Jump to content
skopexvaper

Hoe maak jij Skopex e-liquid?

Recommended Posts

Ik heb bijna alle e-liquid smaken al geprobeerd, maar skopex (vanille, room en ook friszoet) blijft toch mn favoriet. Ik heb het leren kennen door een vriend van mij die zelf e-liquids maakt. Sinds een paar maanden maak ik zelf de skopex e-liquid, maar ik heb het idee dat het beter kan. Welke ingredienten gebruiken jullie om skopex e-liquid te bereiden? En welke flavour gebruiken jullie?

Struin al enige tijd rond op dit forum, maar was er nog niet aan toegekomen om mij te registreren.

Dit idee klinkt zo room dat ik mij nu maar even geregistreerd heb.

Helaas kan ik je niet aan de ingrediënten helpen voor dit sapje, maar ben wel erg benieuwd.

Heb met het vissen natuurlijk vaak skopex geroken, maar helaas nog niet gevopen.

Ik houd dit topic in de gaten.

Edited by BoilieDip

@skopexvaper en @BoilieDip Dit topic en de reactie van twee nieuwe forumleden die kort na elkaar zich aangemeld hebben riekt behoorlijk naar een marketing een-tweetje, maar vooralsnog geef ik je/jullie nog héél even het voordeel van de twijfel :mmm

Shopeigenaren kunnen een eigen shoptopic krijgen en dienen zich te houden aan de regels die we voor shops op het forum hebben:

Stel jezelf bijvoorbeeld even netjes voor in het Stel jezelf voor topic:

Edited by tsiis
juiste link naar shop accreditatie ingevoegd

7 hours ago, tsiis said:

@skopexvaper en @BoilieDip Dit topic en de reactie van twee nieuwe forumleden die kort na elkaar zich aangemeld hebben riekt behoorlijk naar een marketing een-tweetje, maar vooralsnog geef ik je/jullie nog héél even het voordeel van de twijfel :mmm

Shopeigenaren kunnen een eigen shoptopic krijgen en dienen zich te houden aan de regels die we voor shops op het forum hebben:

Stel jezelf bijvoorbeeld even netjes voor in het Stel jezelf voor topic:

Prima, ik zal mij zo dadelijk even voorstellen!.

primary_1_8_346.jpg

Scopex,...

Ik word gewoon nostalgish van die naam.

15-20 jaar geleden toen ik nog zelf ettelijke kilos boilies draaide om te gaan karperen.

O wat mis ik die tijd.

Om toch even te antwoorden op jouw vraag:

Wat ik onder de naam scopex versta is custard / vanille.

Mijn favoriete scopex / custard recepten:

Grants Vanilla Custard my way

Third World Custard v2

Edited by Mindfak

Hi Mindfak,

Ja mooie tijden xD

Thanks voor je linkjes, ik kende ze nog niet. Heb toevallig wel net een custard smaak binnengekregen. Ga die nu proberen. Hoop dat ie lekkerder is dan mn eigen skopex-creatie.

Ik post wel een update als ik em ff goed gevopen heb.

Wat ik wil gaan doen met mn huidige skopex creatie, is toevoegen van een beetje room (smaak). Zodat het meer gaat lijken op Skopex Cream.

Weet jij daar nog ingredienten voor toevallig?

Haha wat trekt dit forum toch veel vissers aan de laatste tijd. De een wil aromas in de boilies de andere wil juist net die smaak van zn bol dampen.

Je hebt geen Scopex in de dampwereld, Scopex is gewoon een naam van een flavour die gericht is op het vissen.

Je zult dan moeten zoeken in de richting van Vanilla en Boter aromas.

vanille...boter....meer is het in theorie niet.

Het is origineel(niet voor de karpervisser) ooit gemaakt om vet voor voedingsmiddelen een geurtje mee te geven zodat het niet stinkt.

Het is de combi van boter en vanille die de truc doet.

Ff vanuit mijn karpervis ervaring.

De oude flesjes ucp scopex rook echt naar vanille en boter

De Rod huds scopex heeft altijd een tikje aardbei op de achtergrond.

Ik denk dat je echt veel moet gaan klooien om het te gaan vinden.

vanille boter butterscotch caramel

als het je lukt......ik wil het recept haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Haha super!

Ik ga wat klooien met vanille en roomboter. Hoop dat ik er wat moois van kan maken.

Als het me gelukt is deel ik het sowieso met jullie :-)

Wil daarna 'Squid liver plus' gaan maken, ik vind dat ook een hele lekkere aroma. Alleen twijfel ik nog of dat lekker is om te vapen.

Heb nog nooit iets met squid of liver gevopen namelijk. Hebben jullie daar ervaring mee?

Haha super!

Ik ga wat klooien met vanille en roomboter. Hoop dat ik er wat moois van kan maken.
Als het me gelukt is deel ik het sowieso met jullie :-)

Wil daarna 'Squid liver plus' gaan maken, ik vind dat ook een hele lekkere aroma. Alleen twijfel ik nog of dat lekker is om te vapen.
Heb nog nooit iets met squid of liver gevopen namelijk. Hebben jullie daar ervaring mee?
squid liver.......Uhm....je bent gek haha.
Dat wil je toch niet in je tankje hebben.

Als je dan toch ranzige smaakjes wil dampen......krill?

wat wel een erg lekkere zou kunnen zijn....

Sticky manilla. ruikt lekker notig met een lekker vleug vanille.

Die scopex lijkt me wel wat, de rest...ik laat het voor de vissen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

De echte karpervisser doet er garlic robin red in man wat nou scopex. Krijg de rillingen over je ballen na 2 trekjes met als rode urine als booster welk direct gebruikt kan worden als dip voor je bollen..zo is dat!