Jump to content

Vaptio C-II stick kit review

Recommended Posts

Een batterij tube of stick mod, dat was lang geleden dat ik zo nog iets gedampt heb.

Elk merk maakt ze de dag van vandaag in alle maten en gewichten, en in alle lokale shops worden ze aan iedereen aangeprezen als de ideale starterkit.

Ze gaan dan ook vlot over de toonbank.

Deze stick kit is van het merk Vaptio, het is een 25mm diameter tube met een bijpassende sub-ohm tank.

Meer specs vind je in deze link:

https://vaptio.com/catalogue/c-ii_9/

Wat krijg je:

- De mod en tank

- Usb kabel

- Handleiding van mod en tank (ook nederlandstalig)

60MK3SZ.jpg

Ik zie graag deze matte gun metal kleur, en het mooie aan deze mod is dat de finish bestaat uit een rubber coating.

UdHSdmA.jpg

0DFKNl4.jpg

Usb poortje achteraan om de batterij te laden.

9ZTe8Xf.jpg

Degelijke 510 connectie, geveerd uiteraard.

g4OdqzB.jpg

Info onderaan.

Een 3000mah batterij dus.

j6JLng0.jpg

Om het toestel aan/uit te zetten moet je 5x klikken op de vuurknop.

Er is ook verlichting rond de vuurknop, die licht op telkens je op de knop drukt en tijdens het laden van de batterij.

alPTUTY.jpg

Het tankje is ook voorzien van dezelfde coating als op de mod, dat zie je niet vaak.

Ziancoi.jpg

Groot persoonlijk minpunt is dat ik niet mijn eigen driptips kan gebruiken, het is zo een sleeve die ze als tip gebruiken.

Zit ook geen reserve in de verpakking, dus als je de huidige kwijt raakt ben je gezien.

lkquvM6.jpg

Je krijgt 2 coils bij de tank, beide 0.25ohm kanthal coils.

Ik ben geen groot kenner en gebruiker van sub-ohm tanks, de laatste tank met fabriekscoils die ik gebruikt heb is de Crown III en ik kan de coils van deze Vaptio vergelijken met die van de Crown.

BRxY0nN.jpg

Chamber.

lQfnStb.jpg

Tank is topfill, en in de tank zit nog een extra rubber flapje/afdichting.

Of dit echt nodig is betwijfel ik, maar het zit er het zal zeker iets veiliger zijn voor mensen die al een graag morsen.

YdpU1ZD.jpg

Om te vullen duw je dus gewoon dat flapje opzij.

34GK2RT.jpg

Deze tank heeft wel iets wat ik nog niet vaak gezien heb sub-ohm tanks, en dat is juice flow control.

Van zodra je de topcap losmaakt sluiten de wicking kanalen af, als je de topcap terug goed aandraait gaan die terug open.

Sorry voor de volledig uit focus foto van de gesloten positie.

PQOgODf.jpg

Open.

HlZENaj.jpg

Dit is geen korte stick, maar de meeste die iets of wat degelijke batterij capaciteit hebben zijn meestal groot.

cmwWByx.jpg

Persoonlijk zou ik een single coil RTA gebruiken op deze batterij, een gun metal Siren 2 of Zeus RTA zou mooi staan op deze tube.

Ik heb geen gun metal atomizers, maar wel enkele voorbeelden van andere.

3g9VsNL.jpg

mmfvdUs.jpg

Mijn bevindingen:

- Een degelijke stick batterij kit en relatief goedkoop (rond de 25-30€)

- De rubber coating is geweldig, voelt veel beter in de hand dan het zo een koude gelakte tube.

- Werkt goed, valt niet veel over te zeggen want dit soort toestel is natuurlijk erg basic.

Gewoon een knop om aan/uit te zetten en te vuren, meer is het niet.

- 3000mah batterij

- Ze claimen 100w output, maar met de standaard 0.25ohm coils in de kit zal je alvast geen 100w output bekomen.

- De bijgeleverde tank is wel goed, maar nogmaals ik ben geen sub-ohm tank kenner dus kan niet zeggen welke het beste zou moeten smaken.

Voor mij persoonlijk blijven al die tanks met fabriekscoils achter op een RBA/RTA.

Wel 4ml inhoud.

De coils voor de tank zullen niet overal verkrijgbaar zijn, dat is wel een nadeel.

Maar na een simpele google search kwam ik heel snel een NL shop tegen die Vaptio mods en coils verkoopt.

- 25mm diameter, dus geen dun handzaam pennetje.

• Like 13
  • Thanks 1

Werkt goed? M'n pico werkt ook goed, de USV ook, maar beter dan de Pico, de Esquare zit daar een beetje tussenin.

Ik lees erg graag je reviews, Jim, je hebt een prettige schrijfstijl. Maar in je reviews van mods mis ik echt de werking, vuurt hij direct, heb je het idee dat de mod dat geeft wat je er van vraagt, etc. Geen menu's hier, snap ik, wordt wat lastig reviewen.. Maar als ik een mod zou willen aanschaffen, wil ik weten of hij "delivered" in termen als hierboven omschreven. De beginner niet ws. maar toch.. Het is niet de bedoeling je af te zeiken, meer bedoeld als opbouwend, want zoals gezegd, je hebt een prettige en overzichtelijke schrijfstijl en duidelijk kennis van zaken'.

@TheRich: dat begrijp ik ja, ik heb geen moeite met opbouwende kritiek.

Maar van dit toestel kan ik weinig schrijven omdat het zo simpel is, je drukt op de vuurknop en je hebt direct de volledige power die nog in de batterij zit in combinatie met de gebruikte coil.

Werkt een beetje zoals een mech, dus hoe langer je dampt hoe minder output die batterij zal geven.

Hoe lager de gebruikte coil des te meer output je krijgt maar hoe sneller je batterij leeg zal zijn.

Volgens mij werken al die sticks zonder een echte regelbare chip op die manier, een delay bij het vuren heb je niet.

Ze claimen 100w output maar dat kan ik niet testen, althans met de bijgeleverde coils van 0.25ohm is dit niet haalbaar als ik ohms law toepas.

Misschien wel met andere types coils die ze aanbieden, maar die heb ik niet.

Edited by Jim
  • Like 2
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...