aan het wachten tot ie gewoonweg niets meer doet. Vreemd genoeg nog niet het geval maar als dat wel gebeurt pak ik direct die Gen3 als to-go mod :)

Thanks. Ik neem nu die smok tank (dus 3,5 ML) gewoon mee onderweg en dat is niet zwaar met 1 pico75. Ik calculeer wel wat extra gewicht in, maar net als die istick200 is gewoon irritant zwaar als ik die onderweg mee zou meenemen. Voor thuis wel ideaal, super lange batterijduur in vergelijking met de pico75. Ik denk dat ik deze wismec ga nemen. Maar ik ga nog ff kijken naar het gewicht van de alien. Verder weet ik geen mods die bekend/goed zijn en 2 batterijen aankunnen. Joyetech heeft wel wat mods waar er 2 inkunnen. Ik dacht de primo 2.0 en de evic vtwo (uit m'n hoofd) maar die vind ik niet zo mooi.  Deze zou ook nog kunnen https://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_1070895.html niet duur, 2 batterijen en als dat gewicht klopt wat daar staat, dan is hij eigenlijk wel heel licht ingewicht voor een dual battery mod!!

• Like 1
2 minutes ago, Dennis1992 said:

Thanks. Ik neem nu die smok tank (dus 3,5 ML) gewoon mee onderweg en dat is niet zwaar met 1 pico75. Ik calculeer wel wat extra gewicht in, maar net als die istick200 is gewoon irritant zwaar als ik die onderweg mee zou meenemen. Voor thuis wel ideaal, super lange batterijduur in vergelijking met de pico75. Ik denk dat ik deze wismec ga nemen. Maar ik ga nog ff kijken naar het gewicht van de alien. Verder weet ik geen mods die bekend/goed zijn en 2 batterijen aankunnen. Joyetech heeft wel wat mods waar er 2 inkunnen. Ik dacht de primo 2.0 en de evic vtwo (uit m'n hoofd) maar die vind ik niet zo mooi.  Deze zou ook nog kunnen https://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_1070895.html niet duur, 2 batterijen en als dat gewicht klopt wat daar staat, dan is hij eigenlijk wel heel licht ingewicht voor een dual battery mod!!

Het is altijd lastig iets te adviseren. Als je zelf al niet al te zwaar dampt, laag vermogen etc, dan zou je met 2 batterij-modjes ook tevreden zijn.   Over 2batt modjes kan ik helaas niets zeggen. Ik ben al heel snel van aspire startset en istick 30 naar de wismec gegaan. Omdat ik nogal chainvape en veel op pad ben en aan het klooien ben met exotische dikke coils heb ik flinke voorkeur voor genoeg power om de dag mee door te komen (vandaar ook waarom ik zo een monster als de rx300 heb gekocht ;-) )

kijk rond, vraag rond, kijk reviews, lees reviews en uiteindelijk kom je wel iets tegen wat aansluit bij je behoefte :)

• Thanks 1
4 minutes ago, Knak said:

Het is altijd lastig iets te adviseren. Als je zelf al niet al te zwaar dampt, laag vermogen etc, dan zou je met 2 batterij-modjes ook tevreden zijn.   Over 2batt modjes kan ik helaas niets zeggen. Ik ben al heel snel van aspire startset en istick 30 naar de wismec gegaan. Omdat ik nogal chainvape en veel op pad ben en aan het klooien ben met exotische dikke coils heb ik flinke voorkeur voor genoeg power om de dag mee door te komen (vandaar ook waarom ik zo een monster als de rx300 heb gekocht ;-) )

kijk rond, vraag rond, kijk reviews, lees reviews en uiteindelijk kom je wel iets tegen wat aansluit bij je behoefte :)

Ik damp met de baby beast tankjes op 50-60 watt met 0.4 ohm dual coil. En het werkt wel, maar meer batterijduur is wel gewenst. Daarnaast heb ik nu ook 2 tankjes die ik niet op een mod heb staan, die moet ik elke dag ff omwisselen om hem 'aan de gang te houwe' 

Maar op de site van SMOK zie ik niet het gewicht van de alien220. Maar op de site van eleaf zie ik wel deze specs http://www.eleafworld.com/eleaf-invoke/ 77 gram (wss zonder batterijen), kunnen 27 mm tanks op en dus dual-battery is volgens mij wel een hele goede koop. 77 gram is echt licht, dat is nog lichter dan veel single-battery mods!